Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#146843
Stan zit de hele dag te krabben, bijten en te likken.
Hij heeft zijn halve staart al kaal :-\ maar ik kan niets vinden.
Geen vlo, geen geïrriteerde huid, geen schilvertjes, helemaal niets!

Hij krabt en bijt overal, aan zijn staart, onder zijn kin, aan zijn oren, bijt tussen zijn tenen en aan zijn poten...

Arm dier, kan het zijn dat hij aan het ontgiften is, ondanks dat ze nog maar een klein beetje CB per dag krijgen? (ik denk 50 gr per kat per dag, de rest brokken)

En wat kan ik hem geven om het wat minder kriebelig voor hem te maken? Ik heb echt medelijden met hem.... :-\
Gebruikersavatar
Door chooky
#146850
Femke schreef: Stan zit de hele dag te krabben, bijten en te likken.
Hij heeft zijn halve staart al kaal :-\ maar ik kan niets vinden.
Geen vlo, geen geïrriteerde huid, geen schilvertjes, helemaal niets!

Hij krabt en bijt overal, aan zijn staart, onder zijn kin, aan zijn oren, bijt tussen zijn tenen en aan zijn poten...

Arm dier, kan het zijn dat hij aan het ontgiften is, ondanks dat ze nog maar een klein beetje CB per dag krijgen? (ik denk 50 gr per kat per dag, de rest brokken)

En wat kan ik hem geven om het wat minder kriebelig voor hem te maken? Ik heb echt medelijden met hem.... :-\
he wat vervelend zeg!
Ik geef de katten hier regelmatig een visolie-extra-capsule van de hema (met borageolie). Ze vinden het niet echt lekker door gewoon vlees heen, dus doe ik die door een visblikje heen van snoezepoes (zit geen rotzooi in, is alleen verhit) waar ze echt voor gaan!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#146858
M de P had dat ook toen ze hier kwam wonen en ik ben er nu van overtuigd dat het puur stress is geweest van het verhuizen en bij ons wonen. M de P haar hele flanken en achterpoten zijn kaal geweest.
Door Femke
#146877
Ik heb ze al een paar keer vis- en borageolie gegeven, misschien is het idd stress.....zaterdag is bowie thuisgekomen en die wil van tijd tot tijd nog wel eens 'jagen', en vooral op Stan

Ze krijgen nu CB kip-rijst voor de hond, volgens Corine kon een kleine hoeveelheid geen kwaad voor 2 weken (dan ga ik weer voer halen en neem ik kattenvoer mee)

En anders moeten ze nog maar ff brok eten totdat ik weer voer ben wezen halen....

Maar er is niets dat ik kan geven ter verlichting van de jeuk? :-\
Door Esther2
#147062
Ik denk ook stress. Eén van mijn katten heeft last van stressroos en heeft ook kale plekken gehad van de stress. Va de da toen een smeerseltje gekregen, hielp prima. Maar ik heb ook wel gehoord dat een beetje inmasseren met olijfolie of aloe vera ook helpt, succes!
Door Lizzy
#147904
Een algemeen middel tegen jeuk.... da's lastig. Als je zou weten dat het een contact of vlooienallergie is, dan zou je cardiospermum/ledum kunnen proberen. Maar ja, dit zou inderdaad ook de stress kunnen zijn (wennen) en dan helpt dat natuurlijk niet. Wat je zou kunnen proberen is een middeltje waar hij wat rustiger van wordt misschien? Ik denk dan aan bijv.

Nervelet van VSM. Samenstelling:
Passiflora incarnata D1, Avena sativa D3, Tilia tomentosa gemmae 1D; alcoholgehalte 33%.
Indicaties: Bij nervositeit, onrust en prikkelbaarheid.
Door Femke
#148186
Mayka schreef: Zal ik vandeweek een paar pakjes Cb bij je komen brengen? Heb nog genoeg voorraad en kom om de dag toch bij je in de buurt. (Vriendin ligt in Sophia)
Ow als je wil, dat zou super zijn! Volgende week gaan we toch weer naar ermelo.

Ik sms je wel even ;)
Door Femke
#148187
Lizzy schreef: Een algemeen middel tegen jeuk.... da's lastig. Als je zou weten dat het een contact of vlooienallergie is, dan zou je cardiospermum/ledum kunnen proberen. Maar ja, dit zou inderdaad ook de stress kunnen zijn (wennen) en dan helpt dat natuurlijk niet. Wat je zou kunnen proberen is een middeltje waar hij wat rustiger van wordt misschien? Ik denk dan aan bijv.

Nervelet van VSM. Samenstelling:
Passiflora incarnata D1, Avena sativa D3, Tilia tomentosa gemmae 1D; alcoholgehalte 33%.
Indicaties: Bij nervositeit, onrust en prikkelbaarheid.

olivier begint nu ook ::) ::)
Heb ze nog een keer nagekeken maar ik kan echt geen vlooien vinden.

Vorige week heb ik wel andere brokken gehaald, ik denk dat ik maar helemaal met de brokken stop want ik heb vaag het gevoel dat het wel door de voeding komt :(
Door tieneke
#149849
Femke schreef:

olivier begint nu ook ::) ::)
Heb ze nog een keer nagekeken maar ik kan echt geen vlooien vinden.

Vorige week heb ik wel andere brokken gehaald, ik denk dat ik maar helemaal met de brokken stop want ik heb vaag het gevoel dat het wel door de voeding komt :(
Jeetje wat rot voor die 2 kanjers!
Hoe is het nu met ze Femke?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door