Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door twy
#1477430
was ik weer,

ik had een kleine maand geleden, met een van mijn honden het probleem vreselijke diaree, dierenarts, bloedonderzoek,ontlasting onderzoek, en ga zo maar door.
Hij is inmiddels weer opgeknapt, maar nu heeft hij na het eten van rundvlees weer vreselijke diaree, ik gebruik daar nu darmclear van groene os voor, en dat gaat goed, maar kan het zo zijn dat hij door het eten van rundvlees iedere x zo ziek wordt?
enige ervaring?
Ik laat nu even het rundvlees eruit, is paardenvlees een optie?
HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'(
Door **Jolanda**
#1477467
Geef je vlees wel in combinatie met vleesbot? Alleen vlees kan namelijk ook tot slappe ontlasting lijden.

Maar het kan ook zijn dat jouw hond gewoon niet tegen rund kan, dan moet je alles van rund eens uit het menu laten en kijken hoe het verder gaat.
Als hij dan geen problemen heeft nog 1x de proef op de som nemen en bijv rundvlees voeren, krijgt hij dan weer diaree weet je dat je die echt voorgoed uit het menu moet laten ;)
Door twy
#1477627
hij krijgt als bot, kalkoen, kippennekken, eendekarkas, en dan in de avond vlees, groente, pens hart ed.
Niet alles op 1 dag hoor! :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1477638
maar geef je als je rundvlees geef er ook botwerk bij..
enkel spiervlees werkt hier ook niet lekker...
en anders je bot werk omhoog schroeven of je spiervlees wat naar beneden..
Door twy
#1477655
bedoel je in de zelfde maaltyd? het bot en vlees?, ze krijgen het nl nu niet samen, ik zal t is proberen!,
Ik ben nog niet heel lang bezig, de meeste van jullie wel, erg leerzaam hier, en heel fijn al die mensen die met je meedenken!
Thanxxxx allemaal!
Ik moet jewel zeggen dat hij sinds ik hier mee bezig ben, en die brokken niet meer voer van de DA, hij zienderogen is opgeknapt. hij wil weer werken, rond hupsen en ga zo maar door!
de nekken ruggen en karkassen zijn toch wel goed als bot?, ik ben een beetje huiverig om grote botten te geven, bang dat ze te hard zijn.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1477686
daar ligt het euvel denkelijk,
geef maar rundvlees met iets van nekken/ruggen oid.. dan zal het hopelijk beter gaan..
nekken ruggen, karkassen zijn prima hoor, je kan het afwisselen kwa dierensoort..
kip, konijn, parelhoen ed..
je kan ook kwartel, duif en iets van vis geven bv zalm..
later kan je eventueel wat van lamsribben gaan geven, maar zo is het ook prima hoor!
Door Happy Tail
#1478162
ik zou zeker even een mix maken van bot en spiervlees:
want wat je dus eigenlijk in de ochtend voert werkt "stoppend" alles met bot
en je avond maaltijd is alleen maar laxerend met groetne  en orgaanvlees......

andere optie: alles in een maaltijd en een keer per dag.
maar als je voor 2 keer per dag gaat: dan bot en orgaan of spiervlees in een maaltijd combineren

doe dan eens 2/3 kipkarkas en 1/3 runderhart in een maaltijd en kijk dan eens wat het effect is.
ook zou je eens kunnen kijken naar een probiotioca.
Door twy
#1478461
ik ga morgenochtend gelijk aan de slag, ik voer liever 2x omdat hij nogal wat eet, en ik denk dat dat niet goed is in 1x, voor mijn gevoel dan.
allemaal bedankt voor de reacties, ik laat wel even weten hoe het gaat met hem,  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door