Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smurfie
#1465933
Hallo,
Mijn chihuahua heeft toch wel een felle lichaamsgeur, nu weet ik wel dat honden een lichaam's (hondengeur)hebben, mijn vorige honden hadden het niet zo fel, maar mijn kleine vriend heeft het wel af en toe fel vind ik, Is er een hond vriendelijk middel om dit eventueel te verminderen of kan het ook een andere oorzaak hebben, hij eet geen brokken, maar hb en barf.
grtn
Door smurfie
#1466167
Hoi lizzy,
Ik geef 1x per week zalm/haring, en af en toe krijgt hij stokvis, mmm lekker geurtje  :P, maar van clorella heb ik nog niet gehoord, waar kan je dat kopen?
Nu moet ik er wel bijzeggen/schrijven dat ik pas een goede 3,5 maand bezig ben met kvv en barf en Che word 12 Jan. 1 j. misschien hoort dit nog bij het ontgiftten, maar toch alvast bedankt voor de informatie, als ik weet waar ze de clorella hebben ga ik er kopen.
grtn
Door Greece
#1466170
Lizzy schreef: Geef je genoeg omega 3 vetzuren? Heb je al eens chlorella geprobeerd?
Hiermee heb ik de zurige lucht op de rug van Whitney ook mee weggekregen. Binnen 5 dagen!
Ik koop het bij De Tuinen of bij een homeopatische drogisterij.
Laatst gewijzigd door Greece op do 31 dec 2009, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Greece
#1466226
Denk eraan dat je het langzaam opbouwt. Je hond kan erop reageren b.v. dat het nog wat verergert maar dat hoeft niet.
Omdat het zo'n klein hondje is zou ik om te beginnen 3 x daags 1 pilletje geven en iedere daarop volgende dag er 1 bij.
Maar mss 3 x daags 1 pilletje al teveel om te beginnen en is 2 x daags beter. De totale einddosering zou ik ook minder houden.
Maar ik denk dat Lizzy dit beter in kan schatten (ik heb tenslotte een grote hond)
Door smurfie
#1466638
@ rosalie,
ik ben in de tuinen geweest, en ik heb ze ff laten staan, om inderdaad het eerst uit te knobbelen hoeveel capsule hij mag hebben, hij weegt 2,350kg. dus 1 capsule is misschien al te veel, en om dat te doseren vind ik toch moeilijk, ze hadden geen pilletjes, dus als iemand een oplossing kent wil ik het graag horen.
grtn
Door Greece
#1467156
Hadden ze geen chlorella pilletjes van Vital Green dan? Mss niet meer voorradig? Zou er toch naar vragen want pilletjes is toch het makkelijkst te doseren. Weet eigenlijk niet eens of chlorella in capsulevorm is.
Door smurfie
#1468634
@Rosalie, nee ze hadden geen pilletjes, ik ben wel vergeten te vragen of ze een ander gelijkaardig iets hadden, maar ga terug en vraag, ik weet ook niet hoeveel er in een capsule zit, heb ooit eens capsules gegeven en dan sneed ik met een mesje de kop eraf en dt deed ik in het eten mengen, en neen het was niet voorzien van een schroefkop.
@ Hitam, als je een grote hond hebt is dit natuurlijk handig, maar stel dat er teveel in een dergelijke capsule zit dan vind ik het toch een knoeiboel, maar goed, we vinden er wel iets op.
Bedankt voor jullie nuttige info
grtn
Door Greece
#1469353
Nog even een nabrander: zag bij De Tuinen dat  ze idd chlorella capsules hebben. Zelf heb ik van Vital Green de pilletjes en bij de gebruiksaanwijzing wordt aangegeven "kleine huisdieren 3 x dgs 1 pilletje". Even teruggerekend: 1 pilletje is 0,2 gram.
Stel  jouw hondje wil je 2 pilletjes geven dan is dit 0,4 gram chlorella. En dit dan even terug rekenen naar de inhoud van de capsules.
Simpel toch.... ;D
Gebruikersavatar
Door Binno
#1469377
Solgar heeft ook chlorella in capsules en die zijn makkelijk open te maken
je kan er zelfs zonder problemen een deel poeder uithalen en de capsule dan weer dicht doen ;)
Door smurfie
#1469454
@ Rosalie; ik dacht dat de clorella capsules vloeibare inhoud hadden (die leken me doorschijnend en geelachtig), maar als het poeder is, is het natuurlijk simpel, dat is bij deze opgelost, dank je wel voor de nabrander  :thumbsupup:
@Binno, ook aan jouw een dank je wel.
grtn
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door