Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#1472075
vanaf 1 dec ben ik begonnen bij Loeka met de druppels en poeders tegen de vuurwerkangst .
begin 2e week december begon ze met de poep van Noa op te eten , zo gauw als ze de kans kreeg :-[
nu , 5 december probeert ze het nog steeds.....( druppels/poeders krijgt ze niet meer )
( ik moet er wel bij melden dat ze als pup het altijd geprobeert heeft ..)
het rare is eigelijk dat , als ze poep wil eten , ze alleen de uitwerpselen van Noa eet

hoe moet ik dit oplossen? komt ze iets te kort?

uiterlijk heeft ze er nog nooit zo goed uitgezien , mooie  kleur , super gladde vacht...
ze eet goed , kilootje te dik  :-[  (mijn schuld )
en geestelijk is ze ook alleen maar positiever veranders sinds ze op vers staat...

iemand een idee?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1473233
iets meer dan de helft barf en een beetje vleesmix van lupa , maar  wilde helemaal overstappen naar barf
Door Lizzy
#1473254
Geef je er groenten bij? Dat wil nog wel eens helpen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 07 jan 2010, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1473455
hier eten ze heel moeilijk groente/fruit  , het enigste wat ze eten zijn wortel , brocolie en wat fruit zoals banaan en appel.
verder eten ze eigelijk nooit gras buiten
Door conleeuw
#1477713
als jouw hond alleen de poep een van jouw andere hond lijk het mij redelijk makkelijk te voorkomen door meteen de poep van jouw andere hond op te ruimen :-\ of denk ik nou te makkelijk :D
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1477894
klopt  ;)  en dat doe ik ook....
alleen als de andere nog gehurkt zit probeert ze al een drol weg te snaaien  :-X..
verder eet ze ook altijd wat van de konijnen keutels in het park  :-[

maar zou ze de poep niet eten door een tekort?
is er iets wat ik de andere hond kan geven zodat ze de drollen niet lekker vind ?

wat ik me ook afvraag is...of de andere hond (die de drollen legt zeg maar) zn eten niet goed verteerd zodat er voor de drolleneter iets lekkers in zit?
Door Mevroi Kruim
#1477949
lauraV schreef: klopt  ;)  en dat doe ik ook....
alleen als de andere nog gehurkt zit probeert ze al een drol weg te snaaien  :-X..
verder eet ze ook altijd wat van de konijnen keutels in het park  :-[/quote]

Konijnenkeutels eten is wat anders dan hondenstront eten. Mest van herbivoren bevat waardevolle voedingsstoffen voor honden dus het is natuurlijk gedrag om dat op te knagen.



Daar is veel onderzoek naar gedaan en nooit iets van aangetoond.



Er zijn allerlei middeltjes die mensen gebruiken (ananas, eierkoek) nooit gemerkt dat het echt helpt.
Ook dat is nooit aangetoond.
De redenen waarom honden hondenstront eten zijn niet bekend. Wel bekend is dat het echt een verslaving kan worden dus het heeft zin om het te voorkomen.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1478076
kunnen ze eigelijk van konijnendrollen opeten een ziekte onder de leden krijgen ?

tja , haar dus maar bij de drollen vandaan houden .....
als pup (rond de 12 a 14 weken) had ze inderdaad zo een drang om ze maar (ook van andere honden ) op te moeten eten.....
raar vind ik het eigelijk dat nu ze bijna 4,5 jaar is zoiets weer opduikt.
Door conleeuw
#1478105
lauraV schreef: klopt  ;)  en dat doe ik ook....
alleen als de andere nog gehurkt zit probeert ze al een drol weg te snaaien  :-X..
verder eet ze ook altijd wat van de konijnen keutels in het park  :-[

maar zou ze de poep niet eten door een tekort?
is er iets wat ik de andere hond kan geven zodat ze de drollen niet lekker vind ?

wat ik me ook afvraag is...of de andere hond (die de drollen legt zeg maar) zn eten niet goed verteerd zodat er voor de drolleneter iets lekkers in zit?
de antwoorden die @Mevroi Kruim heb ik niets aan toe te voegen, wel is het zo, als de hond onder de andere hangt om te eten kan je of de hond aangelijnd houden, en of een muilkorf om doen, poep eten met muilkorf is niet zo makkelijk, als de honden dan klaar hun behoefte hebben gedaan en je heb opgeruimd, dan kan je muilkorf af doen :-\ ik weet het ook niet, ik denk ook gewoon maar mee ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1478135
lauraV schreef: kunnen ze eigelijk van konijnendrollen opeten een ziekte onder de leden krijgen ?
Daar heb ik nooit iets over gehoord. Wel dat konijnen hun eigen keuteltjes nog een keer opeten omdat er nog onverteerd voedsel in zit. Ze verteren hun eten dus 2x. Mijn honden zijn ook gek op konijnen- en hazenkeuteltjes.
En schapekeutels. En paardedrollen. En ganze- eenden- en zwanenpoep. En kattepoep. Maar Hooglanderpoep die moeten ze niet  ??? En gelukkig elkaars keuteltjes ook niet.
Door Happy Tail
#1478167
Samir heef took nog wel eens die neiging, mar dan zijn eigen poep.
het is vaak minder als ik weer wat regelmatige boekmaag ga geven
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door