Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1474978
Ik wil graag hier vlees gaan bestellen voor mn hond:
http://www.kiezebrink.eu/index.php?pid=5&lnd=NL&pstcode=AND
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Het gaat me vooral om de vis, konijnen en kalkoennekken. Aangezien ik nu wil beginnen met  2/3 dagen nrv naast kvv compleet.

Cb kan ik voor meer dan een jaar bewaren maar hoe zit dit met dit soort producten. Hoelang adviseren jullie dit maximaal in de vriezer te bewaren?

Alvast bedankt !
Door kojak
#1475020
-
Laatst gewijzigd door kojak op do 10 jun 2010, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#1475089
kojak schreef: T blijft bij mij totdat t op is, wel heb ik eens vis van de Kiezebrink gehad die voordat het bij mij kwam al een jaar ingevroren was geweest. dat is toen alsnog zonder problemen opgegeten.
Dat vind ik wel vreemd. Als ik verse makreel vang en van ingewanden ontdoe, wordt aangeraden dat niet langer dan 3 maanden te bewaren.
#1476076
volgens mij kan het ook geen kwaad om het een jaar te laten liggen, hier ligt het ook nooit zo lang, ik maak af en toe de vriezer leeg en zet dan het nieuwe spul uiterst rechts, en het oudere links, dan zorg ik dat de linkse kant opgewerkt wordt tegen dat er een volgende lading binnen komt. Maar ik zie er geen probleem in, denk ook niet dat de voedingsstoffen minderen naarmate het er langer in ligt....
#1476250
Mevroi Kruim schreef: De poelier vertelde mij dat hij het maximaal 1 jaar mag bewaren en nog verkopen. Daarna kreeg ik het  :D
Ik denk wel dat zijn vriezers kouder zijn dan die van ons.
mja idd en als het al een jaar heeft gelegen, lijkt het me niet vertstandig om daar nog een jaar aan vast te plakken
#1477794
Vers ingevroren dan ga ik er van uit dat het 1 jaar kan liggen, maar dat haalt het hier nooit.
Een paar keer per jaar loop ik mijn vriezers na, eigenlijk zodra ze wat leger worden.
Dan maak ik het tafelmodel helemaal leeg en schoon en sorteer ik de rest en de oudste dingen leg ik dan bij elkaar in een of 2 lades die ik dan het eerste op maak. Tegelijkertijd kijk ik of ik weer moet inkopen en wat dat moet zijn en plan ik waar ik wil inkopen.
Dat alles dan wat het hondenvlees betreft.

De katten barfen niet maar eten kvv en dat koop ik voor 3-4 maanden tegelijk in, dus dat gaat altijd goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door