Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1470424
ik had zaterdag de honden wat geitenribben met veel vlees gegeven. 3 weten er wel raad mee maar 1 zit je echt aan te kijken. verhouding was wel 70% vlees en de rest rib wat je zelf kon breken. maar hij wist niet wat te doen. mijn man heeft verschillende dingen geprobeerd. hij wilde wel in het begin. maar hij scheurd en trekt niet. we hebben het vest gehouden dat werkt even maar ja een uur op de grond liggen is niet fijn. hij eet in zijn bench anders voelt hij zich opgefokt en laat hij zijn eten staan. hyoe leer ik het hem eten? in stukje snijden ook geprobeerd maar meneer bliefte het in ene niet meer. hij heeft na een uur geploeterd te hebben het opgegeven en ging erop liggen en het was klaar... heb het aan een ander gegeven was zonde anders... ik wil het nog een keer proberen over een tijdje maar wat kan ik anders doen??
Door lightning
#1470677
ja hoor kipkarkassen eendennekken ed heeft hij wel gehad. hij is een hele rustige eter dus hij is zo een tijdje zoet met al een kipkarkas hij kauwt ieder klein stukje in zijn bench lekker rustig. konijn vind hij niet lekker dat laat hij staat. kalkoennekken vind hij ook wel lekker. ben even aan het tasten op hoeveel vleesbotten ik kom in huis want ze lusten niet alles.
Door lightning
#1478087
ja ik zal het nog 1 keer proberen na een vaste dag of zo? maar zijn weinig vastendagen op het moment vanwege deze kou hebben ze het nodig ze eten veeel meer :D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1478099
zou hem gewoon zijn gang laten gaan, vince had ook problemen met sommig botwerk, heb het hem steeds aangeboden en hij heeft zijn eigen weg ermee gevonden, duurde even hoor maar nu ligt ie te genieten..
Gebruikersavatar
Door pike
#1478113
lightning schreef: ik had zaterdag de honden wat geitenribben met veel vlees gegeven. 3 weten er wel raad mee maar 1 zit je echt aan te kijken. verhouding was wel 70% vlees en de rest rib wat je zelf kon breken. maar hij wist niet wat te doen. mijn man heeft verschillende dingen geprobeerd. hij wilde wel in het begin. maar hij scheurd en trekt niet. we hebben het vest gehouden dat werkt even maar ja een uur op de grond liggen is niet fijn. hij eet in zijn bench anders voelt hij zich opgefokt en laat hij zijn eten staan. hyoe leer ik het hem eten? in stukje snijden ook geprobeerd maar meneer bliefte het in ene niet meer. hij heeft na een uur geploeterd te hebben het opgegeven en ging erop liggen en het was klaar... heb het aan een ander gegeven was zonde anders... ik wil het nog een keer proberen over een tijdje maar wat kan ik anders doen??
Wat bedoel je hier precies mee? Heeft hij er een uur op liggen bijten zonder het weg te krijgen? In dat geval vind hij het dus wel lekker denk ik anders zou hij er geen uur aan besteden. Ik zou het wegleggen en volgende voerbeurt opnieuw geven. Juist nu met deze kou zal hij de volgende keer misschien wat meer moeite doen. En niet allerlei kunstjes gaan uithalen in een poging hem te doen eten, dat werkt meestal juist averechts.

Hier scheuren en trekken ze nergens aan. Ze knippen alles in stukken en slikken die door. Ook als de botten rijk bevleesd zijn; ze eten alles al knippend op.
Door lightning
#1478173
nou nee hij heeft er niet een uur op liggen kauwen.... was het maar waar. we hebben het vast gehoude nwaardoor hij iets wat ging kauwen maar na een tijdje lieten wij ook los en probeerden wat af te snijden maar dat werkte hij ook niet naar binnen. toen weer vastgehouden en weer wat kauwen op een gegeven moment dus opgegeven
Door lightning
#1478258
heb je ook gelijk in. ik probeer het ook nog 1 keer en als het dan nog niet lukt dan jammer hoor.. heeft een hond genoeg dan aan 3 diersoorten qua bot dan? meer lukt me niet... moet alleen nog lam proberen en parelhoen met hem... konijn vind hij niet lekker ja gebakken ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1478295
Drie botsoorten zijn voldoende als je andere dingen ook nog voldoende variëteit hebben. Dat ribbencomplexgeval eet alleen gevogelte en dat eet ze graag. Het moet bij haar zo de bek inschuiven, paar keer kauwen en dan klaar, maar die ribben gingen 500x van links naar rechts, foute techniek, schoot ook niet op, maar in verbetering zag ze ook niks.
Door lightning
#1478305
ja hoor nu is het kip, haas (maar niet te veel anders eet hij dat ook niet) gans, kalkoen en eend. parelhoen moeten we nog testen

qua orgaan en zo eet hij wel van andere diersoorten en spiervlees ook. dan lust hij wel hert ook... kalkoennek lust een andere hond weer niet....
Gebruikersavatar
Door pike
#1479227
Angelique schreef: Drie botsoorten zijn voldoende als je andere dingen ook nog voldoende variëteit hebben. Dat ribbencomplexgeval eet alleen gevogelte en dat eet ze graag. Het moet bij haar zo de bek inschuiven, paar keer kauwen en dan klaar, maar die ribben gingen 500x van links naar rechts, foute techniek, schoot ook niet op, maar in verbetering zag ze ook niks.
Hier gaat alles van links naar rechts, met succes. Alles wordt staande weggewerkt en er komt geen poot aan te pas. Alleen met zalmkop wil dat bij Pike maar niet goed lukken: die glibberdingen floepen telkens  uit zijn bek :biggrin2: maar de aanhouder wint  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door