Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Miske
#1473326
Mijn zus heeft 2 hondjes, 1 pup (9 maanden) van ongeveer 4,5 kg en 1 hond (1 jaar en 9 maanden) van 7,5 kg.  Ze eten nu nog brokken, maar vooral de pup van 9 maanden heeft daar grote problemen mee (tot 10x poepen/dag, geen giardia of andere ziekte).  Ze is voor de brokken gemiddeld 25 EUR/maand kwijt.

Gelukkig begint mijn zus in te zien dat vers vlees voeren misschien nog niet eens zo slecht is ;).  Zij heeft maar een beperkte opslagcapaciteit (vriezer van 3 lades).  Daarenboven zijn haar financiën niet echt zo dat ze voor een iets duurdere KVV zou kunnen gaan (Haaksbarf, Carnibest, All Animal, ...).  Na berekening is zelfs het volledig voeren van KVV (Naturis) voor haar 2 honden een beetje te duur (zou duurder uitvallen dan brokken).

Ik heb haar aangeraden om anders eens van mij een paar zakjes pens mee te nemen; dat is voor mij niet echt duur (17,5 EUR/10 penslappen van gemiddeld 1 kg).  Ik weet niet of dat in combi met een KVV een goed idee zou zijn?  Wat wel zo is, is dat die honden ZEER (!) kieskeurig zijn, moeilijke eters ... Vandaar dat ik hoopte dat pens iets zou zijn dat ze wel zouden lusten ...  Dan zou ik misschien 3 dagen/week pens voeren en 4 dagen/week KVV?

Mijn zus wil voor de 2 honden samen maximum (!) 25 EUR/maand spenderen, liefst nog minder.

Misschien hebben jullie nog voertips of ideetjes?
#1473340
Met barfen ben ik zelf goedkoper uit. Ook als ik alles door Herby zou laten bezorgen, dat heb ik eens uitgerekend (en ik voer cb).
Want 3 dagen per week pens  :-X. Dat vind ik persoonlijk echt veel en veel te veel.

Wat dacht je anders van Rodi of Smuldier. Is ook niet ideaal maar je zou het kunnen combineren.. Als je bijv een paar dagen zelf samenstelt en paar dagen smuldier ofzo? Dat hoeft ook niet heel duur te zijn. Een eendennekkie met een beetje kopvlees zal je ook de kop niet kosten.
Door Miske
#1473342
Okidootjes! Vind je het ook goed dat ze dan 3x/week pens zouden eten naast dan b.v. Smuldier? Ze zitten hier al te lebberen bij het zien van  Olly's pens (nog in bevroren toestand). Dus ik hoop dat ze het mogen. Ik vind persoonlijk Duck niet echt een goede KVV (Olly moest er van overgeven en nog steeds platte stoelgang - was mijn eerste KVV destijds!).  Dus dat raad ik zeker niet aan.  Naturis Compleet ken ik zelf ook niet (de winkelverkoopster had dat aangeraden)
#1473343
beide nu ong. 225 per dag? = 6,750kg per maand (30 dagen) = ong. 17 pakjes smuldier per maand = € 9,35 voor de volwassen hond.
Dan blijft er nog 15,65 over voor de jonge hond (die ik geen smuldier zou voeren of minimaal)
Zou bv carnibest voeren en (gedeeltelijk) gaan barfen met die hond of beide honden.
Zo zou je het bedrag wel onder de 25 euro uit moeten komen.
Door Miske
#1473345
[quote="bloemetje"]
Met barfen ben ik zelf goedkoper uit. Ook als ik alles door Herby zou laten bezorgen, dat heb ik eens uitgerekend (en ik voer cb).
Want 3 dagen per week pens  :-X. Dat vind ik persoonlijk echt veel en veel te veel.

Wat dacht je anders van Rodi of Smuldier. Is ook niet ideaal maar je zou het kunnen combineren.. Als je bijv een paar dagen zelf samenstelt en paar dagen smuldier ofzo? Dat hoeft ook niet heel duur te zijn. Een eendennekkie met een beetje kopvlees zal je ook de kop niet kosten.
[/quote]

Olly krijgt ook 3x/week pens (rund, lam, geit) en ze doet het er uitmuntend op!  Ik voer haar veilige vleessoorten waaraan ik kan geraken; dit omdat ik volledig blind ben.  Dit vind de geleidehondenschool ook prima trouwens!  Dus ik zie niet in dat 3x/week pens een probleem is (men zei me zelfs ooit eens dat het niet eens erg is dat een hond 2 weken achter elkaar enkel maar pens zou krijgen).  Daar zit toch alles in en zeker als je al 3 diersoorten gebruikt?

