Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#1465831
Ik hoop dat ik het hier goed plaats, anders vast mijn excuses.
Zoals ik in mijn andere berichtje in de bar al schreef is volledig barf hier op Aruba te duur. Het enigste wat ik hier aan barf (voor een normale prijs) kan krijgen is kip(bot en vlees), rund en varken. Varken valt af dus blijft rund en kip over. Dit is te weinig om een menu van te maken dus krijgt hij hier smuldier.
Kan ik wel bijvoorbeeld 50% vleesbot (kip) doen en 50 % smuldier? Het gaat dan om de complete varianten van smuldier. Of is dit teveel vleesbot. Op zich is de smuldier al compleet, maar we willen graag dat hij ook kauwt.

En hij krijgt regelmatig vis. Dat is hier in overschot en heel goedkoop.
Door Lizzy
#1466004
Ja, dat is teveel vleesbot want in de Smuldier compleet zit dus al een calcium supplement. Je zou natuurlijk wel 2 dagen per week geen Smuldier kunnen geven maar iets van kippenvleesbot met rundvlees. Dan vul je dat aan met een rauw vet visje of een rauw eitje en wat groenten. Dan voegt dat, behalve de kauw behoefte, niet veel toe aan het menu (behalve de vis en ei) maar een drama is dat niet. Je kunt natuurlijk ook 1 dag in de week geen smuldier geven maar een flinke rauwe vis of een grote viskop. Dat is ook lekker voor de kluifbehoefte. En dan 1 dag in de week iets van kippenvleesbot, rundvlees, groenten en een ei.
Door suzanne 1
#1466494
Bedankt Lizzy,

Dan ga ik het zo doen.
Zou ik wel per dag 1 kippenvleugeltje erbij kunnen doen. Die wegen hier ongeveer 50 gram. Hij komt op de smuldier nl net iets te kort per dag en dan zou het met de vleugeltje kwa gewicht wel goed zijn. Ik kan natuurlijk dat gewicht ook in 1 dag extra geven zit ik me net te bedenken. Ik kijk wel eventjes.

In ieder geval bedankt voor de hulp. (je zou hier bijna vegetarier worden, het rundvlees smaakt nergens naar. Snap niet dat Max het lekker vind)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door