Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dennispolo
#1468007
Hoi hoi,

Ik heb een pup van 11 weken. Nou is er vorige week vage tekenen van struviet ondekt in zijn urine.
Ik heb daarom een kuur gekregen en het speciale royal canin voer.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat  het  door de sneeuw komt.
dat lag hier erg hoog en zijn buikje raakte het natuurlijk.

Ik wil graag naar een vervlees voer toe. ook voor me x witte herder van 14 maanden. die heeft namelijk erg veel last van haaruitval.

welk voer is makkelijk en goed?
ik zie me zelf namelijk niet versvlees malen enzo.

ik denk aan rodi/ carnibest of zoiets.

wat raden jullie me aan ?

alvast super bedankt

groetjes Dennis
#1468080
Struviet wordt bij honden bijna altijd veroorzaakt door een blaasontsteking. Het is dan ook helemaal niet nodig om een speciaal blaasgruisdieet mee te geven. Wanneer de blaasontsteking onder controle is, zal er geen struviet meer worden gevormd in de urine.
Natuurlijk is het altijd beter om over te gaan op vers voer. Het heeft zoveel voordelen: minder ontlasting, minder verharen, gelijkmatiger groeien, minder tandsteen en zo kan ik nog wel even doorgaan. In de bibliotheek kun je veel informatie vinden.
#1468118
Smuldier zou ik niet aan pup geven, teveel orgaanvlees en toevoeging van onnatuurlijk calciumsupplement.
Zou liever gaan voor een merk dat een natuurlijke calciumbron (rauwe gemalen botten) erin heeft, zoals bv carnibest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door