Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1471981
"Dit natuurlijke aminozuur (phenylalanine) is een krachtige - niet verslavende - pijnstiller. Bij klinisch onderzoek is het middel net zo doeltreffend gebleken voor het verlichten van pijn als morfine of opiaten. Het schijnt de hersenendorfine activiteit te verhogen welke verondersteld wordt betrokken te zijn bij de pijnstillende reactie. Helpt de dieren vaak om een betere reactie te hebben op andere soorten pijnbehandelingen. Kan ook depressies door langdurige pijn of ziekte verlichten en sommige soorten toevallen verminderen (die ontstaan bij verminderde vitaliteit en wanneer de adrenals zijn uitgeput)."

Klinkt goed?!!  ::)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1471999
Nog zo'n interessante:
"Yucca Intensive 
Yucca Intensive bevat saponins en is het sterkst natuurlijke anti-ontstekingsmiddel. Dit product is sterk geconcentreerd en heeft daardoor de hoogst mogelijk natuurlijke steroïde werking. Yucca Intensive is inzetbaar bij ontstekingen, huidproblemen, artritis, bot- en gewrichtsproblemen, zwelling van weefsel, darmproblemen waaronder kolieken én oog- en oorproblemen. Tevens herstelt Yucca Intensive weefsel en vermindert de verdere degeneratie van aangetast weefsel en is een reiniger van lever en nieren. Ook erg goed inzetbaar als pijnbestrijder. Het vermindert pijn net zo goed als aspirine maar zonder maag en darm bezwaren."

Misschien kent Tannetje ze??  ::)
Door hamada
#1472076
Ik heb beide middelen voor Ramses gehad (twee verpakkingen opgebruikt) en had de indruk dat het een heel klein beetje hielp. Maar uiteindelijk niet de moeite waard. (Ramses heeft spondilosis en syringo). Hij reageert aanzienlijk beter op de capsules Cortaflex HA (redelijk betaalbaar in Guernsey te bestellen) en af en toe, als hij 's nachts erg onrustig is, een Vetrin (hondenaspirine). Kan daarmee af en toe weer een galopje laten zien en springt zelfs af en toe tegen ons op. Maar mogelijk verschilt de werking per hond.
Overigens is l-phenipet ook in andere merken veel goedkoper via internet te koop, maar daar heb ik met verder niet aan gewaagd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1473379
L-phenylalanine is een voorloper van allerlei neurotransmitters. Ik weet dat het kalmerend kan werken, maar ben niet echt onder de indruk van de kalmerende werking.
Van een pijnstillende werking weet ik niets. Het lijkt me echter geen probleem om het te proberen.
Ik heb niet gekeken hoe duur de Phenypet is maar vaak kun je er ook goedkoper aan komen door gewoon een supplement voor mensen te pakken. Het wordt voor mensen gebruikt om af te vallen en als soort licht antidepressivum.

Van Yucca weet ik dat het tot de pijnstillende en ontstekingremmende kruiden behoort. Het zit ook in de Pijncompositum van de Groene Os. Verwacht echter niet dat het net zo sterk werkt als de moderne pijnstillers. Het is wel minder schadelijk.
Door Jojo
#1473747
Interessant topic :)
Hitam schreef:
Van Yucca weet ik dat het tot de pijnstillende en ontstekingremmende kruiden behoort. Het zit ook in de Pijncompositum van de Groene Os. Verwacht echter niet dat het net zo sterk werkt als de moderne pijnstillers. Het is wel minder schadelijk.
Is de pijncompositum een middel dat krachtig genoeg kan werken om te 'testen' of een hond ook pijn heeft??
-even verduidelijken- ik heb een hondje met spondylose. Nou is hij nooit een druk ding geweest en is het geen pup meer dus natuurlijk kan ie gewoon rustiger worden door het ouder worden maar ik wil eigenlijk graag testen of hij anders wordt als ik heb een poos pijnstillers geef; maw, ervaart hij misschien wel dagelijks een zeurend gevoel in zn rug ja of nee- Ik vind het alleen nogal wat om hem voor zo'n testje op de previcox te zetten :-\
Door Jojo
#1474034
Ja precies, dat was mn doel, als hij zich ineens weer als een pubertje gaat gedragen weet ik genoeg he!
Maar daar is de pijncompositum dus 'sterk' genoeg voor denk je??
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1474057
Hitam schreef: L-phenylalanine is een voorloper van allerlei neurotransmitters. Ik weet dat het kalmerend kan werken, maar ben niet echt onder de indruk van de kalmerende werking.
Van een pijnstillende werking weet ik niets. Het lijkt me echter geen probleem om het te proberen.
Ik heb niet gekeken hoe duur de Phenypet is maar vaak kun je er ook goedkoper aan komen door gewoon een supplement voor mensen te pakken. Het wordt voor mensen gebruikt om af te vallen en als soort licht antidepressivum.

Van Yucca weet ik dat het tot de pijnstillende en ontstekingremmende kruiden behoort. Het zit ook in de Pijncompositum van de Groene Os. Verwacht echter niet dat het net zo sterk werkt als de moderne pijnstillers. Het is wel minder schadelijk.
Minder?? Dus nog wel schadelijk dan???  :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1474114
Ik las ergens dat je met baby's moet oppassen met te veel phenylalanine. Geen idee waarom, maar dat geeft toch wel aan dat je het kennelijk niet onbeperkt kunt geven.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1474182
Hitam schreef: Ik las ergens dat je met baby's moet oppassen met te veel phenylalanine. Geen idee waarom, maar dat geeft toch wel aan dat je het kennelijk niet onbeperkt kunt geven.
Dacht dat je de Yucca bedoelde  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door