Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ibbi
#1471875
Bij Borre lijkt de wintervacht al minder en minder te worden. Op z'n lijf nog wel vol maar staart en kraag worden dun.  Een kennis van me met ook een langharige kat heeft iedere winter hetzelfde probleem.

Zou het aan de kachel liggen ? ( droge lucht in huis ? )

was is ertegen te doen ... extra zalmolie geven misschien ?

zijn er meer mensen bekent met dit probleem?
#1472011
Geen idee wat je ertegen kunt doen. Hier had ik het probleem met de bejaarden, Kruimel heeft ook langzamerhand een beetje een mottig vachtje maar da's niet zo gek.
En ouwe hond Tara had besloten dat dit weer prima is om fors te gaan ruien  >:( goed dat ze een jas heeft!
Officieel verharen dieren in relatie tot de daglengte, in hoeverre kunstlicht effect heeft, geen idee.
En mijn honden vroeger die in de bijkeuken sliepen (onverwarmd) hadden enorme vachten; toen ze binnnen kwamen wonen werd dat duidelijk minder.
Door flin
#1472125
onze cornish met alleen 'n ondervacht begint in oktober z'n haar eraf te gooien  :nono2:
in februari begint 't weer vol te worden
nu weet 'k heel zeker dat dat niet door de cv komt; die stond nog geeneens aan in oktober...
pa en zussen en andere familie (niet allemaal) uit  'zijn lijn' hebben helaas 't zelfde...genetisch dus in dit geval

mwjah voor sommige vogels ist voorjaar ook al weer bijna begonnen  :D


hier staat z'n verhaal:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 053.0.html
Door ibbi
#1472506
bedankt , ik zal de link volgen en het doorlezen, ik zag al even snel een paar tips staan daar.

het is het onderwol wat verdwijnt, de lange bovenharen blijven wel zitten.  al speelt hij meerdere keren per dag in de tuin en gaat gewoon heerlijk in de sneeuw liggen, s'nachts ligt hij op 't bankje wat voor een rooster van  1 van de pilaren, waar de hetelucht kachel doorheengaat, staat, en krijgt dus de hele tijd die warme droge lucht over zich heengeblaast... da's nooit goed voor dat vachtje. 
en ik kan de kachel niet missen s'nachts dus die gaat niet uit.
zelf hebben we ook zo'n last van droge huid sinds we hier wonen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door