Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Esmeralda77
#1479093
Jawol het zal eens goed/normaal gaan hier...  :'(

Phrabu onder zeil om gecastreerd te worden, blijkt zijn ene bal zoek! Niet ingedaald, zit waarschijnlijk in zn buik! Nou moet hij over 2 mnd alsnog en gaan ze in de buik op zoek naar de bal, want die moet er dan wel uit omdat het tot een tumor kan groeien! Of als ze de ene wel doen, grote kans dat hij toch vruchtbaar blijft door die ene verloren bal...  En waarschijnlijk moet mn Paley dus nu aan de kattenpil tot die tijd! Om er nog maar wat spul in te stoppen, arme beesies....  :'(

Heeft iemand ervaring met de kattenpil?? Is 1x in de week had hij het over en kon geen kwaad zolang je het geen jaren geeft?

Hij was al onder narcose dus ik zal hem om drie uur kunnen ophalen.... Ben ook benieuwd trouwens wat hier nu weer voor berekend gaat worden  :'(
Door bloemetje
#1479099
Wat jammer dat ze dat dan niet meteen doen  >:(. Nu moet hij 2x onder narcose! Maar laat je Payley dan niet castreren??
Ik heb Hedwig wel tijdelijk de kattenpil gegeven. Wegens omstandigheden toen.. Ze heeft er niks van gehad hoor. Maar gezond zal het niet wezen denk ik.
Door Too
#1479116
Nou ja.... weer s iets anders  :P

Weet je waarom ze hem niet vandaag opereren?

Ik denk dat pil voor een paar maanden altijd te verkiezen is boven "oeps"-risico.
Door Esmeralda77
#1479128
Nouja... de reden echt weet ik niet... Hij zei dat hij in dat geval dan toch liever wilde wachten tot hij een maand of zeven is... Misschien omdat het dan een iets zwaardere operatie zal zijn oid of dat ze hem dan misschien beter kunnen vinden (?), aangezien ze moeten zoeken naar de bal in zijn buikje, ach gossie...  :-[
Gebruikersavatar
Door koekje
#1479132
zo snel mogelijk die andere bal laten zoeken en deze laten verwijderen. als hij er al geen kanker van zal ontwikkelen, dan iig katergedrag. dus spoeien, agressie, zuslief verkrachten, etc.

ik heb zelf geen ervaring met de poezenpil; ot en sien hebben deze nooit gekregen.
swarts vroeger wel een tijdje en die werd zonder pil maar niet krols. bleek dat ze een enorm gezwel op haar eierstok er van had gekregen.
poet heeft bijna 15 jaar geleden ook even de poezenpil gehad. 2 maanden later sprong ze krols van het balkon van 2 hoog en kwam zwanger terug.
er staat me ook iets bij dat je de pil pas mag geven als er al een eerste krolsheid is geweest.

zeker nu je kittenmeisje ziek is, wordt de pil sowieso niet goed opgenomen. en mss is ze nog te klein voor de pil.
ik ben echt geen voorstander van de pil, beiden castreren (wegnemen van eierstokken heet ook castreren, maar in de volksmond steriliseren) lijkt me een betere optie. maar zuslief is nu nog niet in orde om geopereerd te worden, dus dan moet je iets. een nestje van paley en prabu is nu helemaal niet wenselijk.
ik vind de pil iets te ongezond om er zomaar luchtig mee op te gaan. ik krijg het idee dat je een hele luchtige dierenarts hebt, want over giardia doet hij ook nogal luchtig. ik hou niet zo van luchtige figuren :-\
Door Esmeralda77
#1479137
bloemetje schreef: Maar laat je Payley dan niet castreren??
Ik heb Hedwig wel tijdelijk de kattenpil gegeven. Wegens omstandigheden toen.. Ze heeft er niks van gehad hoor. Maar gezond zal het niet wezen denk ik.
Ja uiteindelijk wel hoor, maar wij twijfelden nog of ze misschien eerst een nestje zou kunnen krijgen nog... Aan de andere kant denk ik niet dat ik dat doe, alleen al om nog meer evt. problemen te voorkomen haha.. maar dan nog wilde ik het castreren pas bij haar doen als ze echt wat groter is (iig toch wel tussen de 9 mnd en een jaar) en als ik het gevoel heb dat alles goed is met haar en ze echt stabiel en gezond is e.d.

Buiten de waarschijnlijk Giardia is ze volgens mij wel gezond hoor, maar toch...
Door Esmeralda77
#1479145
koekje schreef: zo snel mogelijk die andere bal laten zoeken en deze laten verwijderen. als hij er al geen kanker van zal ontwikkelen, dan iig katergedrag. dus spoeien, agressie, zuslief verkrachten, etc.

ik heb zelf geen ervaring met de poezenpil; ot en sien hebben deze nooit gekregen.
swarts vroeger wel een tijdje en die werd zonder pil maar niet krols. bleek dat ze een enorm gezwel op haar eierstok er van had gekregen.
poet heeft bijna 15 jaar geleden ook even de poezenpil gehad. 2 maanden later sprong ze krols van het balkon van 2 hoog en kwam zwanger terug.
er staat me ook iets bij dat je de pil pas mag geven als er al een eerste krolsheid is geweest.

