Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1468864
Ik heb al een paar keer advies gekregen om voor Benjy een hondentolk te raadplegen.
Zijn er hier mensen die wel eens een hondentolk hebben geraadpleegd?
Zo ja, heb je er wat aan gehad?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door kira
#1469194
Wij zijn er positief over. Niet dat alle problemen opgelost zijn o.i.d. maar het kan wel verhelderend zijn.
Door Robert & Mirjan
#1469522
Wij hebben dat ook een keer gedaan met een hond, die was of ineens geestelijk compleet van de wereld of in zijn eigen wereld. Repeterend gedrag enzovoort. Wijzelf hadden zoiets van wat moeten we hiermee. Het teefje dat toendertijd binnen lag kon met alle pups overweg maar moest niets hebben van die hond, terwijl we een reu hadden die niks moest hebben van andere honden en elke gelegenheid aangreep om te vechten, daar mocht hij alles bij uitvreten en accepteerde alles van die hond.

Een tijdje die hond naar kennissen gedaan om te kijken of hun dit gedrag konden doorbreken lukte ook niet en met werken werd het alleen maar erger. Dus adres gekregen (kan het niet vinden) geloof dat het Martine haffkamp was(nee niet GTST), alleen foto en naam opgestuurd. Een week naderhad belt ze op, de hond was iig authistisch  omdat er meer aan de hand was met die hond maar daar kwam ze niet achter, adviseerde ze ons contact op te nemen met de DA. (Ze wist wel andere dingen te vertellen die ze echt niet weten kon en waar ook niet over gesproken was.Dit was wel nuttig voor ons en zijn hier ook verder mee gegaan. En dat klopte allemaal precies)

De DA heeft ons doorgestuurd naar Wageningen /Renkum en deze stelde dus ook authisme vast. De rest zijn we nooit achtergekomen, omdat onze kennissen voort zo gehecht waren aan die hond dat ze hem wilde houden. 2 of 3 jaar later slaan ineens alle stoppen bij hem en viel alles aan wat er voor zijn voeten liep. Ze hebben hem toen moeten laten inslapen
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1469576
@ robbert ; jeetje , lijkt wel of in het verhaal delen van loeka kan halen :-[ , toen ze nog geen jaar oud was zeiden we wel eens voor de grap dat we een authist hadden , ze zat helemaal op dr achterste van dr kont een beetje te mopperen in dr eigen wereld .
zo kon de zeker een harf uur blind starend , op dr achterkont zittend , naar een mier die op een grassprietje zat .
was een komisch gezicht , maar soms hadden we het idee dat ze prettig gestoord was :biggrin2:
ze kan een echter mopperkont zijn , en heb met enige regelmaat hele gesprekken met dr .
hierdoor vraag ik me wel eens af of ze een prettig leven heeft en of dr iets met haar is ???
ik lees aandachtig mee in dit topic ;)
Door ulla
#1469692
Ik geloof echt wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar ik heb er een negatieve ervaring mee.
Terwijl een vriendin van mij juist een zeer goede ervaring met deze tolk had.
Door diergedrag
#1469730
Voor een opvanghond heb ik een dierentolk geraagdpleegd. De hond kwam zonder nog enig lichaamsvet te hebben uit een asiel en weigerde meer te eten dan een paar hapjes. Het is goed gekomen (al is het niet makkelijk geweest) en uiteindelijk is ze 6,5 kilo aangekomen  :)

