Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Kees
#1464561
In veel topics valt het mij op dat afwisseling in KVV benadrukt wordt. Hmm... Ik voer mijn honden Carnibest. Om de prijs wat te drukken bestel ik altijd 100 kg: 80 kg natuurvoer en 20 kg lam/rijst. Daarnaast poets ik hun tanden 2x in de week met bijv.: lap pens, runderstrot, konijnenkop, lamsribben, geitenribben, kippenvleugels en -nekken.  Van tijd tot tijd geef ik ze ook een vis (sardines).
Ze doen het hier prima op, maar.....
Vinden jullie dat voldoende afwisseling?

Kees.
Door Lizzy
#1464567
Pens, runderstrot, lamsribben en kippennekken/vleugels voegen niet echt wat toe aan Carnibest natuur/lam. Geitenribben, konijnenkoppen wel. Vis ook. Op zich is Carnibest natuurlijk een complete voeding. Ze voegen er een vitamine/mineralenmix aan toe. Dus op zich moet dit geen probleem zijn om zo te voeren als dat je nu voert. Zou je nog wat extra's willen geven, zou je nog 2 keer per week een rauw eitje met schil kunnen geven. Je zou in plaats van kippennekken/vleugels iets van eend of parelhoen kunnen geven.
Door GoldenCavaliers
#1464664
Mijn honden moeten het eerlijk gezegt met minder doen.Ik geef ook CB en ook nog Bibi kip en schaap,en meer niet.Oh ja nog een ei per week. ::)
Door mysmoothcollies
#1464836
Mmmm dat vind ik nou ook interessant, heb in de loop der jaren gemerkt, dat de ene hond juist teveel afwisseling heeft en daarop (allergies) reageert. Terwijl de andere hond juist baat heeft bij wat meer afwisseling. Persoonlijk denk ik dat het per individuele hond verschillend kan zijn. Maar ik ben in deze wel benieuwd naar jullie meningen en reacties hierop/over. Mijn jongste hond en haar eigen afweer doet het juist beter met meer afwisseling heb ik gemerkt, terwijl het bij de oudste niet (echt) uitmaakt. Bij de jongste treed er eerder verzadiging op bij een soort KVV en dan geeft ze huid en jeuk reacties. Ik geloof persoonlijk ook niet zo in een eliminatie dieet, zeker niet met rijst en gekookt vlees maar goed da's wat anders. Ben benieuwd naar de verdere reacties op dit onderwerp.
Gebruikersavatar
Door Kees
#1464985
Dank voor jullie reacties. Eend is jammer genoeg geen optie. Dat heb ik een keer geprobeerd en dat is erg slecht gevallen bij ze. Een ei ga ik vaker geven en ik ga binnenkort de visvoorraad en de konijnenkoppen weer eens aanvullen.

Kees.
Door Boutje
#1465280
Ik probeer de soorten en merken kvv af te wisselen.
Bibi (zeer gelijkaardig carnibest) geef ik kip, schaap en rund (bibimix en natuurmix, behalve voor een hond die dit niet verdraagt), kivo de visvariant nu en dan, haaksbarf paard en geit, tussendoor als de kist leeg is en de levering nog niet komt wel eens duck of energique of zelf samengesteld.
Tussendoor ook nog als extra wat sardines, als snoepjes zalm of kabeljauw die ik zelf droog,...

Ik denk dat qua samenstelling als je de analyses van de voedingsstoffen op zich bekijkt je niet echt fout zit met een soort voer (brokken is ook altijd het zelfde trouwens), maar ik eet ook niet elke dag kip met aardappelen en worteltjes met dan een vitaminepilleke er bij of zo.
Gebruikersavatar
Door Kees
#1466410
Ik probeer de soorten en merken kvv af te wisselen.
Op zich een logische keuze. Het valt me wel op dat als je zo eens grasduint in alle topics à la "Wie heeft ervaring met merk X" er altijd veel honden zijn die er van aan de dunne gaan. Dat weerhoudt me eigenlijk van die afwisseling (naast het kwijtraken van de grootverbruikskorting).

Kees.
Door *Axel*
#1466559
Mijn honden krijgen al 4 jaar Duck compleet. Het is het enige kvv dat ik hier in Oostenrijk kan krijgen. Ze doen het er prima op. Ik geef wel afwisseldend alle variaties. Verder vervang ik wel eens de kvv door eend, lamsribben , hele kip, kalkoen,... gewoon waar ik aan kan komen.
Persoonlijk zou ik wel indien het mogelijk was verschillende merken afwisselend voeren.
Door Boutje
#1467757
[quote="Kees"]
Op zich een logische keuze. Het valt me wel op dat als je zo eens grasduint in alle topics à la "Wie heeft ervaring met merk X" er altijd veel honden zijn die er van aan de dunne gaan. Dat weerhoudt me eigenlijk van die afwisseling (naast het kwijtraken van de grootverbruikskorting).

Kees.
[/quote]

Ik heb nu een dealer die per maand een actie geeft op een bepaald merk als je smaken gemengd koopt. Ideaal dus.
Mijn honden gaan ondanks eentje met granenallergie (jeuk) en eentje met rundallergie eigenlijk van niks aan de diarhee, ik denk dat ze het "gewoon gewoon" moeten worden.
Met haaksbarf is de ontlasting het meest wit en het hardst, met kivo het zachtst maar niks geeft echt problemen.
Uitproberen, mengen en afwisselen ;-).
Door Sabine Ooijen
#1468253
Ik weet niet waar je woont,maar er is ook een online-vleesshop die bezorgt dan thuis en die heeft wel 14 verschillende KVV-merken! Op die manier kan je lekker afwisselen en........dan heb je ook de grootverbruikskorting. Boven de 35 kg,50 kg en 100kg krijg je korting ongeacht hoeveel je waarvan neemt. En je hoeft ook nog eens de deur niet uit!
Gebruikersavatar
Door Kees
#1468277
Ik zal eens contact opnemen met mijn leverancier. Die heeft ook diverse merken KVV. Zal eens informeren hoe het zit met die grootverbruikskorting als je kiest voor een paar merken.

Kees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door