Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#1471374
Wat is de voedingswaarde van kippenvlees met kippenvel, vinden honden het lekker?
Is het vet?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1471381
Hier vinden ze het lekker. En er zit inderdaad vrij veel vet aan. Dus zo beschouwen we het hier.
Door Borke
#1471384
Hitam schreef: Hier vinden ze het lekker. En er zit inderdaad vrij veel vet aan. Dus zo beschouwen we het hier.
Aha, dus gunstig voor Sofi's nierdieet  :biggrin2:
Door Borke
#1471396
Hitam schreef: Ja, het zit ook in de Bandit nierdieet  ;)
Reken jij het volledig als vet (dit even voor mijn percentages) of reken je het bijvoorbeeld als half spiervlees en half vet?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1471415
Nee, zeker geen spiervlees. Ik weet niet precies hoe Huub rekent maar ik vermoed dat hij het geheel als vet rekent.
Door Borke
#1471455
vanaalst schreef: hier vinden ze het ook heerlijk, een lekker velletje..
Hoe vaak en hoe veel geef jij het?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1471510
ze eten hier 1x per week kip en 1x eend , die vellen krijgen ze..
en als wij kip hebben krijgen ze die vellen ook...
nu heb ik eendeborstfilet en daarzit ook flinke vellen aan, en die gaan zo naar binnen!
Door ulla
#1471976
Voor zover ik weet, breekt een hond met nierfalen spieren af, door extra vet te voeren,hou je de spieren in conditie.

( Oh waarom ben ik altijd zo slecht in goed uitleggen  :-\ )
Door Borke
#1471983
ulla schreef: Voor zover ik weet, breekt een hond met nierfalen spieren af, door extra vet te voeren,hou je de spieren in conditie.

( Oh waarom ben ik altijd zo slecht in goed uitleggen  :-\ )
Interessant.
Ik dacht altijd dat vet puur werd toegevoegd voor de calorieën in het barf nierdieet, omdat je met 25% groente veel minder calorieën binnen krijgt?
Door Hertog
#1472029
In het rekenmodel staat niets over vet appart rekenen. Het velletje wordt hier lekker opgegeten. Velletje bij zijn menu gaat dus naar binnen als vlees. Velletje van mijn kipje is een extraatje en wordt niet gerekend.
Door Borke
#1472046
In het barf nierdieet rekenmodel staat 5% vet - vandaar mijn vraag.
Sofi heeft leishmaniose, slikt daarom allopurinol en dat is nierbelastend, dus ik ben op zoek naar die 5% vet :biggrin2:
Door Lizzy
#1472174
Borke schreef: Interessant.
Ik dacht altijd dat vet puur werd toegevoegd voor de calorieën in het barf nierdieet, omdat je met 25% groente veel minder calorieën binnen krijgt?
Zeker interessant want ook ik heb geleerd dat vet vooral voor de calorieen is en eiwit de conditie van de spieren op peil houdt. Je verhoogt namelijk met vet het calorie-gehalte zonder het fosfor-gehalte te verhogen (vet is laag aan fosfor).
Door ulla
#1472489
Ik heb een hond met nierfalen gehad, en kan mij herinneren,dat toen ze magerder werd, en haar bespiering minder werd, mijn toenmalige da heeft gezegd, dat ik haar meer vet moest voeren,zodat ze wat dikker werd, en haar bespiering terug zou komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door