Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Robert & Mirjan
#1479464
Zat een tijdje geleden te kijken naar de topics van droogmachines.
Nou stond daar een link van geloof bomann voor € 30, ik kan hem nergens meer vinden.
Heeft iemand die link nog.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1479477
Graag gedaan  :)

Ik heb zelf alleen ervaring met de droogmachine van Tieneke.
Maar er zal vast en zeker nog wel iemand reageren, volgens mij zijn er behoorlijk wat BP leden
die er zo een hebben.
Door Nadia
#1479943
Ik heb er zo een :D Via een andere site besteld dat wel..

En hij staat nog mooi te wezen in de kast :D Ik kan je nog geen tips geven helaas..
Door stephany
#1479962
Sorry kan je ook geen antwoord geven, zit zelf ook nogsteeds na te denken om er 1 aan te schaffen.
Maar wil dan ook meteen vragen weet iemand of dit ook goedkoper is in de zin van energiebesparend dan wanneer je spul in je eigen over droogd??
Door Nadia
#1480075
Ik DENK van wel, aangezien een oven een grotere inhoud heeft en dus meer moet verwarmen.. Maar is eigenlijk maar een wild gokje.
Dan zul je al naar het kilowat verbruik moeten kijken..
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1480109
ik heb er 2 , en gebruik alle lagen in 1 machine en doet het super goed  :biggrin2: :biggrin2:
wees gewaarschuwd !!!! het kan heel verslavend werken ........
ik droog niet alleen vlees maar ook kruiden of tomaatjes die ik dan op olie zet  :)
o ja gedroogde bananenplakjes zijn ook mjammie :D
Door Robert & Mirjan
#1480650
annielaumen schreef: Ik heb een bomann
Heb hem nog niet zolang
Ik had kipfilet en visjes gedroogd
Alles was goed droog in ongeveer 8 uurtjes
Ok duidelijk allemaal dan ga ik hem maar bestellen, en meteen de vraag wat voor visjes droog jij. Wij hebben nu gedroogde sardientjes gekocht en die zijn mooi klein. De verse sardines die ik koop zijn namelijk rond de 20cm. Ik heb wel mooie spiering zien liggen en mooie maat maar weet niet of een hond dat mag hebben.
Door annielaumen
#1481015
Ik heb koolvis en sardientjes gedroogd
DE koolvis niet in stukken snijden maar zo erin leggen
Ik gebruik sardientjes(20CM)
Spiering vind ik te klein
De stukken kipfilet ook niet te klein snijden
Komt veel vocht uit
Door millyckk
#1481025
Heb hem ook en heb er direct ook maar een elektrisch diepvriesmes bij aangeschaft ::) Daarmee maak je mooie dunne plakken die dus ook allemaal zo'n beetje gelijk droog zijn.
In het begin deed ik dat niet en was de ene helft van het vlees veel sneller klaar dan de andere helft.
Met een gewoon mes snijden kan trouwens ook wel hoor, ik kreeg er alleen pijn in mijn pols van.
Door Robert & Mirjan
#1481577
annielaumen schreef: Ik heb koolvis en sardientjes gedroogd
DE koolvis niet in stukken snijden maar zo erin leggen
Ik gebruik sardientjes(20CM)
Spiering vind ik te klein
De stukken kipfilet ook niet te klein snijden
Komt veel vocht uit
Ik zat te denken 1.5 cm dik de kipfilet en die srdientjes heb ik maar dacht dat ze te groot waren, maar die halveer jij dan denk ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door