Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Flip*
#1462956
Opzich is mijn kater geen lastige eter, met zijn 22 weken vindt hij de botten in drumsticks nog wel iet ste hard, dus deze sla ik eerst stuk. Aan 1-dasgkuikens is hij werkelijk verslaafd! Stukken vlees, vis, zeevruchten en rauwe eitjes zijn ook welkom. Alleen zijn meest natuurlijke maal: De muis/rat... Daar keert hij zich geschokt vanaf. Ik heb een kleine muis met carnibest en rundvlees door de molen gedaan, maar na een paar hapjes kwam hij tot de conclusie dat het zo ook niet lekker is.
Zijn er meer katten die echt geen muizen en ratten eten of moet hij nog wennen aan de geur/structuur?

groetjes,
Gebruikersavatar
Door koekje
#1463205
sien is op zich een hele goede barfer, maar ratten en muizen gunt ze ook geen blik waardig. ot daarentegen wel, die maakt zowat een vreugdesalto als ik zo'n ding kom brengen.
Door *Flip*
#1463222
en Gerbil? eet ze dat wel of lijkt dat te veel op de gewone rat? en Hamsters? Als dat allemaal tot hetzelfde behoort dan zal ik een ander doel voor de restanten in de diepvries moeten zoeken...

Ik zal eens bij de Dierenwinkel in t dorp vragen of ze een paar nekken ed kunnen bestellen, de muizen waren voor de afwisseling in het menu. Nu is alles kip, rund wat vis, ei en gemalen schalen voor voldoende calcium. NIet echt gevarieerd... De slager in t dorp kon mij helaas ook niet helpen, bij de poelier in Berge ga ik vd week proberen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1463248
sien eet ook geen gerbils, ot vindt die het lekkerst.

ik zag gisteren bij de jumbo konijnenbilletjes liggen. wel erg duur voor mijn doen, maar totdat je een leverancier hebt gevonden, kan dat wel iets voor je zijn. ik heb verder niet zo bij de vleesafdeling gekeken, maar mss hebben ze ook eend en parelhoen ofzo.
Door ibbi
#1465717
hier lusten ze gelukkig niet allemaal muis of rat ( zou niet te betalen zijn  ;D
dus er zijn katten die het niks vinden- vooral katten die niet afgespeend zijn op vers

misschien een muisje even inknippen?  dat werkt misschien nog beter dan malen.
Door Too
#1465747
Mijn dames zijn bijzonder makkelijke barfers maar muis bliefden ze echt niet
Dikke Cera rook van een afstandje en ging iets anders doen,
Too vond de muis zielig zo alleen in de keuken die sleurde m aan de staart mee naar de kamer en liet m vervolgens lekker liggen.

Dag 2 voor Too muis opengemaakt, t rook lekker maar was geen eten
's avonds gechopt door vlees... ze heeft er welgeteld 3 stukjes van gegeten [de rest lag naast t bakje]

Ik vind t prima zo, ze krijgen meer dan genoeg afwisseling [en m'n portemonnee is ook blij]
Door suzanne 1
#1465841
Mijn dame vind (helaas voor mijn portemetnix) muizen en ratten het lekkerst. Die zijn me te duur om continu te geven dus krijgt ze normaal kvv. Maar er zijn dagen dat ze heel moeilijk eet, maar dan eet ze dus wel een muis of rat op. Daar is ze helemaal verzot op. Gerbils gaan, en hamsters zijn smerig, net als kwartels. Die blieft ze echt niet. Eendagskuikens zijn wel weer jummie.
Door *Axel*
#1466566
Hier krijgen de katten alleen prooidieren... nee, niet goed voor de portemonnee... maar barfen met supermarktspullen ook niet en nog een hoop werk erbij...
Hier gaat werkelijk alles erin... muis (witte), rat,gerbil, hamster, cavia, duif, kuikens, degoe, kwartels... vergeet ik nog wat?  :biggrin2:
Ik hou de aanbiedingen in de gaten.
Poezels willen een hele dag door eten, zo lekker vinden ze het... en jammeren dat ze doen... en achter me aan hollen... precies 2 op en top uitgehongerde, arme katten  >:(
maar geloof me... ze komen niks te kort  ;)
Door *Flip*
#1470228
De muizen/ratten heb ik op gegeven. In geknipt, door vlees gemaald, etc maar meneer eet liever niets dan dat hij in de buurt komt van een ordinaire muis... Wel weer fijn voor mijn portomonaiie :) Verder eet hij gelukkig alles wat voor zn neus gezet wordt, het liefst grote lappen. Vermalen voer is niet stoer  8)
Door flin
#1470954
gekweekte muizen en ratten motten ze hier ook niet,
  maar hamster is dus wèl weer mjummie.... :P

da's dan wel een zondagse maaltijd hoor!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door