Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#147030
Een verre kennis is aan 't overwegen om haar hondje kvv te voeren i.p.v. brokken.
Heeft iemand van jullie ervaring in het overschakelen bij een hondje van 8jaar oud?
Kan je dan nog ineens overschakelen (met de kook erover beginnen) of doe je dat best kalmpjes aan.
Alvast bedankt
#147032
Wij hebben de overschakeling ineens gedaan met een hond van 9 en een hond van 10. Het was geen enkel probleem.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat ze het jaar voor de totale omschakeling al zo nu en dan vers aten, vooral in het weekend.
#147044
Met een hond van 8 jaar heb ik geen ervaring, mijn honden waren 4 en 5 jaar oud toen ik op vers overging. Voor de een heb ik het eerst licht gekookt en dat afgebouwd naar rauw in 1 week tijd, de ander in één keer rauw gegeven. Het ligt dus een beetje aan de hond hoe die erop reageert. Ze kunnen dus wel ineens overschakelen, en dan voor de zekerheid op de manier die jij omschrijft, eerst met de kook erover. Maar ze kunnen beter geen brokken en vers in 1 maaltijd geven. In de bieb staat ook een artikel hoe je over kunt stappen van brokken naar vers, het is geschreven door Lizzy. Ik heb de link gevonden: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=790
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 16 aug 2004, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#147053
Bij mijn oudjes van toen 10½ en 11 (nu ruim 11 en bijna 12) ben ik geleidelijk aan over gestap van brok naar vlees. Eerst een keer vlees geprobeerd om te kijken wat ze er van vonden en dat vonden ze natuurlijk wel wat. ;) En toen een tijdje 's morgens brok en 's avonds vlees (of net andersom) en na een week of wat de brokken maar helemaal weggelaten en alleen nog maar vlees gegeven. Ik heb het vlees nooit kort gekookt of er wat heet water overheen gegooid en dat is helemaal goed gegaan.
#147104
Onze labrador is nog overgeschakeld op volledig versvoer toen hij 10 jaar was. In één keer overgezet, dus geen brokken gemengd ofzo. Gewoon de ene maaltijd nog brok en de volgende vers, geen probleem. :D ;)
#147129
Mijn ouwetjes (9 en 10 jr) gingen ook gewoon in 1 keer over. Nu heeft Beau wel altijd regelmatig verse pens gekregen. Tunja kende niets anders dan oost-duitse Aldi brokken en die ging ook "rücksichtlos" over, nada probleem. ;)
#149098
Ik ben ook voor eerst gewoon in 1 keer overzetten, als dat niet gaat kun je het altijd gaan doseren. Meestal gaat het gewoon goed. En zelfs als ze even dunnere ontlasting krijgen is er nog niets aan de hand.
Door audier
#149486
Hallo allemaal,

Wij zijn begin van dit jaar met onze golden van 13 jaar(in mei 14 geworden) overgegaan op kvv. We hebben dat wel geleidelijk gedaan. Eerst 1 maand ongeveer 1 ons per dag en de rest brokken en toen een maand 2 ons enz. Ze krijgt nu al geruime tijd alleen maar kvv en het gaat prima met haar. Haar vacht is in die 13 jaar nog niet zo glimmend geweest!! De reden dat we het geleidelijk deden had iets met haar suikerspiegel te maken ofzo. Als je het precies wil weten zou je Paul even een pb-tje kunnen sturen. Hij heeft ons hierin geadviseerd.

Groetjes, Karin
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door