Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door paul36
#1471051
Ik woon in Thailand en heb vandaag geprobeerd pens te vinden voor mijn puppie. Het is gelukt alleen het is bedoeld ter menselijke consumptie en helemaal schoongewassen. Moet er ook nog eens behoorlijk voor om fietsen dus mijn vraag is dan ook of dit nou wat toevoegd aan zijn dieet. Hij eet al volledige kwartels en vissen. Van kip en soms eend krijgt ze hart, lever en gizzard (bijmaag).
Gebruikersavatar
Door pike
#1471070
Er van uitgaande dat je pens geeft voor de darmflora van je hond, vanwege de aanwezige bacterieën , dan voegt geheel schone pens niets toe. In Nederland zou ik dan mijn toevlucht zoeken tot een pakje smuldier pens maar ja zoiets zullen ze in Thailand wel niet hebben  ::) Ik zou daar geen eind voor gaan fietsen. Maar, om aan schone pens te komen, moet je eerst vuile hebben, dus wie weet kom je het nog eens ergens tegen.
De bacterieën in de vissen/kwartelmaag komen niet overeen met die in  pens. Want het gaat om bacterieën die herbivoren in hun maag hebben om te helpen plantaardig voedsel (m.n. cellulose) af te breken. Honden kunnen van zichzelf namelijk geen cellulose afbreken.
Door Nadia
#1471324
Weer wat geleerd ten opzichte van de pens. Bij mij reist nu de vraag. Gewassen pens is deze nog vuil?? Of  Is dit echt schone pens.  Ik meen ergens gelezen te hebben dat je pas over schone pens praat wanneer deze helemaal wit is van het bleken. Wellicht kun je eens een lap bestellen, of voor de bestelling eens bekijken..

Een pens geven is altijd leuk voor het scheur en trekwerk. Of hij nu vuil is of niet..
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1471386
Alleen gewassen pens is nog groen en kun je prima gebruiken. Als het voor menselijk consumptie is, dan is het vaak ook gebleekt en dan zit er niets waardevols meer aan. Daar zou ik geen eind voor fietsen.
Door Lizzy
#1472172
paul36 schreef: Het ziet er niet groen uit... gewoon als een stuk normaal vlees...
Grijs/zwart? Aan de binnenkant het pens-netwerk (grijs/zwart) en aan de buitenkant glad roze weefsel? Dan kun je het af en toe wel voeren maar pens is dus minder waardevol qua voedingsstoffen dan spiervlees. Het bevat minder eiwit, minder kcal, minder voedingsstoffen. Dus echt iets toevoegen....? Totaal schoongespoeld? Daar zou ik al niet meer voor omfietsen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1472672
paul36 schreef: Het ziet er niet groen uit... gewoon als een stuk normaal vlees...
??? zelfs blanke, schone pens ziet er niet uit als een normaal stuk vlees;  kan je misschien een foto maken ?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1476935
;)
paul36 schreef: Ik woon in Thailand en heb vandaag geprobeerd pens te vinden voor mijn puppie. Het is gelukt alleen het is bedoeld ter menselijke consumptie en helemaal schoongewassen. Moet er ook nog eens behoorlijk voor om fietsen dus mijn vraag is dan ook of dit nou wat toevoegd aan zijn dieet. Hij eet al volledige kwartels en vissen. Van kip en soms eend krijgt ze hart, lever en gizzard (bijmaag).
Waar woon je in Thailand? Op eilanden zal het heel wat moeilijker zijn dan in Bangkok of Chiang Mai om pens van runderen te krijgen omdat rund niet overal gangbaar is. (duur om te kopen) Wat je kunt doen is kijken of je kunt vinden waar ze slachten. In slachthuizen of direct bij de veehouder zou het niet moeilijk hoeven te zijn om ongespoelde organen te krijgen. Neem een Thai mee die goed engels spreekt zodat je misschien met die persoon meer te weten komt waar de bronnen zijn. Misschien kun je wel aan lammetjes komen?
op zich is gespoelde pens minder erg dan helemaal uitgebleekte pens omdat uitbleken met chloor gebeurt. in principe ook voor de mens niet zo gezond lijkt me.. :-\
Laatst gewijzigd door Aquillo op za 09 jan 2010, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door