zeker nu je kittenmeisje ziek is, wordt de pil sowieso niet goed opgenomen. en mss is ze nog te klein voor de pil.
ik ben echt geen voorstander van de pil, beiden castreren (wegnemen van eierstokken heet ook castreren, maar in de volksmond steriliseren) lijkt me een betere optie. maar zuslief is nu nog niet in orde om geopereerd te worden, dus dan moet je iets. een nestje van paley en prabu is nu helemaal niet wenselijk.
ik vind de pil iets te ongezond om er zomaar luchtig mee op te gaan. ik krijg het idee dat je een hele luchtige dierenarts hebt, want over giardia doet hij ook nogal luchtig. ik hou niet zo van luchtige figuren :-\
Dat idee heb ik ook steeds meer hoor... ik zit ook te twijfelen om niet toch over te stappen naar die in Zwolle (kliniek) maar dat zeg ik, die is met veel dingen echt letterlijk dubbel zo duur  :-\

Verder zou ik normaal nooit aan de kattenpil beginnen, maar idd is Paley er nog niet aan toe om gecastreerd te worden en totdat hij dat dus wel is wil ik natuurlijk ook niet het risico lopen dat hij erop springt. Het zou dan wel maar voor ca. 2 mnd zijn max, dat scheelt in mijn ogen wel, maar ik vind het zo rot dat ik dan alweer iets in haar moet stoppen wat je toch liever voorkomt, helemaal bij haar.

Gaat vandaag tot nu toe trouwens heel goed. Goed gegeten van de CB toch weer en erg speels... alleen ook erg op zoek naar haar broertje haha..
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1479148
Ik zou nooit de poezenpil geven, ook niet voor een paar maanden. Ik zie toch wel erg veel tumoren aan de melkklieren door gebruik van de poezenpil op jonge leeftijd. Liever vroeg castratie dan de pil, eerlijk gezegd.
Door Esmeralda77
#1479166
*Dorothea* schreef: Ik zou nooit de poezenpil geven, ook niet voor een paar maanden. Ik zie toch wel erg veel tumoren aan de melkklieren door gebruik van de poezenpil op jonge leeftijd. Liever vroeg castratie dan de pil, eerlijk gezegd.
Hai Dorothea,

Ja, ben ik wel met je eens, maar dat is juist het probleem nu  :) Ze zijn 5 mnd en hij is vanochtend gegaan voor castratie... maar zijn ene bal is zoek en nu moet hij als hij ca. 7 mnd is terug komen om alsnog gecastreerd te worden en dan gaan ze ook gelijk in de buik op zoek naar die bal, want eruit moet ie.

Tot die tijd (2 mnd dus) kan ik niet iedere seconde op hun letten natuurlijk en als ze per ongeluk wel vroeg vruchtbaar worden, kan het niet zo zijn dat hij zn zusje verkracht met alle gevolgen van dien.

Ergens zie ik dit dus als enige optie, maar vroeg mij af of men hier ervaring mee heeft of misschien andere tips?

Liefs
Esmeralda
Door Esmeralda77
#1479194
koekje schreef: ow, zijn ze al 5 maanden. sien was erg vroeg krols en is ook met 5 maanden van haar eierstokken ontdaan.
Hai hai,

Misschien dat ik het in normale omstandigheden had overwogen bij Paley, maar gezien wat de Giardia al met haar doet wil ik haar nu niet onder het mes en narcose hebben tenzij echt noodzakelijk voor iets.

Ik zal het eens met die andere kliniek overleggen... kijken wat zij zeggen
Door bloemetje
#1479329
koekje schreef: ow, zijn ze al 5 maanden. sien was erg vroeg krols en is ook met 5 maanden van haar eierstokken ontdaan.
Hedwig ook dus..

Maar katerpis in huis is ook niet iets waar je op zit te wachten  :-X. Een krolse poes trouwens ook niet pfff :-X
Door Esmeralda77
#1479451
Hahahah nee dat ken ik nog wel.... beiden geen pretje ;)

Ik ben net aan het kijken voor een verzekering voor ze... misschien dat dat dan een handigere optie is met alles
Door Loeka
#1479509
Jemig wat een da zeg  >:( Ik ben nog geen da tegengekomen die bij hele katers niet voelt onder de staart :P Ook bij een "gewone" controle, laat staan bij een castratie.
Door Esmeralda77
#1479517
Ja ik heb ook al contact met die in Zwolle gehad... zei hetzelfde dat ze altijd eerst checken voor een dier plat gelegd wordt... arme Boetje... ik ben nu aan het kijken voor een verzekering voor die twee en als dat genoeg dingen dekt, niet te gek duur is en nut heeft ivm de te komen castratie e.d. dan denk ik dat we dat wel doen. Kunnen we met een wat geruster hart naar die kliniek, zonder gelijk blut te zijn zoals nu iedere keer het geval was.. Zwolle is namelijk wel erg duur.. voor de meeste handelingen en medicaties zitten zij op, net onder of soms zelfs boven het dubbele van wat alles hier kost. Maarja.. ze zijn wel veel meer begaan en roepen niets zonder zeker te weten en te checken e.d.

Gelukkig is Phrabu lekker stevig en erg sterk en heeft hij ook alweer gegeten haha.. hoezo misselijk van narcose  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door