Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sabine Ooijen
#1469220
Onze hond,een mini Bull Terrier,heeft een aantal weken geleden een flinke darmontsteking gehad. Inmiddels is hij weer helemaal opgeknapt en eet weer normaal,maar hij is wel behoorlijk afgevallen toen hij zo ziek was. Ik geef hem wel al meer eten,maar hij zit nog niet op zijn oude gewicht. Je ziet het ook echt goed.
Hebben jullie tips om hem wat aan te laten komen?
Door diergedrag
#1469225
Geen idee of hij het mag hebben(!) maar ik geef vaak een paar lepels pindakaas bij het eten als ze echt ondergewicht hebben. Leverworst geef ik ook wel extra.
Door Happy Tail
#1469229
het kan even duren denk ik, want je zit nu ook met de winter. dus als ze buiten komen moet de kachel op top kracht werken om op temperatuur te komen. Hier geen verdere problemen met zieke honden, mar wel da tik ze een stuk meer moet geven dan normaal.
Dus ik zou gewoon lekker even wat meer geven en dan als je hond het goed verdraagt veel vette dierssoorten: geitensnippers en eenden rug. vette vis ed.
Door Lil
#1470036
[quote="vanaalst"]
gewoon iets meer geven...
[/quote]

sluit ik me volledig bij aan. Ik zou een hond die net darmklachten heeft gehad dus never nooit niet dingen als pindakaas en leverworst geven. Dat geef ik zelfs gezonde honden niet.
Kijk wat hij nu goed verdraagt en verhoog dan gewoon de hoeveelheid voer. Het gaat wel eventjes duren voordat hij aankomt.
Door Sabine Ooijen
#1471653
Aan de pindakaas en leverworst durfde ik inderdaad niet te beginnen nu hij net weer opgeknapt is. Dus ga ik hem gewoon nog wat meer geven en wat vetter vlees. Kan je trouwens ook teveel voeren zodat het niet goed is voor hem? Of bestaat dat niet?
Door Rosa
#1476337
Onze kleine dwergpoedel is ook vrij mager ik geef ook gewoon over de hele dag wat meer, in drie porties
en een klein beetje kwark vind ze erg lekker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door