Ik denk wel dat KVV een paar x/week nodig is, ook gezien de opslagcapaciteit (3 kleine vriezerlades); dan is KVV toch makkelijker dan BARF/NRV wat veel ruimte inneemt.
#1473349
[quote="Miske"]
Olly krijgt ook 3x/week pens (rund, lam, geit) en ze doet het er uitmuntend op!  Ik voer haar veilige vleessoorten waaraan ik kan geraken; dit omdat ik volledig blind ben.  Dit vind de geleidehondenschool ook prima trouwens!  Dus ik zie niet in dat 3x/week pens een probleem is (men zei me zelfs ooit eens dat het niet eens erg is dat een hond 2 weken achter elkaar enkel maar pens zou krijgen).  Daar zit toch alles in en zeker als je al 3 diersoorten gebruikt?

Ik denk wel dat KVV een paar x/week nodig is, ook gezien de opslagcapaciteit (3 kleine vriezerlades); dan is KVV toch makkelijker dan BARF/NRV wat veel ruimte inneemt.
[/quote]

Jij ziet pens zo te lezen als een complete maaltijd. Dat ben ik dus niet met je eens! Naar mijn bescheiden mening is pens niet compleet en is nodig in het menu maar op zijn hoogst eens per week ofzo..
Dat is de reden dat ik het af zou raden dat te doen.

Maar, voer jij helemaal geen bot of kvv dan?

EDIT!

Hier in dit topic kun je een reactie van Lizzy vinden waarin ze het uitlegt. Die is daar altijd zoveel beter in als ik  :-[ http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1215971
Laatst gewijzigd door bloemetje op do 07 jan 2010, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Miske
#1473353
[quote="bloemetje"]
Jij ziet pens zo te lezen als een complete maaltijd. Dat ben ik dus niet met je eens! Naar mijn bescheiden mening is pens niet compleet en is nodig in het menu maar op zijn hoogst eens per week ofzo..
Dat is de reden dat ik het af zou raden dat te doen.

Maar, voer jij helemaal geen bot of kvv dan?
[/quote]

Zelf geef ik idd volledig rauw :).  Die KVV vond ik ZOOO ontzettend duur in vergelijking met zelf samenstellen!
Gebruikersavatar
Door Madera
#1473360
Als je zus kvv wil gaan voeren en Smuldier wil gaan geven zou ik wel aanraden hier geen pens bij te geven, de vleescompleet en de penscompleet bevatten allebei pens zat. (en kosten €0,55 per pakje bij de AH) als ze ernaast iets van barfspul wil geven (en als dat kan binnen het budget) kan ze bij een islamitische slager altijd iets van lam of geitenvlees halen.
#1473364
Ik zou zeker geen 3 dagen pens adviseren, zeker niet als je verder KVV voert, want daar zit 9 van de 10 keer al ruimschoots pens in. Verder zeg je dat je Duck een slecht merk vindt, omdat jouw hond het er niet goed op deed. Het hondje van mijn zus, met een lang verleden van darmklachten, kreeg eerst altijd Rodi, maar is nu overgestapt op Duck omdat Rodi niet meer te verkrijgen is/was en hij doet het daar heel goed op. Ze zou het dus op zijn minst kunnen proberen, want het is niet gezegd dat haar hondjes het er ook slecht op doen.
Door Miske
#1473370
[quote="*Natasja*"]
Ik zou zeker geen 3 dagen pens adviseren, zeker niet als je verder KVV voert, want daar zit 9 van de 10 keer al ruimschoots pens in. Verder zeg je dat je Duck een slecht merk vindt, omdat jouw hond het er niet goed op deed. Het hondje van mijn zus, met een lang verleden van darmklachten, kreeg eerst altijd Rodi, maar is nu overgestapt op Duck omdat Rodi niet meer te verkrijgen is/was en hij doet het daar heel goed op. Ze zou het dus op zijn minst kunnen proberen, want het is niet gezegd dat haar hondjes het er ook slecht op doen.
[/quote]

Ik vergat te zeggen dat mijn zus idd al Duck heeft geprobeerd (ook zonder granen), maar dat dat niet echt goed werkt; ze poepen nu nl. zelfs in huis ...
Door Miske
#1473375
[quote="bloemetje"]
Wat een poepie :smitten: en het krakt idd lekker zo te zien  8)
[/quote]

Ja, ze is er echt een krak in; geniet ook echt nu ze volledig barft :)!

Ik hoop dat de hondjes van m'n zus ook zo gaan genieten ... Het zijn zo'n lastige eters ... Dus het benieuwt me echt of ze dit gaan lusten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door