Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Inge2104
#1455913
Hallo,

Ik zou Truus erg graag overzetten op Barf.
Ze eet nu carnibest en zo nu en dan kippennek, eendennek, kuikentjes, parelhoen en kip karkas, Ook rundvlees en paardenvlees gaan er prima in. Sardientje moet ik nog proberen maar ik denk dat dat ook wel goed komt.
Oh ja, af en toe meng ik ook wat groentemix van de hond door 't vlees en dat eet ze ook gewoon op!

Maar hoe maak ik nu een menu? Ik wil niet dat ze iets tekort komt, ze groeit nog natuurlijk, ze is bijna 4 maanden.

Hoeveel % van het lichaamsgewicht kan ik het beste aanhouden? En qua percentage vlees, bot, orgaan is 't me ook nog niet helemaal duidelijk.
Ik hoop dat jullie me willen helpen!

Alvast bedankt, groetjes Inge!
Laatst gewijzigd door Inge2104 op di 08 jun 2010, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ibbi
#1455922
op die leeftijd voer je vooral op het oog, ze hebben veel energie nodig om op te groeien,
rond de 10 % van het lichaamsgewicht of iig tussen de 7 en 10 %  is wat ik aanhou

hoeveel eet ze nu en hoe zwaar is ze ?

er is een barf-reken hulp op de website, je gebruikt
15 % orgaan, 35 % spiervlees en de rest vleesbot.  ( als de ontlasting daar goed bij is. )

en groentenhapjes lekker aan de hond geven, die zijn niet voor de kat  ;)
Door flin
#1455943
ibbi schreef: op die leeftijd voer je vooral op het oog, ze hebben veel energie nodig om op te groeien,
rond de 10 % van het lichaamsgewicht of iig tussen de 7 en 10 % is wat ik aanhou

hoeveel eet ze nu en hoe zwaar is ze ?

er is een barf-reken hulp op de website, je gebruikt
15 % orgaan, 35 % spiervlees en de rest vleesbot. ( als de ontlasting daar goed bij is. )

en groentenhapjes lekker aan de hond geven, die zijn niet voor de kat ;)

waarom niet?
Door flin
#1455945
Inge2104 schreef:
Oh ja, af en toe meng ik ook wat groentemix van de hond door 't vlees en dat eet ze ook gewoon op!

Maar hoe maak ik nu een menu? Ik wil niet dat ze iets tekort komt, ze groeit nog natuurlijk, ze is bijna 4 maanden.

Hoeveel % van het lichaamsgewicht kan ik het beste aanhouden? En qua percentage vlees, bot, orgaan is 't me ook nog niet helemaal duidelijk.
Ik hoop dat jullie me willen helpen!

Alvast bedankt, groetjes Inge!
'k hou zelf zoveel mogelijk verschillende diersoorten en delen daarvan aan, dwz dat er nu wel n's wat meer wild tussen zit zoals patrijs of haas , zo rond de feestdagen.....en zo rouleren we met de seizoens-aanbiedingen mee; 't liefst met botjes die ze goed kunnen kraken

kwa percentages zitten we hier rond de 30 - 40 % vleesbot, 15 % orgaan (ook koppen) zo'n 5 % vette vis, een ei-hoort-erbij, restjes gekookte groente-zonder-zout, en de rest vleesch...(ohw, en af en toe 'n krekel... :) )

voorbeeld-menu's zijn altijd leuk om te posten, dan denken we lekker mee! ;)
Door Inge2104
#1468610
Hallo,

Dank voor al jullie reacties. Sorry dat ik nu pas reageer maar met die rare dagen schoot 't er effies bij in.
Ik heb net een menu gemaakt voor Truus, als het zo een beetje klopt dan ga ik morgen alles bestellen.

Ik ga uit van: 40% vleesbot, 15% orgaan, 45% spiervlees. Truus weegt net geen 2 kilo, 10% per kilo maakt 200gr totaal per dag.

