Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Iza
#1471438
Dag allemaal!
Sinds 3 maanden krijgt mijn hond vers vlees (barf). Wat me opvalt is dat ze aanzienlijk minder poept en minder vaak. Dat is logisch. Maar wat me nog is opgevallen is dat haar ontlasting vaak hard is. Soms lijkt het net of ze een geit is en alleen keutels poept. Dus geen smeuïge ontlasting die 1 geheel vormt. Beetje vieze praat, maar goed :D
Ik houd me wel aan de juiste hoeveelheden bot, spiervlees, orgaan en groenten. Haar ontlasting is niet wittig dus te veel bot krijgt ze niet.
Is dit normaal?
Regelmatig doe ik wat olijf olie door haar vlees heen. Dan gaat het wat beter.  :biggrin2:

Gr, Iza
Door Borke
#1471454
Wat is de kleur van de ontlasting, is die een beetje wittig/licht gelig?
Dan geef je te veel bot.

Wat helpt is dat je jouw menu hier even precies neerzet en dan ook met de gewichten erbij, dan kunnen we kijken of het aan je menu ligt.
Door Iza
#1471485
Ok, mijn hond weegt 30 kg en krijgt ong 800 gram vlees per dag.
de afgelopen 2 dagen heeft ze gegeten:

Dag 1: 400 gram eendenkarkas met kipdrumstik
            200 gram hertenspiervlees
            100 gram kippenorgaan (maagjes, hart en lever)
            100 gram groenten (verschillende groenten, mix)

Dag 2:  350 gram kiprug
            200 gram rundvlees
            100 gram groenten
            200 gram pens
            150 gram wit vis
                    ei

Haar ontlasting is vaak donker (heel soms lichter, wit met geel als ik te veel bot geef). Maar bijna altijd zeer donker en hard.
Door pallas
#1471581
Honden die vers eten poepen zoals een carnivoor hoort te poepen , keutels en geen plakkerige brokkenbrij.
Als je echt te veel bot voert worden de keutels vaal wittig en kruimelig.
Als ik zo even snel je  menu'tje zie geef je niet te veel hoor.
Mocht je hond teveel moeite heben met poepen , dan wat meer groentmix of een beetje olie erbij.
Door 202Spots
#1471585
Zolang het er makkelijk uit komt zou ik me geen zorg maken...meestal is 't wel "stevig" maar niet kei hard.
alleen als ze echt heel lang zitten persen en er komt niks...dan is 't echt te hard
Door tieneke
#1471591
Hier heeft vooral Tara wel eens last van knetter-harde keutels,soms komt het er zelfs korrelig uit terwijl Tinus weer nergens last van heeft.
Door Lizzy
#1472179
Gemiddeld genomen kun je een BARF drol met 1 klein plastic zakje oppakken. Dat is behoorlijk anders dan een brokkenflats. Het hangt wel af van wat ze gegeten hebben hoor. Als ze hier veel pens hebben gegeten, hebben ze meer ontlasting en dit is dunner. Idem als ze orgaan zoals lever/nier hebben gegeten. Maar als ze bijv. een flink stuk goed bevleest vleesbot ophebben, dan is de ontlasting harder en zijn het keutels. Ik zag laatst een tjiewaawaa poepen. Uit dat arme kleine beestje kwam net zo veel poep als bij mijn hond Brutus, Dalmatier :o. Overduidelijk kreeg ie een goedkoop brokkentroepje!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door