Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1472841
:) hoi even voorstellen
ik ben nathalie en ik heb 2 amstaffs reu 8mnd, teefje 13wkn en 1 kruising golden retriever/boxer 3jr
nu ben ik gisteren bij de DA geweest met de pup ivm bloed bij de ontlasting
nu beweerd hij dat het heel slecht is om de honden kvv te geven???
ze heeft een onsteking van de dikke darm en het komt van de kvv
zo snel mogelijk brok geven zegt die digestic of zoiets
ik zeg hem dat ik liever vlees geef dan brok; ja dan moet je het zelf maar weten :D
kan nergens iets vinden waaruit blijkt dat dit zo is
ze heeft nu antibiotica ervoor PS ze is gespeent met carnibest puppy

heeft iemand ervaringen op dit gebied of met een DA reacties van harte welkom (ik weet het ff niet meer )

grtz nathalie
#1472854
Nou ja zeg wat is dat nu  >:(
Waarom zou dat dan van de kvv komen? Meneer roept iets en onderbouwt dat vervolgens niet??

Nou weet je.. Anders zouden wij hier allemaal lopen met honden die uit hun achterwerk bloeden en dat is dus niet het geval. What's more to say?

Maar ik kan me helemaal voorstellen dat zo'n vent je helemaal nerveus maakt. :-\

Wat was het voor bloed bij de ontlasting trouwens? Had ze diarree of wat? Zat het erop of erdoorheen?

Als ze trouwens is gespeent met cb puppy kun je misschien ook je fokker even bellen voor advies. Misschien kan die je nog beter geruststellen of van advies dienen als ik dat kan  :-*
#1472867
:)daarom heb ik me vandaag hier aangemeld ik denk dat ik het allemaal goed doe en dan krijg je dit ?
ze had geen diaree gewoon normaal keuteltje en daarop bloed helder rood met wat slijm en ze heeft geen aandrang (dat ze de hele tijd loopt te drukken) maar van het bloed schrok ik
nu heeft ze die antibiotica en nu dus ook dunne ontlasting geen waterige

PS ik ga wel kijken voor een andere DA
maar ik wil wel ff kijken naar andere ervaringen hiermee
#1473335
Heeft ze geen stokjes gegeten ofzo? Onze honden zijn gek op van die kleine stokjes en je moet echt oppassen dat ze niet hele takken lopen op te kluiven.

Wij hebben ook een nieuwe dierenarts. In de wachtkamer staan er 3 wanden vol met allerlei Hillsbrokken. Toen het onderwerp voeding ter sprake kwam en wij zeiden dat we barften, kregen we natuurlijk ook het hele brokken verhaal te horen. Dus gevraagd of ze zelf ervaring hadden met BARF en waarom het dan zo slecht zou zijn? Geen antwoord  :-X Ik zei daarna gelijk heel bijdehand dat ik al wist hoe ze over BARF dachten omdat ze anders niet 3 wanden vol met Hills hadden ze staan. Ze kon er daarna zelf ook wel om lachen en gaf toe dat ze ook wel goeie dingen over BARF had gehoord. Het is dus heel makkelijk voor de DA om te zeggen dat het aan die rauwe meuk ligt.

Onze hond had ook een darmontsteking, waarvan...geen idee? Dagen achtereen diaree en gele poep. Ik heb een vriendin in Zeeuws Vlaanderen en die heeft supergoeie tabletjes voor me meegenomen. (komen uit belgie). Diaree was over, darmen rustig en tot op de dag van vandaag alleen maar goeie poep, terwijl onze DA ons afscheepte met tabletjes waarvan hij al zei dat hij niet goed wist of het wel zou werken.  :-X Ik heb vaak meer aan dit forum dan aan de DA...

Sterkte met je hondje! Hopelijk komt het snel weer goed.
#1473433
geen wormen ze is 13 wkn dus had pas de ontworming gehad (mischien ligt het daaraan ?)
geen diarree geen koorts (heb ik zelf gemeten DA niet ???)
de antibiotica slaat aan ze heeft gewoon weer normale poep zonder bloed nu ff afwachten he
ik was wel heel erg teleurgesteld dat de DA zo reageerde
maar ik heb hier ook gelezen dat sommigen ook bloed gevonden hadden in de ontlasting  na het geven van smuldier ??
weet iemand hier meer over ???
#1473503
[quote="boots-evil"]
geen wormen ze is 13 wkn dus had pas de ontworming gehad (mischien ligt het daaraan ?)
geen diarree geen koorts (heb ik zelf gemeten DA niet ???)
de antibiotica slaat aan ze heeft gewoon weer normale poep zonder bloed nu ff afwachten he
ik was wel heel erg teleurgesteld dat de DA zo reageerde
maar ik heb hier ook gelezen dat sommigen ook bloed gevonden hadden in de ontlasting  na het geven van smuldier ??
weet iemand hier meer over ???