Proberen kan toch altijd?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1469878
Robert987 schreef: De DA heeft ons doorgestuurd naar Wageningen /Renkum en deze stelde dus ook authisme vast. De rest zijn we nooit achtergekomen, omdat onze kennissen voort zo gehecht waren aan die hond dat ze hem wilde houden. 2 of 3 jaar later slaan ineens alle stoppen bij hem en viel alles aan wat er voor zijn voeten liep. Ze hebben hem toen moeten laten inslapen
Gewoon even een vraagje uit nieuwsgierigheid: hoe hebben ze vastgesteld dat de hond autistisch was?
Door Benjy en Misty
#1469895
ulla schreef: Ik geloof echt wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar ik heb er een negatieve ervaring mee.
Terwijl een vriendin van mij juist een zeer goede ervaring met deze tolk had.
Kun je hier iets meer over vertellen over die negatieve ervaring? Als je wilt natuurlijk en hoeft niet tot in detail.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1469987
Bij mij komen er vrijwel altijd dingen uit die ik eigenlijk ook wel weet. Dus ik ga er tegenwoordig vanuit dat mijn eigen intuitie ook goed is.
Door Robert & Mirjan
#1469996
*Dorothea* schreef: Gewoon even een vraagje uit nieuwsgierigheid: hoe hebben ze vastgesteld dat de hond autistisch was?
Die DA was Manningers en heeft gedragtesten met een therapeut gedaan. Was best een prijzig onderzoek maar het verklaarde een hoop, tegen die arts was trouwens ons vermoeden niet verteld dit hebben we bewust niet gedaan om hem zonder vals oordeel het onderzoek in te laten gaan.
Door ulla
#1470142
Benjy schreef: Kun je hier iets meer over vertellen over die negatieve ervaring? Als je wilt natuurlijk en hoeft niet tot in detail.

Ja hoor, geen probleem.
Het ging hier over een overleden hond, waar ik wat vragen over had.
Ze wilde alleen de naam, geslacht en leeftijd weten.
In haar verslag over Jet,had ze het steeds over een hij, terwijl Jet toch echt wel een meisje was.
Verder was haar hele verslag vaag en onduidelijk.
Ik kon er echt niets mee,maar wat mij het meest stoorde was dat ze het over een hij had. :-\

Net als Tannetje, ga ik in het vervolg op mijn eigen gevoel af, dat laat mij zelden in de steek. :)
Door Benjy en Misty
#1470250
ulla schreef: Ja hoor, geen probleem.
Het ging hier over een overleden hond, waar ik wat vragen over had.
Ze wilde alleen de naam, geslacht en leeftijd weten.
In haar verslag over Jet,had ze het steeds over een hij, terwijl Jet toch echt wel een meisje was.
Verder was haar hele verslag vaag en onduidelijk.
Ik kon er echt niets mee,maar wat mij het meest stoorde was dat ze het over een hij had. :-\

Net als Tannetje, ga ik in het vervolg op mijn eigen gevoel af, dat laat mij zelden in de steek. :)
Dat kan ik me heel goed voorstellen dat dat niet leuk is! Wanneer ze Eddy een zij zouden noemen zou ik ook niet blij zijn. Toch jammer van je geld, zeker wanneer je er niks mee kunt en ook nog eens alleen maar over hij hoort terwijl de naam duidelijk is en ze vraagt naar het geslacht. :(
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1470258
ulla schreef: Ja hoor, geen probleem.
Het ging hier over een overleden hond, waar ik wat vragen over had.
Ze wilde alleen de naam, geslacht en leeftijd weten.
In haar verslag over Jet,had ze het steeds over een hij, terwijl Jet toch echt wel een meisje was.
Verder was haar hele verslag vaag en onduidelijk.
Ik kon er echt niets mee,maar wat mij het meest stoorde was dat ze het over een hij had. :-\

Net als Tannetje, ga ik in het vervolg op mijn eigen gevoel af, dat laat mij zelden in de steek. :)
Terwijl je dus het geslacht reeds genoemd had notabene!!?!!! :-X :-\ :-\
Door Chubby
#1470845
Mocht je op zoek zijn naar een tolk waar ik persoonlijk en met mij vele anderen goede ervaringen mee hebben, zoek dan Gina Biemans eens op.

Zij doet readings vanaf foto (mensen, honden, katten, paarden), maar het is ook zeker de moeite waard om naar haar toe te gaan of haar naar jou te laten komen. Ik heb zeer goede ervaringen met haar, al had ik ook wel mijn bedenkingen op het moment zelf, achteraf blijkt alles uitgekomen te zijn!

Naast readings doet zij overigens ook aan oa. sterfbegeleiding, bloesemremedies, celzouten en geopathische belastingen..
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door