Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#146594
Onze zwarte Labrador Shiba, een reu van 11,5 jaar, heeft al bijna zijn hele leven een bruinverkleurde plek bovenaan de staart die soms ook min of meer kaal wordt. Het is jaren bijna niet zichtbaar geweest maar nu is het weer erger geworden. Volgens de DA zou dit zijn "vioolklier" zijn en is hier niks tegen te doen. Is dat zo? :-\
Wie herkent dit en heeft eventueel tips om het te verhelpen?
Door Lizzy
#146600
Welkom bij de club hoor! Onze Brutus heeft ook regelmatig last van deze violierklier-plek op z'n staart. Soms is de plek bruin/rood, soms zitten er zelfs schilfertjes (dat is al lang geleden) en soms is het wat kaler. Fraai is het in ieder geval niet!

En in dit onderwerp hebben we het al eerder besproken:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 5#msg30095

Overigens heb ik zelf het idee dat de plek minder geworden is nu ik hem regelmatig visolie geef en soms borageolie. En, ik laat het 'hitsig worden' minder ver komen en geef hem eerder zijn Prodier Geslachtsdrift van VSM. Je ziet nog steeds soms een plekje, maar het is echt veel erger geweest!
Door Timmy
#146602
Ja hoor, komt vaker voor. Men zegt dat dagelijks wat plantaardige olie inwrijven helpt.
Ook wordt wel eens gezegd dat een hond geen vioolklier heeft, maar volgens mij zijn ze daar nog niet helemaal uit, want 't is wel toevallig dat een groot aantal honden die plek heeft zitten.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op ma 16 aug 2004, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#146605
Lizzy schreef: soms zitten er zelfs schilfertjes (dat is al lang geleden) en soms is het wat kaler. Fraai is het in ieder geval niet!
Inderdaad, schilfers ook. En alhoewel het geen kwaad kan zie ik toch liever een mooi zwart labradorstaartje...
En in dit onderwerp hebben we het al eerder besproken:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 5#msg30095
Bedankt, ga direct kijken hoor!
Overigens heb ik zelf het idee dat de plek minder geworden is nu ik hem regelmatig visolie geef en soms borageolie. En, ik laat het 'hitsig worden' minder ver komen en geef hem eerder zijn Prodier Geslachtsdrift van VSM. Je ziet nog steeds soms een plekje, maar het is echt veel erger geweest!
Ze krijgen hier al zalmolie van Henne. Kan misschien wel eens "Prodier Geslachtsdrift" proberen. Binno staat loops en alhoewel Shiba al een dagje ouder is, is de fut er nog lang niet uit zo te zien... ;D ;D ;D ;)
Door Lupa
#147391
Netty schreef: LUPA!!!!!!!
ja?? ;D ;D
een viool klier heeft n hond, de ene wat duidelijker dan de andere, volgens mij kun je daar weinig er aan doen
Door Netty
#147423
Lupa schreef:
ja?? ;D ;D
een viool klier heeft n hond, de ene wat duidelijker dan de andere, volgens mij kun je daar weinig er aan doen

sorry, schaam, schaam, ik zal het nooit meer doen ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door