[/quote]

Het zou ook aan de ontworming hebben kunnen liggen ja! Als je het weer wilt doen probeer dan eens een ander merk of doe een ontlastingonderzoek.
Geen koorts gemeten  :-X. Raar hoor allemaal en ik kan me voorstellen dat je je zo voelt.

Nee dat laatste heb ik nog niet gehoord en ook niet gehad. Want ze krijgen hier regelmatig Smuldier Vlees Compleet.
#1473564
De Da heeft in iedergeval weer even verdient.
Waarschijnlijk had je gewoon helemaal niks hoeven te doen .
Het komt wel eens voor dat er een klein adertje springt  en dat veroorzaakt dan wat bloed.
Meteen maar gooien op een darmontsteking vind ik wat te snel beoordeeld.
Maargoed ik ben geen Da.
Door GoldenCavaliers
#1473901
[quote="Sweet Dutchess"]
De Da heeft in iedergeval weer even verdient.
Waarschijnlijk had je gewoon helemaal niks hoeven te doen .
Het komt wel eens voor dat er een klein adertje springt  en dat veroorzaakt dan wat bloed.
Meteen maar gooien op een darmontsteking vind ik wat te snel beoordeeld.
Maargoed ik ben geen Da.

[/quote]Met een pup van 13 weken zou ik het niet op zijn beloop laten en maar zien of het stopt,zeker niet als er ook nog eens bloed bij zit.

Aan TS:Het komt 100% niet van de kvv.Het kan door van alles komen en mijn honden hebben het ook wel eens gehad.Na een kuurtje van de da waren ze meestal weer snel van de klachten af.Beterschap voor de kleine!
#1473931
Joh wat een DA, zucht ****

Kaio heeft als pup maag-darmontstekingen gehad. (voor de duidelijkheid hij stond toen op brok!!!!!!!! :-X)  Nou je kunt je pup dan opdwijlen hoor!! Die loopt echt niet rond. Spoot er voor en achter uit, mega hoge koorts. Die was meer dood dan levend, 3 x gehad en toen kvv gaan geven, NOOIT meer!
Reactie toenmalige DA op de darm ontsteking, ja dat komt nu eenmaal vaak voor vooral bij doggen. Dat heeft me toen aan het denken gezet. Een newf op zee moet een sterke maag hebben dat kan toch niet? Maar toen kregen ze geen brok.....

Maar ik zou wel oppassen met een pupje hoor, maar als je een DA hebt die het gelijk op de KVV gooit ga je er niet mee verder komen. Ikzelf zou acuut een andere DA uitzoeken.
#1473989
ja mijn pup kan echt niet tegen brokken heb het geprobeert maar héél veel poepen echt veel en toen de diarree
meteen op carnibest gezet en het was over ??? dat zegt toch genoeg en ik gebruikte tot 5 wk geleden carocroc voor de andere honden al jaren ook voor mijn overleden staffies 11 jaar en 13 zijn ze mogen worden 
en me eigenlijk nooit verdiept in kvv en dat terwijl mijn hondjes het vroeger ook iedere dag kregen uit de supermarkt diepvries ??
toen werd me verteld dat het slecht was voor de hond.....
ben nou helemaal over gestapt op kvv wel smuldier de oudste hier kruising golden retriever/boxer krabt zich veel maar kon niks zien ofzo waarom hij dat doet en hij verhaard heel veel echt veel 
dat is nou al heel anders hij krabt zich nog wel eens ze krijgen nu 3wkn alleen maar smuldier compleet
bij de pup wissel ik met carnibest
het is echt te zien dat het beter voor ze is !!!
en dan krijg je zo een reactie van de DA

nu begon ik toch weer te twijfelen maar heb veel gelezen maar kan geen negatieve dingen vinden over kvv
daarom nu hier om advies van gebruikers ervan te krijgen :)
#1474280
een van mn dames stond al ongeveer 3 maanden op kvv ., eerst ontwenningsverschijnselen in de darmen (beetje bloedsliertjes en vliesjes in de ontlasting ) en na 2 maanden een dikke huid (olifantenhuid) en droge doffe vacht op haar rug.
achteraf weet ik dat het ontgiften langer heeft geduurd bij haar dan bij mn andere hond , maar toen wist ik het ook niet meer... (wat ik nu weer verwijt aan mn onzekerheid die ik had)
En over een paar dagen zijn we precies 1 jaar verder met vers te voeren.....Loeka glimt als een spiegel , eet goed en haar karakter lijkt ook wel positiever veranderd..

wacht maar als je een paar maandjes verder bent en je vol trots kunt zeggen dat jouw honden er zo geweldig uitzien omdat je vers voert  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

(sorry ik laat me iets mee slepen in mn geluk :-[ :-[)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door