Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door platvis
#1462233
Hallo ik ben nieuw hier en we hebben een cairnterriertje wat altijd heel vrolijk en speels was totdat ze plotseling begon met braken en heel veel drinken en plassen ,we zijn ermee naar de da geweest en die constateerde suikerziekte .medicijnen mee gehad dezelfde dag nog werd ze in de avond heel stil en een hele hoge hartslag ,toen maar weer naar een 24 uurs kliniek hier in Zaandam gegaan en die hebben haar meteen gehouden en op infuus gezet ,daar is ze 3 dagen gebleven en ze was aardig opgeknapt en ze mocht weer naar huis met speciale voeding ,maar nu komt het probleem dat wil ze gewoon niet eten .met de suikerziekte moet 4x per dag een beetje eten maar we moeten het er echt in proppen want ze spuugt het gewoon uit.nu moeten we maandag weer terug komen met haar urine die we 3 dagen hebben moeten afnemen.om haar toch wat te laten eten geef ik haar nu maar fijn gesneden gekoote kipfile wat ze wil opeet alhoewel niet van harte.volgens de dokter mag ze niet anders hebben dan die brokken en r/d  van Canine.kan het nu kwaad om er ook af en toe wat anders te geven want dat spul eet ze echt niet ik meng het met de gekookte kip brokjes maar ze vist de kip er tussen uit en de rest laat ze staan.zijn er ook ander dingen die ze wel mag eten.
Door pallas
#1462299
Van Carnibest is er ook een diabetes variant.
Misschien is het de moeite waard om te proberen om haar daar geleidelijk naar over te zetten.
tis ook een compleet voer, maar dan vers.
in de KVV hoek kan je er meer info over vinden.
Door platvis
#1462306
we hadden nog wat carnibest light staan maar we dorsten het niet te geven omdat de dokter vertelde dat ze alleen dat voer mocht eten,ondertussen toch wat carnibest gegeven en inderdaad ze heeft alles opgegeten.bedankt voor de info.

ik vind het toch vreemd want iemand met suikerziekte mag ook een heleboel eten waarom mag een hondje dat dan ook niet als er maar geen koolhydraten in zitten.
maar ja een zak speciaal voer kost 40 euro en dat zal wel de reden zijn.

maar goed ze is er in ieder geval weer na 900 euro maar we hebben Lady nog.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1462353
ik denk dat je eens informatie moet gaan vragen aan een d.a. die wél pro vers is..
(en hier zijn er een aantal van op bp)
veel standaard d.a's hebben geen kaas gegeten van vers voeren en zijn er alleen maar tegen.. (zonder te weten waaróm ze er tegen zijn)
dus wees lekker eigenwijs.. en zoek uit wat jouw kleintje wel mag aan vers..
want jouw d.a. kan wel lekker zeggen dat hij alleen die vieze brok mag..
maar een suiker hondje op dieet brok wat hij alleen mag, maar niet lust.. is net zo goed een dood hondje hoor..

:-*
Door ulla
#1462458
Hoi, welkom op Barfplaats. :)

Hoe heeft je da suiker geconstateerd?
En moet je insuline spuiten?

Je verhaal doet mij eerder aan een nier patiënt denken, omdat je schrijft dat ze ook braakte, en 3 dagen aan een infuus heeft gelegen.
maar ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben. :)
Door platvis
#1463397
nou het gaat opeens weer veel slechter met Lady zem braakt sinds gisteravond weer en ze ligt nu voor dood op de bank wil niet meer drinken of eten ,het is wel gek na de pillen die ze in moest nemen voor syndroom van cushen te testen begon ze opeens weer te braken ik vermoed dat de pillen de oorzaak zijn ,we moesten 3 dagen haar plas opvangen en de laatst dag de pilletjes geven.
ze plast nu haast niet en wel niks eten of drinken ,vanavond moesten we toch terug komen met de hond en de urine dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.ik zelf heb het gevoel dat het niks meer word zoals ze erbij ligt maar goed ze heeft geen koorts alleen die suikerwaarde dat kan ik niet meten want je kan geen bloed van haar aftappen dat lukt niet.
Door platvis
#1463713
Lady is weer aan het infuus ,was helemaal uitgedroogt en 1 kilo in 2 dagen afgevallen,suiker was boven de 30 en in de urine was veel kreddetosen of zoiets.we hopen dat ze na een nachtje aan het infuus weer een beetje terug naar haar oude waarden is.
We houden jullie op de hoogte.vrouwtje erg overstuur want ja het is haar hondje.
Door miik
#1463910
Dat is schrikken voor jullie zeg, sterkte !
Braken en infuus ed wordt ook gedaan bij suikerziekte, kan wel.
Het is voor het hondje niet goed om koolhydraten te eten daarom worden die speciale brokken aangeraden. Maar als je vers voert zonder granen zitten daar ook nauwelijks koolhydraten in, dus dat kan ook geen kwaad.
Sommige dipervriesvoeders kant en klaar zitten wel granen in zoals bv smuldier, dus dat is niet slim om te geven. De diabetis variant van Carnibest is hetzelfde als de gewone maar dan zonder de granen erin.
Door platvis
#1463938
net gebeld en er zit weer wat leven dus we hopen maar dat het goed komt ,bedankt voor jullie belangstelling.
in ieder geval geen cortisonen tabletjes meer want daar kan ze dus echt niet tegen.
we zijn ervoor vaak bij de DA geweest om dat ze veel jeuk had en dan kreeg ze cortisonen injecties ik ben bang dat dat de grote boosdoener was.maar goed als het maar wer goed komt want we willen haar nog lang niet kwijt.
Door miik
#1463945
platvis schreef:maar goed als het maar weer goed komt want we willen haar nog lang niet kwijt.
Fijnd at het beter gaat !
Zelfs met suikerziekte kunnen ze oud worden hoor  ;)
Door pallas
#1464172
ulla schreef: Prednison kan suikerziekte veroorzaken.
en suikerziekte kan jeuk veroorzaken.

Het lijkt me verstandig om eerst zoveel mogleijk vat te krijgen op de suikerziekte en dan te kijken hoe het verder staat met jeuk  en anders verschijnselen.


Ik lees net dat ze al een geschiedenis van jeuk en injecties heeft...tja kip of het ei ...


Sterkte ermee.
Door platvis
#1465784
helaas is ons hondje overleden ,we zijn vanmorgen nog met spoed naar Utrecht gegaan maar haar niertjes wilde niet meer werken en we hebben haar in moet laten slapen er was niets meer met haar te doen.iedereen bedankt voor de vele reacties op dit forum.
Mag Lady rusten in vrede.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door