Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#1470726
Normaal is Timo aan het hinkepinken, hij loopt voor geen meter en sjokt als een kreupele. Van de zomer met de warmte was het helemaal een ramp, nu met deze kou in de winter loopt hij als een tierelier.
Sinds kort geef ik weer glucosamine naast de metacam.
Zou het daar aan liggen of is kou beter dan warmte voor hem.
Heeft iemand ervaring met deze veranderingen?
Door *Natasja*
#1470754
Hier precies hetzelfde Truus. Ik heb het idee dat de vrieskou beter is voor de gewrichten dan bijvoorbeeld regen. Beau loopt ook als een tierelier, loopt te huppelen, te rennen en achter Benthe aan te sjezen. Dus van mij mag het nog lang dit weer blijven!  ;)
Door Truus
#1470757
Bij jou dus ook Natasja. Vreemd eigenlijk want door kou zouden de gewrichten en spieren juist moeilijker moeten doen ???. Menselijkerwijs gesproken dan he..
Ik was wel benieuwd want het valt écht op en ben er zeker blij mee.
Hoop niet dat hij over z'n grens heen gaat nu want denk dat ze dit ook doen om warm te blijven?
Door *Natasja*
#1470758
Truus schreef: Bij jou dus ook Natasja. Vreemd eigenlijk want door kou zouden de gewrichten en spieren juist moeilijker moeten doen ???. Menselijkerwijs gesproken dan he..
Ik was wel benieuwd want het valt écht op en ben er zeker blij mee.
Hoop niet dat hij over z'n grens heen gaat nu want denk dat ze dit ook doen om warm te blijven?
Beau niet, want die heeft een fleecejas aan met dit weer  ;)

Ik denk zelf gewoon dat vocht slechter is voor de gewrichten dan droge vrieskou. En in de zomer, als het warm is, is de luchtvochtigheid natuurlijk ook meestal hoog. Dus dat zal dan wel op de gewrichten slaan ofzo (ik weet het ook niet hoor, ik zit zomaar even te denken  ;))
Door Truus
#1470762
*Natasja* schreef: Beau niet, want die heeft een fleecejas aan met dit weer  ;)

Ik denk zelf gewoon dat vocht slechter is voor de gewrichten dan droge vrieskou. En in de zomer, als het warm is, is de luchtvochtigheid natuurlijk ook meestal hoog. Dus dat zal dan wel op de gewrichten slaan ofzo (ik weet het ook niet hoor, ik zit zomaar even te denken  ;))
Daar zit wel wat in ja ;), de vochtigheidsgraad is nu minder inderdaad.
Ik vraag me nu af of ik niet eens moet gaan minderen met de metacam maar ben bang dat ik dan weer bij af ben :-\
Door Mevroi Kruim
#1470854
Fijn dat hij zo goed loopt joh! Ik merk zelf ook dat die droge kou stukken beter is voor de ouwe gewrichten dan dat akelige natte p*s-weer  >:(
Kun je Timo ook een jasje aandoen tegen de kou? Tara vindt dat echt fijn en die staat hoger op de poten en heeft meer vacht dan een JR. Hoewel haar vacht ook minder is dan vorige jaren, en ze is ook nog eens gaan ruien, de muts  >:(
Door Truus
#1470904
Mevroi Kruim schreef: Fijn dat hij zo goed loopt joh! Ik merk zelf ook dat die droge kou stukken beter is voor de ouwe gewrichten dan dat akelige natte p*s-weer  >:(
Kun je Timo ook een jasje aandoen tegen de kou? Tara vindt dat echt fijn en die staat hoger op de poten en heeft meer vacht dan een JR. Hoewel haar vacht ook minder is dan vorige jaren, en ze is ook nog eens gaan ruien, de muts  >:(
Een jasje moet ik idd maar eens achteraan gaan alhoewel ik niet het idee heb dat hij het koud heeft maar voor z'n gewrichten lijkt me dit wel een goed plan aangezien hij dan stijver wordt in de regen en vochtig weer.
Door Sella
#1470943
Hier ook een herder die niet meer weet dat hij rug en heup problemen heeft.
Behalve bij het wakkker worden dus toch maar weer wat vaker een pijnstiller erin.
Maar dan stuitert hij nog meer :-\
Door Cathelijn
#1471260
Ik heb ook begrepen dat de luchtvochtigheid meer invloed heeft dan de temperatuur. Jonas gaat ook redelijk.
Hij heeft wel een jas en dat scheelt echt wel in warmte. Ik kijk elk wandelmoment even of hij hem nodig heeft.
Ik moet wel opletten dat hij zich niet overbelast  :-\ Lastig hoor.
Ik zou de pijnstilling niet aanpassen op het gedrag dat hij nu laat zien. Deze periode duurt vast niet zo lang, qua weer.
Door Truus
#1471280
Ja Cathelijn, ik ben ook bang voor overbelasting maar goed...we genieten er nu van ! Het is een lust om te zien.

Ik ga de pijnstillers niet afbouwen of verminderen heb ik besloten. Toch wel leuk om te horen dat andere dit ook zo ervaren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door