Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Coontje
#147410
Hoi hoi,

Mijn katten krijgen nu sinds een paar dagen Prins Total Care en ze vinden het heel smakelijk.
Maar ik vind het wel een beetje eentonig zo voor ze.
Kan ik het nog met iets afwisselen?
En wat is het verschil tussen Total Care, Carnibest en die andere... Bibi geloof ik?
Ik vind het nog veels te eng om naar de slager te gaan en daar met zo gezegd halve dieren te kopen :-\
En welke soort is u echt het beste als alternatief voor echt vers???

Groetjes Sabina.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#147413
Coontje schreef: Hoi hoi,

Mijn katten krijgen nu sinds een paar dagen Prins Total Care en ze vinden het heel smakelijk.
Maar ik vind het wel een beetje eentonig zo voor ze.
Kan ik het nog met iets afwisselen?
En wat is het verschil tussen Total Care, Carnibest en die andere... Bibi geloof ik?
Ik vind het nog veels te eng om naar de slager te gaan en daar met zo gezegd halve dieren te kopen :-\
En welke soort is u echt het beste als alternatief voor echt vers???

Groetjes Sabina.
Voor het verschil in de versvoeders zou je eens de websites van de versvoederfabrikanten moeten bezoeken daar kun je over ieder merk alle info vandaan halen en kijken welk voer je het meeste aanspreekt, en daarna of je katten het lusten.

Ik weet niet wat je nu bedoelt met een een echt alternatief voor vers, bedoel je een alternatief voor barf, dat is een kvv, als je bedoeld een alternatief voor kvv en barf dan is het antwoord ,geen alternatief

In de bieb staan alle linken naar de kvv fabrikanten
Door Coontje
#147419
Nee, ik bedoel geen alternatief voor kvv, maar voor barf. Dat durf ik nog niet aan. Ben misschien een schijterd :-\
Maar als "Het best" bedoel ik... waar alles in zit wat een kat nodig heeft, bijvoorbeeld het Taurine probleem. Bij sommige producten wil het nog wel eens schorten aan de hoeveelheid taurine dat er in zit.
Of zit dat standaard in vers vlees en hoeft zoiets niet te worden toegevoegd? ???
Ben daar erg dom mee misschien hoor.
Maar omdat er hier nogal eens een tijdgebrek is (2 kleine kinderen van 5 en 7) vind ik die kvv voeders wel heel erg fijn.
Daarom wilde ik juist weten hoe jullie de verschillende kvv voeders vinden. Is er werkelijk 1 of 2 die beter zijn/bevallen dan de ander?
En kan je ze onderling ook combineren?
Dus de ene dag b.v. carnibest en de andere prins total care o.i.d.???
Ik ga ook even in de bieb struinen.

Groetjes Sabina.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#147427
Coontje schreef: Nee, ik bedoel geen alternatief voor kvv, maar voor barf. Dat durf ik nog niet aan. Ben misschien een schijterd :-\
Maar als "Het best" bedoel ik... waar alles in zit wat een kat nodig heeft, bijvoorbeeld het Taurine probleem. Bij sommige producten wil het nog wel eens schorten aan de hoeveelheid taurine dat er in zit.
Of zit dat standaard in vers vlees en hoeft zoiets niet te worden toegevoegd? ???
Ben daar erg dom mee misschien hoor.
Maar omdat er hier nogal eens een tijdgebrek is (2 kleine kinderen van 5 en 7) vind ik die kvv voeders wel heel erg fijn.
Daarom wilde ik juist weten hoe jullie de verschillende kvv voeders vinden. Is er werkelijk 1 of 2 die beter zijn/bevallen dan de ander?
En kan je ze onderling ook combineren?
Dus de ene dag b.v. carnibest en de andere prins total care o.i.d.???
Ik ga ook even in de bieb struinen.

Groetjes Sabina.
Taurine is een natuurlijke stof die van nature in vlees zit, en dus in een kvv of bij barf niet apart hoeft te worden toegevoegd net als bij brokken.
welke kvv het beste is dat beslis jij zelf , de meeste zijn gewoon allemaal goed en ligt het alleen aan je eigen persoonlijke voorkeur.Je kunt inderdaad de verschillende versvoeders afwisselend voeren mits je katten al die merken lekker vinden.
Door Coontje
#147438
Nou dan ga ik in ieder geval even de buurt afstruinen om te zien waar ze deze andere voeders nog meer verkopen. :D De total care is ruimschoots te koop hier.
En wat is voor de katten een aantrekkelijk extraatje bij de kvv? En is dat dan bij de gewone slager of poelier te koop? En hoe vaak zou je zo'n extraatje kunnen geven?

Groetjes Sabina.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door