Maandag: 80gr kippennek, 30gr kippenmaag, 90gr paardenvlees.
Dinsdag: 80gr eendennek, 30gr kippenlever, 90gr rundvlees.
Woensdag: 80gr parelhoenkarkas, 30gr kippenhart, 90gr paardenvlees
Donderdag: 80gr kippennek, 30gr fazant / duif orgaanmix, 90gr eendagskuiken.
Vrijdag: 80gr eendennek, 30gr runderhart, 90gr sardientjes.
Zaterdag: 80gr parelhoenkarkas, 30gr kippenmaag, 90gr rundvlees.
Zondag: 80gr eendennek, 30gr fazant / duif orgaanmix, 90gr eendagskuiken.

Is dit zo een beetje goed?
Alvast bedankt.

Groetjes Inge!
Door Too
#1469399
:notworthy:

Snorry..
ziet er goed uit! k ben benieuwd wat Truusje er van vindt

K zou zelf iets minder kuiken geven, 2/3 per week, de rest aanvullen met spiervlees
Kuiken is nl niet heel veel meer dan een eitje
De fazant/duif-mix dat is spannend... ik ken t niet maar heb zo'n vaag vermoeden dat mijn nurks dat 'te bijzonder' zou vinden, laat je weten wat ze ervan vindt.
Door Inge2104
#1469472
Dank jullie wel!
Of ze de fazant duif mix gaat eten is nog de vraag, ik bestel 't gewoon, lust ze het niet dan eet Luna het wel op.
Ik zal wat minder kuikens geven, en de rest dan vlees erbij doen.
Morgen gaat de bestelling de deur uit, zodra we gestart zijn zal ik laten weten hoe het gaat!
Door Too
#1469505
Sardien moesten ze hier trouwens wel een beetje leren waarderen :P
Ooit een kat met lange tanden zien eten? :D
Horsmakreeltjes [soms zijn er hele kleintjes te koop] was gelijk lekker, net als panharing
Door Inge2104
#1470436
Woensdag ga ik naar de markt voor de vis, zal eens kijken of ze ook horsmakreeltjes of panharing hebben.
Het voordeel hier is dat Luna alles opeet wat Truus niet lust! :biggrin2:
Ik heb nog een kleine aanpassing gedaan,

Maandag: 80gr kippennek, 30gr kippenmaag, 90gr paardenvlees.
Dinsdag: 80gr eendennek, 30gr kippenlever, 90gr rundvlees.
Woensdag: 80gr parelhoenkarkas, 30gr kippenhart, 90gr paardenvlees
Donderdag: 80gr konijnkarkas, 30gr fazant / duif orgaanmix, 90gr eendagskuiken.
Vrijdag: Carnibest Lam mix
Zaterdag: 80gr parelhoenkarkas, 30gr kippenmaag, 90gr sardientjes.
Zondag: 80gr eendennek, 30gr fazant / duif orgaanmix, 90gr rundvlees.

Dan heb ik nu totaal 9 diersoorten, als ze dan de fazant/duif mix niet lust dan is 't nog voldoende
afwisseling toch?
Ben benieuwd hoe het zal gaan!
Door Too
#1470517
:o 9 diersoorten is superrrrr!! Er zijn weken dat ik dat niet red.

Zo'n 'kliko' is heel handig.. eet Truus straks min of meer met Luna mee, op pens en ribben na ?

Toevallig hebben ze hier gisteren de allerlaatste kippennek gegeten [een vriezervondeling ;)] ik voer eigenlijk alleen nog rugstukken en vleugels van de kip
Door Inge2104
#1470567
Ja ze eet inderdaad bijna mee.
Luna eet ook nog geen grote dieren dus ik kan min of meer hetzelfde inkopen, ideaal!
Misschien komt donderdag alles al binnen dus dan kunnen we starten, heb er al helemaal zin in.
Hoe verdelen jullie alles trouwens in porties? Bakjes, zakjes of iets anders?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door