Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1479346
;D

mijn vriendin heeft sinds een paar dagen een duitse herder pup..
een teefje genaamd Senna..
heerlijk bolletje om te zien.. alleen..
ze lust haar brokjes niet (wijze dame, nu al)  :D  en ze heeft diarree..  :-\

toen zij nog brokjes wilde blijven voeren kreeg ik een tip via een pb van iemand..
ik zal hem hier even neerzetten: 

ze hebben wel sneller last van groeipijnen en vergroeiingen als je teveel calcium geeft dus daarom geen puppybrokken (zowieso slecht bij grote rassen) en iig brokken met weinig calcium onder de 1% is het beste. Alleen daar gaan we weer de brokken die door onze honden hun strot worden geperst bevatten dit bijna allemaal te veel.
Wel kun je vanaf een mnd of 4 a 5 glucosamine bijgeven ongeveer de helft tot driekwart van de aanbevolen hoeveelheid.


nu is mijn vraag..
met dit bovenste in ogenschouw genomen.
welke kvv kan mijn vriendin haar hondje het beste geven??
ze wilde eigenlijk eerst een tijdje brokken blijven geven maar ze wist niet dat er ook pups afgespeend werden op rauw.. en dat rauw dus beter is voor de spijsvertering e.d. :)
bovendien heeft de pup nu dus sinds kort diarree..
is t verstandig om evengoed over te stappen op kvv nu?
of moet ze eerst wachten tot dat onder controle is?
ze is nog niet bij de d.a. geweest omdat het pas sinds vandaag is.. en de pup doet t verder prima..

hoe oud het pupje precies is weet ik nog even niet.. ze moet nog antwoord geven via msn..
maar vriendinnetje is zelf ook een beetje ziek.. dus help ik haar even zoeken..
#1479593
Hertog is vrij snel nadat wij hem in huis hadden begonnen met de barf. Een kippennekje hebben ze zo door(midden). Calcium kun je ook los geven in de vorm van poeder of tabletjes.
Mbt wanneer beginnen ????? geen idee. Ik denk dat ik eerst de diaree onder controle zou willen hebben. Mogelijk beginnen met het geven van zelf getrokken kippensoep. Niet echt rauw. Wel vlees, geen ongewenste toevoegingen, en diaree remmend.
#1479766
[quote="yuki11"]
Waarschijnlijk heeft ze diarree vanwege alle veranderingen...
Ik zou dus nu een keuze maken en daar voorlopig bij blijven, want anders blijft ze omschakelen..... :-\
[/quote]

Psies, en daarna lekker vers.. geen gedoe over calciumpercentages gewoon gezond hondenvoer ;)
#1479801
ze krijgt nog steeds de brokjes en een papje die ze bij de fokker ook kreeg..
dus qua voeding is er niks veranderd..

mijn gevoel zegt eigenlijk ook gewoon carnibest geven en dat zo laten..
maar ook vw die percentages vroeg ik me dus af of carnibest goed was..
#1479821
[quote="Too"]
Spreeuw toch  :D....

Het gemeut rondom calcium geldt vnl voor supplementen [brok dus] natuurlijke calcium bronnen leveren dit probleem niet op
Er staat vlgs mij een stuk in de bieb
[/quote]

Niet helemaal... Ik heb ooit iets vergelijkbaars gevraagd: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 373.0.html
Daar wordt idd gezegd dat een hond het teveel aan calcium van vleesbotten uit kan scheiden, maar als de hond last van groeipijnen krijgt, wordt toch geadviseerd om het botpercentage te verminderen. Tannetje geeft later ook aan dat het wel mogelijk is dat honden groeipijn kunnen krijgen door vleesbotten, maar dat het niet veel voorkomt. En dan vooral bij grote rassen.
#1479871
[quote="spreeuwtje"]
ze krijgt nog steeds de brokjes en een papje die ze bij de fokker ook kreeg..
dus qua voeding is er niks veranderd..

mijn gevoel zegt eigenlijk ook gewoon carnibest geven en dat zo laten..
maar ook vw die percentages vroeg ik me dus af of carnibest goed was..
[/quote]

en dat is dan meteen ook zo'n beetje t enige dat niet veranderd is. Misschien geleidelijk aan de brokjes weg laten en vanaf  papje naar vers, maa ik zou haar meteen overzetten..dan kan ze vanaf hier gaan wennen aan alle nieuwe zaken.
En inderdaad; Okugest  ;)
(en zorgen voor voldoende vocht natuurlijk)
#1480086
Ah kijk ze heeft het pupje in huis  :)
8 weken is normalen leeftijd om bij de moeder weg te gaan.
Zou ook gewoon een kvv gaan voeren met natuurlijke calciumbron, carnibest, energique, haaksbarf, duck bevatten volgens mij allemaal een natuurlijke bron.
Deze voedingen zijn compleet, dus in theorie kan een hond dit zijn leven lang krijgen en krijgt hij geen tekorten.
Maar afwisseling is goed (zoals je weet), ook onder kvv's.

Glucosamine kan ze erbij geven. Maar volgens is niet bewezen dat het ook preventief werkt.
Meestal wordt dit gegeven bij honden die atrose hebben voor de smering.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door