Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door paul36
#1473244
Mijn Puppie weegt nu 4300gr en is 3 maanden oud. Het is een vrouwtje. Ik heb geen idee wie de ouders zijn maar ze lijkt in elk geval familie van een Ridgeback te zijn.

Het is natuulijk niet mogelijk exact te zeggen wat ze gaat wegen later maar wel of dit eerder 10, 20, 30 of 40 kg gaat zijn toch? Ik neem aan dat veel hondeneigenaren hier nog wel ongeveer weten wat hun eigen puppies wogen en een schatting voor me kunnen doen.

Dit is Ritchie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#1473252
Ze is 12 weken en iets meer dan 4 kilo? Was ze zwaar vermagerd toen ze bij jullie kwam? Groei achterstand? Of valt dat mee? Mijn dalmaat Linga woog op deze leeftijd al 13 kilo. Ik denk dat ze dus minder groot wordt dan een Dalmaat (teefjes gemiddeld tussen de 24 en 28 kilo).
Door pieterendiaan
#1473418
dat is inderdaad niet heel zwaar. Bikkel (dan wel een reu) woog 12 kilo bij 3 maanden.. hij is nu 34 kg en 1,5 jaar oud.
Op de foto ziet je pup er ook niet ondervoed oid uit...  zou ze niet gekruisd zijn met een kleiner ras? (ookal zal je daar natuurlijk niet echt achter komen)
Ze ziet er wel erg schattig uit op de foto!!!
Door Lil
#1473484
Mijn puppie woog ook een vijf kilo, misschien ietsje meer met drie maanden en is nu 28 kg..... maar hij was heel erg ondervoed, de wormen liepen over zijn achterpootjes en de vlooien zag je letterlijk overal rondspringen.
Heb hem om die reden al met vijf weken gekregen via de dierenarts, dus ik neem aan dat hij met drie maanden nog altijd ondervoed was.
#1473748
Joh Maci Newfoundlander reu woog 13 kg bij 12 weken, dus evenveel als Linga :o , sta ik even van te kijken. Maar in de groeicurve zie je ook dat daarna pas de grote verschillen komen en misschien was Maci ook iets te schraal.
Nu weegt hij ong. 60 kg.
#1473862
de gemiddelde thai ridgeback teef weegt tussen de 16 en 20 kg... dus eventueel gemixt met een ander hondje... ze ziet er nu goed uit, maar weet je zeker dat ze 3 maanden oud is? of is dat bij benadering..

mijn thai reuen zijn qua gewicht ook aardig verschillend...
de ene was met 8 weken 6 kilo en weegt nu volwassen 20kg (55 cm)
de tweede was met 8 weken 10 kilo (!!!) en weegt nu 28 kg (64 cm)

teefjes zijn wat kleiner en lichter dan mijn kleinste reu dus richting 15-20 zal ze wel gaan denk ik (maar das ook maar een idee).. ligt ook een beetje aan de kruising
#1473941
Onze teef is aan de grote kant 71 cm hoog en weegt 39 kg.
De oudste reu van 4 jaar is 66 cm hoog en weegt 38 kg.
De jongste reu van 2,5 jaar is 68 cm hoog en weegt 38 kg.


Ik weet niet meer wat ze wogen bij 3 maanden leeftijd maar ik heb de foto gezien van je hondje en vond het er goed uitzien.
Niet te mager dus misschien klopt de leeftijd niet helemaal.


Groetjes Rian
Door Lil
#1476214
zo zie je maar dat die groeicurve een benadering is... die klopt bij Boris dus niet (misschien door zijn achterstand), hij is tussen 1 jaar en 16 maanden nog een cm of 4 gegroeid.
#1478639
Ze ziet er goed uit, lijkt of er iets van herder bij zit.


Mazoe is 66 cm en weegt ± 32 kg, Khami is 62 cm en weegt ± 30 kg
Met drie maanden wogen ze beide zo rond de 13 kg
Maar mijn vorige hond, een Mechelse herder, woog toen ze volwassen was ±25 kg
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door