Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door theelepel81
#1477694
Hallo,

Mijn hond heeft de diagnose ED gekregen afgelopen vrijdag. De behandelende dierenarts gaf aan dat rauwe voeding i.c.m. met gewrichtsprobemen helemaal niet zo heel goed is i.v.m. het hogere calciumgehalte. Nou is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met ED en rauwe voeding. Misschien een speciaal menu weten o.i.d.?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen
Gebruikersavatar
Door kira
#1477793
Denk dat je dierenarts het allemaal niet goed begrijpt van rauwe voeding. En hier is de ervaring goed. Op rauwe voeding is de hond met super HD/ED/Stukke knie inmiddels weer in staat te spelen (voorzichtig en niet lang) met zijn huisgenoot. Ik ga er niet vanuit dat zijn HD/ED etc verbeterd is, wel dat zijn bespiering beter is geworden en dat zijn koppie beter in elkaar steekt waardoor die meer wil.
Door Lizzy
#1478060
theelepel81 schreef: Hallo,

Mijn hond heeft de diagnose ED gekregen afgelopen vrijdag. De behandelende dierenarts gaf aan dat rauwe voeding i.c.m. met gewrichtsprobemen helemaal niet zo heel goed is i.v.m. het hogere calciumgehalte. Nou is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met ED en rauwe voeding. Misschien een speciaal menu weten o.i.d.?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen
Hoe komt die DA daarbij? Ik weet niet wat je voert (voer je KVV of stel je zelf samen?) maar in KVV en in een goed zelf samengestelde maaltijd zit beslist niet teveel Ca. Ben benieuwd waar hij deze onzin vandaan heeft.....
Door MoYo
#1478129
Onze witte herder heeft een bekkenkanteloperatie ondergaan (dus ijzeren plaat en pinnen in dr heup) omdat haar heup uit de kom was (niet  meer herstelbaar). Ze heeft dus altijd artrose en de DA daar wilde mij brokken van hill's laten voeren. Nu is onze hond kieskeurig en ik nog meer, dus ben ik zelf deels gaan samenstellen, geef glucos.mix, Omega3 (mw blieft geen vis) en ze gaat nu 3 jaar later nog steeds super.... :)
Door annemiek h
#1478331
Dat is vreemd :o Een van mijn honden heeft als pup ernstig groeipijn gehad en is een jaar ED verdacht geweest. Ik heb toen juist het advies gekregen om de brokken de deur uit te doen en rauw te gaan voeren omdat ik op die manier het calciumpercentage verder omlaag kon krijgen dan op brok.
Door pallas
#1479059
Na een orthopedische operatie gevraagd aan mijn d.a. of ik het calcium % naar beneden moest doen in de voeding.
"Neuh, hij krijgt toch vers met niet meer dan 25 % kaal bot? Dan is dat niet nodig hoor."
Door theelepel81
#1482105
Wat fijn dat jullie reageren! Ja, ik begin nu ook echt te twijfelen aan zijn woorden. Ik heb al vanuit meer hoeken juist het tegenovergestelde gehoord. Ik heb ( nog) niet zoveel ervaring met rauw voeren dus alle tips zijn welkom. Ik geef Sam nu het volgende: Maandag zalmmix compleet, dinsdag Kippennekken, woensdag Rundvlees, donderdag Vleesmix compleet en vrijdag Penslappen. Alles komt van Herby vers vandaan. Op zaterdag en zondag krijgt hij brokken. Heeft iemand op en of aanmerkingen?
Door theelepel81
#1482143
MoYo schreef: Onze witte herder heeft een bekkenkanteloperatie ondergaan (dus ijzeren plaat en pinnen in dr heup) omdat haar heup uit de kom was (niet  meer herstelbaar). Ze heeft dus altijd artrose en de DA daar wilde mij brokken van hill's laten voeren. Nu is onze hond kieskeurig en ik nog meer, dus ben ik zelf deels gaan samenstellen, geef glucos.mix, Omega3 (mw blieft geen vis) en ze gaat nu 3 jaar later nog steeds super.... :)
En wat geef je jouw herder dan als weekmenu?
Door theelepel81
#1482144
annemiek h schreef: Dat is vreemd :o Een van mijn honden heeft als pup ernstig groeipijn gehad en is een jaar ED verdacht geweest. Ik heb toen juist het advies gekregen om de brokken de deur uit te doen en rauw te gaan voeren omdat ik op die manier het calciumpercentage verder omlaag kon krijgen dan op brok.
En wat geef jij je hond precies?
Door biancak
#1482930
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1069190

Hoi, op bijgaande link een heel verhaal alvast over calcium, geeft misschien al wat helderheid, ook op het doezenforum.

Er staat hier ook ergens een lijst van pro-vers dierenartsen. Zij kunnen je ongetwijfeld een hele boel vertellen over samenstellen van voer voor jouw Sam met zijn ED....

En ik: ach, ik ben en blijf overtuigd versvoerder! we stellen zelf samen, onze honden hebben het met al die rare brokkentoestanden nog nooit zo goed gedaan en nog nooit zo lekker in hun vel gezeten als nu, sinds we vers voeren. Zelfs onze DA (die niet pro is omdat hij vindt dat een 'leek' in principe niet de moeite neemt het voer goed samen te stellen en juist problemen creeert op die manier) moest om en geeft ruiterlijk toe dat het uitstekend is, zolang je de moeite neemt je erin te verdiepen. Zeker nu hij de resultaten van Lotje - onze bobtail van 10 jaar oud met HD-D ziet! Ze is van de pijnstillers af (alleen enkel nog na een al te wilde wandeling langs het strand waarbij een andere hond tegen haar opknalt of zo) Ze heeft er weer plezier in en loopt op haar eigen waggelige manier lekker gek te doen.

groetjes,
bianca
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door