Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Rosa
#1469072
Hallo mensen,

Ik heb een bijna 12 jaar oude dwergpoedel waarbij 4 weken geleden blaasgruis en onstekingen  zijn geconstateerd.
Ze kreeg brokjes van Hils die eet ze heel slecht en haar vacht word heel stug en dof ervan.
Ben met haar bij een homeopaat geweest waar ze voor haar versvoer voor nieren en blaasgruis hebben.
ze knapte heel erg op.
Maar dat verse voer kon je niet zo maar krijgen hier.
Weet iemand of ik het zelf kan samenstellen voor haar.

Groetjes Rosa.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1469091
Ja dat kan zeker.
Tik maar eens in de zoekfunctie blaasgruis hond in, dan vindt je een boel topics.
Naar mijn weten helpen koolhydraten niet mee als je honde blaasgruis heeft, dus brok geheel niet geschikt.
Zou eens kijken naar een koolhydraat-vrije kvv.
Maar of dat voldoende is om enkel te voeren, durf ik niet te zeggen, miss dat iemand anders dat wel weet hier.
Door Rosa
#1469335
Het verse voer wat ik kreeg van de homeopaat heet Bendit.
Ik geef ook blaas en nier compositum van de groene os.
Ze vind het gelukkig heerlijk.
Ik moet half januari met Kelly bij de dierenarts haar ph waarde weer laten testen, hoop toch zo dat het goed is.

Groetjes Rosa
Gebruikersavatar
Door choopy
#1469364
Toen ik begon met vers (KVV) was dat juist vanwege een hond die blaasgruis had.
Omdat brok niet voldoende hielp. ben ik wat anders gaan proberen. Ze heeft toen Carnibest gehad en later ook smuldier.
Ik wist toen nog niet van deze site af, maar ze deed het er heel goed op.

Nu anderhalf jaar later doet ze het er nog steeds goed op. Geen gruis meer gevonden, ook geen andere afwijkingen in de urine.
Sinds maart 2009 barf ik en hou voor haar geen rekening met wat ze krijgt voor haar blaas. Alleen krijgt ze bij mij ivm de lever (2x leverontsteking) veel gevogelte en konijn en minder rood vlees.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1469946
Ook ik ben overgestapt op vers (KVV) vanwege een hond met blaasgruis.

Sinds we overgestapt zijn op KVV heeft ze nergens meer last van gehad.
Ze krijgt smuldier en naturis en sinds enkele weken steeds vaker BARF.

Ik heb ook PH strips in huis om om de zoveel weken zelf haar PH waarde te meten.
Door Rosa
#1470120
Ja ik ga die strips ook in huis halen.
Maar  wat mag ze beslist niet voor vlees, of weinig, volgens de dierenarts mag ze niets meer alleen de brokjes.
Ik heb eerlijk gezegd dat ik toch met vers vlees bezig ben.
Groetjes Rosa.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1470134
Al het vlees is beter als brokken. Van vlees wordt de urine zuurder en het bevat veel vocht, prima dus om struvietvorming tegen te gaan. Ik zou gewoon een kvv gaan voeren die voor jou te verkrijgen is in de buurt.
Door Rosa
#1470770
Ja ik heb ook strips gekocht ga het morgen even meten.
Ik moet half januari weer naar de dierenarts met kelly, als alles goed is dan ga ik voor haar ook zelf vers voer samenstellen.
Ze vind alles lekker, en toch is ze mooi smal.

Groetjes Rosa.
Door Too
#1470779
Nou lijkt t of ik je stalk  ;)..

Als t nou lastig blijft met botjes eten -je bent nog maar pas begonnen- is een kvv ook een heel goed alternatief
Er zijn kvv's die gemalen bot bevatten.. en jij hoeft niet te pieremieren met minibeetjes van vanalles  :)

Eerst maar s kijken hoe t gaat met botjes, nietwaar?!

En gewoon blijven vragen!!
Door Rosa
#1472293
Hallo Too,

Ik heb net uitgezocht dat Kelly niet zo veel Calcium mag hebben  in haar voer dus ik kan inderdaad zoeken of ik een
vers voer kan vinden daarmee.
Ze hebben hier in de buurt Canibest, Duck Enerque , moet ik ook een heel eind fietsen{ wij hebben geen auto}
Maar dat heb ik er wel voor over.
Het zal misschien wel makkelijker zijn, vis mag wel, een exstra eitje niet.

Groetjes Rosa.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door