Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1465985
is honing gewoon honing? Ik bedoel is het allemaal hetzelfde of kan er verschil in zitten?
Ik ben nu en aantal dagen een beetje honing aan het proberen. Had nog een oude pot koudgeslingerde honing van het Kruidvat staan. Heb 2 dagen een beetje gegeven met een klein beetje yoghurt. Ging prima.
Maar omdat dat een oude pot was, misschien al van St. Juttemis en helemaal ingedikt dacht ik koop een nieuwe pot nog vloeibaar spul van de natuurwinkel. Beide gewone bloemenhoning, alleen een ander merk.
Resultaat gigantisch opstoten na de yoghurt met honing, sloten maagzuur die omhoogkomen, en hond krijgt er zelfs reversed sneezing aanvallen van. De eerste dag dacht ik toeval, de 2e dag dacht ik het is de yoghurt, dus die gisteren weggelaten, maar het was net zo erg, dus het moet de nieuwe honing van de natuurwinkel zijn :-\
Nu maar eerst de boel tot rust laten komen en dan de oude honing nog eens proberen :-\
Door Lizzy
#1466003
Raar, dat honing zulke reacties geeft! Ik heb er nog nooit eerder iets over gehoord en weet helaas niet wat hier de oorzaak/reden van kan zijn.
Door mcSnurk
#1466011
snap het ook niet :-\
het gekke is dat ik de eerste 2 dagen de Kruidvathoning toevallig 's morgens gaf. Geen reaktie, alleen een vrolijke hond. De nieuwe honig gaf ik onopzettelijk 's middags, en het opstoten begint duidelijk pas na de honing. Gisteren dus die weer 's morgens geprobeerd maar erna weer opstoten :-\. En geen klein beetje ook, heb zelden gezien dat er zo'n golf naar boven lijkt te komen :-\.

Dan probeer ik binnenkort de oude pot nog maar eens, is tenslotte nog lang niet over de houdbaarheidsdatum heen.
Door Peter79
#1466136
Honing gaat niet overstuur.

Misschien zit er in die tweede pot, honing van bloemen waar je hond extreem allergisch voor is.
Door Truus
#1466144
Je hebt verschillende honingsoorten, het is maar net waar de bijen hebben gestaan en van welke bloem ze de honing inwinnen.
Zou kunnen dat men net niet tegen deze honingsoort kan. Overigens koop ik het altijd rechtstreeks van een imker. Dan weet je zeker dat je eerlijke honing krijgt zonder rare toevoegingen.
Door mcSnurk
#1466157
ik heb net de etiketten nog eens vergeleken, omdat ik er maar over zit te piekeren. Ik had dus duidelijk niet goed gelezen. Die van het Kruidvat is 100% natuurlijke koudgeslingerde bloemenhoning, gemengde EG- en niet EG honing.
Die van de natuurwinkel staat op 100% natuurlijke koudgeslingerde honing uit Zuid- en Midden Amerika.

En ik heb alleen maar gelet op of er wel 100% natuurzuiver en koudgeslingerd op stond :(

Daar moet dan wel iets inzitten wat ie niet verdraagd, misschien een andere bloem, of een milieuverontreiniging, weet ik veel.
Mja, intussen is de maag flink van streek >:(
Door Truusje Jore
#1468651
Het verbaast mij dat je überhaupt honing geeft, wat is de toegevoegde waarde daarvan, een hond is toch geen beer  :P
Door 202Spots
#1468693
Truusje Jore schreef: Het verbaast mij dat je überhaupt honing geeft, wat is de toegevoegde waarde daarvan, een hond is toch geen beer  :P
Aha..hier was de honing ter sprake...
Nee 'n hond is geen beer, jij en ik ook niet, maar daarom kunnen we wel honing gebruiken toch?
Eerder heb ik geschreven
Geeft energy, is gezond.
Word ook wel in 't water gedaan wanneer je 'n vasten dag hebt, of anders 1-2 x per week 'n lepel door de fruitmix of groentenmix doen.
Helpt ook wanneer de hond hoest of 'n zere keel heeft.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg420349
Door Truusje Jore
#1468740
Ooh sja ik geef ook niet eens eens per week een groenten en zeker geen fruitmix, ook veel te zoet voor honden.

Ze eten maar weinig groenten en dan nog zelfs half verteerd en fruit ook maar zeeeeer zelden.

Bij kennelhoest geeft ik een kinderdrankje om het slijm op te lossen van Bisolvon, dat helpt altijd. Ook temp ik en eventueel bij koorts zou ik naar de DA gaan voor een AB-kuurtje, maar eerder echt niet en het komt ook niet voor bij mij, gelukkig  :D
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1468784
Truusje Jore schreef: Ooh sja ik geef ook niet eens eens per week een groenten en zeker geen fruitmix, ook veel te zoet voor honden.

Ze eten maar weinig groenten en dan nog zelfs half verteerd en fruit ook maar zeeeeer zelden.

Bij kennelhoest geeft ik een kinderdrankje om het slijm op te lossen van Bisolvon, dat helpt altijd. Ook temp ik en eventueel bij koorts zou ik naar de DA gaan voor een AB-kuurtje, maar eerder echt niet en het komt ook niet voor bij mij, gelukkig  :D
Een kind is toch geen chemicalienkliko???  :-\  :-\  ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1468795
Een hond is ook geen kind, dus zie ik niet in waarom een kinderhoestdrankje beter zou zijn dan honing?
Honing is overigens niet iets dat ik standaard aan de honden geef, maar in geval van ziekte kan het een prima optie zijn. JdBL adviseerde ook vaak honing. Een goede zuivere honing is in ieder geval een natuurlijk middel dat zuiverend en antiseptisch werkt. Naast honing ben ik ook een groot fan van propolis dat ik zowel voor mezelf als voor mijn honden zowel inwendig als uitwendig inzet bij infecties e.d.
Door Bennie
#1468808
Ik dacht dat beren alleen in tekenfilms honing eten. Zou niet weten waarom je het niet aan een hond kunt geven, dan liever wel honing en geen bisolvon.
Door Truusje Jore
#1468810
Een hond is ook geen kind, dus zie ik niet in waarom een kinderhoestdrankje beter zou zijn dan honing?

Waar schrijf ik dat Bisolvon beter is dan honing ?

Ik schrijf alleen maar wat of ik wel eens geef bij kennelhoest of nog beter een hondengriepje, maar honing zou wellicht ook kunnen, maar alleen dan, niet zomaar altijd.  ::)

Oh eh waar denk je, Bennie, waar die tekenaars dat vandaan hebben ?  :-\
Door Bennie
#1468812
Geen idee, hier lopen geen beren rond, of eigenlijk toch wel, maar dat zijn ook honden heb ik inmiddels begrepen, maar die eten dan weer geen honing, ik begrijp er niks meer van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door