Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M@rina
#1473805
ff een vraagje!

Teun krijgt carnibest natuur, lam, eend en kip afgewisseld. Zijn drollen zijn keihard en als hij poept moet hij hard persen en ploppen de drolletjes als kurkjes uit z'n poepertje. Wat kan ik hem geven om z'n drollen iets zachter te maken?
Door M@rina
#1473894
Teun is een pup van 9 weken, maakt dat nog wat uit?... een heel ei door z'n eten lijkt me een beetje veel. En het warme water doe ik er dus overheen om het lekker te laten ruiken.
Door GoldenCavaliers
#1473904
Mijn honden hebben dit juist van Bibi.Op CB is de ontlasting wel stevig en zijn het idd vaste keuteltjes,maar niet te hard dat ze erg moeten persen.Heb je het idee dat je hond pijn heeft tijdens het poepen omdat het te hard is,of denk je dat het te hard is vanwege het uiterlijk van de poep?Want als het verder geen pijn doet,dan zou ik me geen zorgen maken.
Door M@rina
#1473934
Nou....eeeeh hij moet hard persen voor er wat komt en de drolletje ploppen echt als kurkjes uit z'n poepertje... ze vallen zelf met een boogje...of het pijn doet :-\ ik weet het niet  ;D wat een onderwerp.....Ze voelen ook hard aan als ik ze opruim
Door bloemetje
#1474403
TJa.. Als het echt té hard is zou ik een andere KVV proberen. Je kunt wel van allerlei kunst en vliegwerk proberen om het beter te maken maar dan blijf je aan de gang..
Door pallas
#1474538
Beetje groentemix toevoegen en af en toe een visje geven. Ook nog goed voor de vitamines ;)

Voor de groentenmix kan je dan het beste de bladgroenten kiezen , die laxeren.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1474762
wat ik doe is een scheutje pruimensiroop van roosvice ( lactose staat op t etiket) over het voer (een eetlepel), gebruik t ook voor mezelf :biggrin2: :biggrin2:
Door Lizzy
#1474796
Ik vind dat een hond normaal hoort te poepen op zijn voer. Als dat niet lukt, kun je heel goed 2 keer per week een stukje vette vis erbij geven of een klein heel/rauw visje (denk aan een stukje zalm of een stukje makreel of een heel rauw sardientje of een klein makreeltje), 2 keer per week een rauw eitje, 2 keer per week wat extra spiervlees en 1 keer per week wat extra bladgroenten erbij geven. Je geeft dan en wat extra's op de KVV, hetgeen alleen maar goed is. Als dat niet werkt, zou ik een ander merk kiezen.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1474868
ben ik geheel met je eens lizzy , maar als de hond opeens slechter reageert op het eten door harde drollen wil ik haar graag verlichten door een scheutje pruimensap (ze krijgen t ook niet iedere dag ;))
Door M@rina
#1474968
Ik vind sowieso het leuk en lekker voor de doggies om naast de kvv ook wat andere hapjes te geven, er lig nu dus een eitje op het aanrecht, nu maar geen schil erbij geven, denk ik?

Ik heb hütekase gehaald (is lekker voor Saar ook, die smult ervan) en griekse yoghurt, dit laatste is wat vetter zou dat nog wat kunnen doen? Ik heb nog sardientjes in de vriezer, zal eens wat gaan experimenteren.
Vanmiddag heb ik een paar druppels olie over z'n  voer gedaan... even kijken wat dit gaat doen. 'T zijn trouwens wel prachtige drollen, hoor  ;)
Door Veerle-scrappyToo
#1476491
Is misschien een stomme vraag maar kan iemand verklaren waarom voor dit pupje deze voeding dan voor zo harde drollen zorgt?  Moest er teveel bot in zitten zouden alle honden op deze voeding harde drolletjes hebben veronderstel ik.  Gewoon een vraag die nu in mij opkomt  :-[

Verder sluit ik me wel aan bij de anderen: iets bijgeven dat een beetje laxerend werkt en zorgt dat het wat zachter wordt.  Zelf goede ervaring met wat rauw paardevlees er bij te geven of misschien wat pens?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door