Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1478116
Arie gaat hoop ik eind deze uiterlijk midden volgende maand naar huis toe. Haar huidproblemen zijn erg verminderd, haren zitten er weer goed op en haar bazin wil haar dit voer blijven geven. Vriezer is aangeschaft. Nou heeft de bazin haar hoofd op het moment erg anders staan (wat ik haar niet kwalijk neem) en wil ik het haar om te starten wat makkelijk maken. Daarom heb ik een menu voor Arie gemaakt en lever ik dat op een manier waarbij voeren handig is af. Omdat er een budgettair probleem speelt is het menu anders als dat ze hier eten (minder luxe en minder divers) en wil ik graag even horen of dit op deze manier zou kunnen. Het menu dat ik bedacht heb is:

Week 1:
2345 vleesbot bestaande uit ongeveer: 400 gram zalmkop/staart (ik heb 2,5 kilo ingepland voor 6 weken), ongeveer 725 gram konijnkop (heb 4 kilo ingepland voor 6 weken), 725 gram kipkarkas (ook ingepland 4 kilo voor 6 weken) en 500 gram eendennek (heb in de planning 3 kilo voor 6 weken)
938 gram kopvlees, dit zijn lappen.
187 gram kiphart
140 gram konijnnier
469 gram runderpens
140 gram konijnlever.

Week 2: vleesbot, vlees en lever idem, in die week wordt er dan 327 gram kiphart gevoerd en 469 gram boekmaag.

Ik zou het vlees wel wat meer willen varieren, maar ik kan kopvlees krijgen voor 1,75 de kilo en ik heb geen adres om goedkoper spiervlees te krijgen.

Na deze zes weken zal het menu wel gelijk blijven, alleen kan het dan bv zo zijn dat ik net goedkoop aan eendenruggen kan komen en eendenorgaan en dan komt dat op het menu te staan, maar de hoeveelheden zullen hetzelfde blijven. Als iemand nog een verbetering ziet in aantal soorten en hoeveelheden waarbij de prijs niet duurder wordt houd ik me aanbevolen (even voor het idee, dit menu komt op 70 cent per dag, dat is dan 30 cent goedkoper als de brok die ze kreeg en dat geld kan dan naar de spaarrekening voor onverwachte dierenartskosten).
Door *Nicole*
#1478303
hoi katinka.
zou ze niet 2 dagen/3 dagen pens kunnen geven?
Runderlever is goedkoper als konijnlever daar tegen over

Waar haal jij het kopvlees? ik had laatst stuk meer betaald

gr nicole
Gebruikersavatar
Door kira
#1478319
2/3 dagen pens zou evt. nog kunnen als dit niet haalbaar wordt qua geld. Maar vind ik qua balans wel minder. Ik zie op het moment nergens runderlever die goedkoper is als konijnenlever, wel even duur. Kopvlees heb ik van Lupa en de worstenmakerij die vlak bij jullie zit.
Door *Nicole*
#1478441
oke, ik kan bij ons alleen gemalen vlees krijgen en geen stukken kopvlees
waar haal jij de konijn nier ook bij lupa?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1478733
Volgens mij is rundvlees van smuldier(enkelvoudige versie) goedkoper dan 1,75 de kg.
Zou op het menu ook weer wat schelen.
Ik weet niet waar je in de buurt woont?
Maar bv bij de slagerij is Est is kopvlees, runderlever, rundernier 1 euro p.kg.
Hart 2 euro per kg.
Anders eens in de omgeving vragen waar goedkoop spiervlees te halen, voor nog wat extra variatie.
Spiervlees wat ikzelf hier voer, variëert van 1 euro tot 2 euro, dus das nog te overzien.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door