Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#1468897
Wat een schatje Paul en ze ziet er helemaal niet mager uit .
Ik denk dat het een kruising is gezien de vacht en ogen .
Ik denk dat ze het best naar haar zin zal hebben bij jou  ;)

Groetjes Rian
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1468922
paul36 schreef: Ok, ik denk dat ik het heb begrepen. Nu voor de puppie 5-10% van zijn lichaamsgewicht per dag voeren. Straks 2% van zijn lichaamsgewicht als ze volwassen is.
Vraag: Tot welke leeftijd blijf ik die 5-10% voeren? Ze is nu 3 maanden oud.

Ik heb bovenstaand dieet omgerekend naar 7% van het gewicht van mijn hondje van momenteel 4300gr = 2100gr BARF per week.

Bot: kwartel, vis, eend en kip
Vlees: kwartel, vis, eend, kip en klein beetje rund op de donderdag
Orgaan: hart, lever, gizzard van kip en eend.
Groente: Mixje van wat ik die dag eet + knoflook.

Vraag: Zijn hart, lever en gizzard genoeg aan organen? Weet niet of ik aan pens kan komen.

Heb het volgende menu samengesteld, is dit OK zo?

Maandag: 280gr kwartel + 40 gram groenten.
Dinsdag: Kip: 150gr karkas + 70gr hart, lever, gizzard + 50gr borst
Woensdag: 280gr Vis + 1 ei
Donderdag : 150gr kippoot + 70gr hart, lever, gizzard van eend + 50gr rundvlees + 40 gram groenten
Vrijdag: 280gr Vis + 40gr groenten
Zaterdag: Kip: 150gr poot + 70gr hart, lever, gizzard + 50gr borst + 40 gram groenten
Zondag: Eend: 150gr vleugel + 105gr duckscrap vlees + 40 gram groenten + 1 ei


En ik heb problemen met het combineren van mijn kat en hondendieet. Mijn kat heeft de hele dag een bakje staan en bepaald zelf hoeveel hij eet. De kat zijn eet en drinkplaats komt in een hokje waar de hond niet in kan en de hond voed ik dan op bepaalde uren.
Vraag: Hoe vaak per dag moet ik de hond voeren?

En dan de laatste vraag:
Kan mijn puppie van 3 maanden al eendenvleugels en kippenpoten aan of moet ik hem nu alleen maar kippenkarkas, vis en kwartels voeren?
Wat een leuke pup!  Ziet er goed doorvoedt uit.
W.b. hoeveelheid voer, in begin zul je steeds meer gaan voeren omdat je pup groeit. Om gegeven moment zul je zien dat hij niet zo snel meer groeit en eerder dik worden van die hoeveelheid voer, dat is het moment dat je minder gaat voeren. Vooral met je ogen kijken is belangrijk, wordt ie te dik wat minder voeren en andersom.
Je menu ziet er erg goed uit!

Wat is gizzard?
hart en lever zijn idd belangrijke organen om te voeren, als je af en toe aan nier kan komen is dat ook goed om te voeren. En pens natuurlijk.
Zou de 1e week of 1e 2 weken even die kipkarkas en kwartel voeren en dan kijken of hij de eendenvleugels en kippenpoten aankan, ik verwacht van wel, want een echt mini is het niet  ;)
Zou je pup in begin 3x per dag voeren, als een half jaar is kun je terug naar 2x per dag en later rond een jaar naar 1x per dag als je dat wil.
Veel plezier met je pupsel!
Door Lizzy
#1468936
paul36 schreef: Ok, ik denk dat ik het heb begrepen. Nu voor de puppie 5-10% van zijn lichaamsgewicht per dag voeren. Straks 2% van zijn lichaamsgewicht als ze volwassen is.
Vraag: Tot welke leeftijd blijf ik die 5-10% voeren? Ze is nu 3 maanden oud.

Ik heb bovenstaand dieet omgerekend naar 7% van het gewicht van mijn hondje van momenteel 4300gr = 2100gr BARF per week.

Bot: kwartel, vis, eend en kip
Vlees: kwartel, vis, eend, kip en klein beetje rund op de donderdag
Orgaan: hart, lever, gizzard van kip en eend.
Groente: Mixje van wat ik die dag eet + knoflook.

Vraag: Zijn hart, lever en gizzard genoeg aan organen? Weet niet of ik aan pens kan komen.
Volgens mij is gizzard de maag van gevogelte, toch? Ik vind hart, lever en maag genoeg hoor. Ja, je moet toch roeien met de riemen die je hebt en lever is gewoon heel belangrijk. Hart ook. Nier is ook goed, maar als je dat niet kunt krijgen: houdt het op!
Heb het volgende menu samengesteld, is dit OK zo?

Maandag:     280gr kwartel + 40 gram groenten.
Dinsdag:       Kip: 150gr karkas + 70gr hart, lever, gizzard + 50gr borst    
Woensdag:  280gr Vis + 1 ei
Donderdag : 150gr kippoot + 70gr hart, lever, gizzard van eend + 50gr rundvlees + 40 gram groenten
Vrijdag:        280gr Vis + 40gr groenten
Zaterdag:     Kip: 150gr poot + 70gr hart, lever, gizzard + 50gr borst + 40 gram groenten
Zondag:      Eend: 150gr vleugel + 105gr duckscrap vlees + 40 gram groenten + 1 ei
Ziet er goed uit hoor!
En ik heb problemen met het combineren van mijn kat en hondendieet. Mijn kat heeft de hele dag een bakje staan en bepaald zelf hoeveel hij eet. De kat zijn eet en drinkplaats komt in een hokje waar de hond niet in kan en de hond voed ik dan op bepaalde uren.
Vraag: Hoe vaak per dag moet ik de hond voeren?

