Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1476819
Hondje eet lekker gevarieerd (min 5 verschilende diersoorten per week) . Ik houd me aan het rekenmodel. Iedere dag vlees en karkassen en soms orgaan.
Maar zijn poeppen blijven raar. Eerst stuifpoep, dan mooie poep om te eindigen met diaree. Soms in 3 zittingen soms achter elkaar door.
Wie weet raad.
Door Veerle-scrappyToo
#1476907
Misschien wel mooi gevarieerd maar niet genoeg gemengd?  Wat ik bedoel: te veel bot op één dag om dan te veel orgaan op een andere dag te geven en zo meer.  Misschien moet je meer mixen: een beetje orgaan met wat spiervlees en dan 's avonds een bot met wat spiervlees...
Kan ook zijn dat je dit al doet, is gewoon mijn eerste gedacht.  Te harde poep = te veel bot en te veel vet of orgaan ( of bij Nena bvb paard) = diaree
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op za 09 jan 2010, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1477141
Ik denk dat het heel moeilijk is om iets zinnigs te zeggen als we niet weten wat je je hond voert en in welke hoeveelheden. Ik ga dus mee met May Linn. Zet je menu anders hier neer, dan kijken en rekenen we even met je mee. Of misschien moet je in andere combinaties gaan voeren.
Door Hertog
#1478098
Fijn dat jullie met mij meedenken echter ik heb niet echt een menu. Na bestudering van het rekenmodel heb ik de hoeveelheden van wat hij moet hebben aardig in het hoofd. Hij krijgt 1 x per dag eten en iedere dag bot en vlees. Als het vlees wat weinig is op een dag doe ik er orgaan bij. Verder wissel ik de diverse soorten af door de week genomen en net naar wat beschikbaar is. In de vriezer ligt; konijn, paard, haas, parelhoen, zalm, schaap, rund, kip, kalkoen en sardientjes.
Momenteel dus wat meer haaskarkas en kalkoenvlees (de laatste met dank aan Arjan).
Verdacht zijn; sneeuw en konijn (konijnen lever).
Door Happy Tail
#1478147
in dat geval zou ik eens een soort van dagboekje bijhouden: was heeft ie gegeten en hoe komt het eruit en dan overige bijzonderhden zoals veel sneeuw gegeten ed.
dan weet je vanzelf wat er aan de hand kan zijn.

Hier kijk ik altijd even hoe iets eruit komt :D
bij de ene komt een bepaalde maaltijd er altijd weer anders uit dan bij de ander.
Door Veerle-scrappyToo
#1478886
Een dagboekje bijhouden is idd een goed idee.  Doe ik hier al 3 maand met Nena haar huidklachten en jeuk.
Dacht wel dat het zo was dat een drolletje van vandaag  het eten van gisteren of de dag ervoor was.
Misschien kan je ook eens proberen om een paar dagen na elkaar steeds hetzelfde vlees ( zelfde menuutje dan) te voeren om te zien hoe ze daar op reageren?  Misschien kan je dan uitsluiten waar je best dingen mindert en mengt met iets anders.  Krijgt ze bvb van * droge stoelgang en van £ diaree...mengen die handel om een mooi drolleke te krijgen.
Door lianneke
#1478997
Sinds er sneeuw ligt is onze DH aan de dunne...De ene dag wat erger dan de andere, verder is ze even vrolijk en levenslustig als anders.
Lianne
Door Hertog
#1479580
Lianneland. Bijzonder. Zit het soms in het ras. Mijn hondje is ook een DH.
Tips van het dagboekje ga ik doen.
Tip van hetzelfde voeren en kijken wat er gebeurd. Ga ik doen zodra de sneeuw weg is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door