En dan de laatste vraag:
Kan mijn puppie van 3 maanden al eendenvleugels en kippenpoten aan of moet ik hem nu alleen maar kippenkarkas, vis en kwartels voeren?
Puppemans zal vanaf een maand of 5 minder gaan eten. Op 7 maanden nog minder. Lees anders dit topic uit de bieb even door. Ik denk dat pup Linga (de mijne) goed te vergelijken is met jouw schattige pup! http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 539.0.html

Ik zou pup 3 keer per dag eten geven.

En een pup van 3 maanden kan al prima eendenvleugels en kippenpoten eten maar ik zou de vleugels inknippen met een snoeischaar (de twee lange delen bot) en ik zou de poot even flink bewerken met een hamer zodat het bot een beetje tot moes geslagen is. Als dat goed gaat en pup verteerd het goed, kun je de vleugels heel gaan geven. Met de poot zou ik nog even wachten. Als ze dat een tijdje goed verteerd en goed kluift, kun je ook de poot heel gaan geven. En dan moet je even afwachten hoe pup het doet met een hele poot. Kluift ze het bot af? Laat ze het bot liggen? Eet ze het bot netjes op? Dat soort dingen.
Door paul36
#1469006
Ja Gizzard is idd de bijmaag van gevogelte geloof ik, hier alles in engels he ;)

Nieren zijn hier een populair gerecht dus dat hebben ze ook in de supermarkt!

Heb hem net een kippenpoot gegeven, hij heeft hem voor de helft opgegeten maar wel met bot.

Afbeelding
Afbeelding

Mijn kitten Lucifer zit te azen op de restjes:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door paul36 op zo 03 jan 2010, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Deesje
#1469026
@ paul, ik denk dat dit een kruising met een thai ridgeback is.. je ziet heel veel van dat soort hondjes in thailand.. van groot tot klein, ook met en zonder ridge..

tis in ieder geval een leuk hondje.. :D hoe oud was hij nu? weet je toevallig wat hij weegt?
Door 202Spots
#1469769
paul36 schreef: Ja Gizzard is idd de bijmaag van gevogelte geloof ik, hier alles in engels he ;)

Nieren zijn hier een populair gerecht dus dat hebben ze ook in de supermarkt!

Heb hem net een kippenpoot gegeven, hij heeft hem voor de helft opgegeten maar wel met bot.
Gizzard is in de nek, die zak waar 't graan eerst word gemalen voordat 't verder gaat..kweet niet zo gauw in 't hollands..de krop?
Afbeelding

Wanneer je hondje net begint dan is de hele poot nog 'n beetje te grote bot,
eerst liever kippen nekken en of ingeknipte vleugels geven en waneer ie daar aan gewend is dan pas de poten..

het is wel 'n leukerd hoor!
Maar eerst had je 't over 'n zij? maar nu is 't 'n hij?
Door Too
#1469807
Misschien moet je een kippenpoot nog even met een hamer bewerken... hondje moet misschien nog even oefenen op bot kauwen

T is wel een leukerd! Heeft de leukerd al een naam?

Lucifer heeft trouwens een fantastische muur....  :D, ze zijn hier jaloers!!
Door 202Spots
#1469905
Deesje schreef: ik had het (ook?) verkeerd begrepen, dacht eerst ook dat het een hij was....
Ik ben nou wel benieuwd hoor Paul.... ;)
Is het voldoende als ik hem 2x per weer
aangezien hij er super uitziet
Heb hem net een kippenpoot gegeven, hij heeft hem voor de helft
en hoe zwaar hij gaat worden?
Hij weeft nu dus 4300gr met zijn +-3 maanden.

Ze lijkt een Kruising
Heb haar vandaag laten ontwormen
Wanneer moet ze gesteriliseerd worden?
Ze is nu zo'n 3 maanden oud.

Hij zit daar maar en weigerd op te staan.
Zou hij in shock zijn
Wat denken jullie dat ze is?
Ik heb haar nu zo'n 32 uur in bezit en ze heeft tot nu toe slechts 1x gepiest.
wel heeft ze zo'n 250gr vlees en bot naar binnen gewerkt
Door paul36
#1469940
Ow haha ja het is een teefje!

Lucifer kan via zijn muur van kast naar kast lopen, in het begin zat ik te balen en was de moeite voor niks (behalve de boomstammen dan, krabben hierop vind hij super) maar nu hij wat ouder is slaapt hij bijna altijd op de kast zeker als ik weg ben.

Pens schijnt hier een lekkernij te zijn... Voor de lokale bevolking... Tja ze eten wel meer rare dingen, hoewel ik die gefrituurde insecten zelf wel lekker vind. Wie weet haha!
Laatst gewijzigd door paul36 op ma 04 jan 2010, 03:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door