Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda & Kay
#1461986
Ik heb even een vraag over de vertering.
Kay heeft woensdag avond, voor het eerst, een hazenkop gegeten. Hij eet inmiddels al weer een jaar vers. Maar nu heeft hij dit gister pas uitgepoept. Dat is dus 3 dagen later. Is het niet zo dat dit veel sneller had gemoeten?
Normaal gesproken let ik er niet zo erg op, aangezien hij iedere dag bot krijgt. Maar nu was het voor het eerst iets met haar erop. En z'n drolletjes waren dan ook helemaal ingepakt met haartjes. Één drolletje was echt keihard, daar zat echt iets onverteerds in.
Wat kan de reden zijn dat het zo lang duurde en kan het kwaad?
Door Lizzy
#1461991
Bij mijn honden heb ik het idee dat wat ik ze vanmiddag te eten geef, ze morgen wel weer uitpoepen. Dus dat is korter. Maar, ik geef 1 maaltijd per dag en ik geef nooit kaal bot (ik vind een hazenkop kaal). Ik heb sterk de indruk dat kale botten langer in het spijsverteringssysteem blijven. Ik weet niet hoe vaak jij eten geeft en wat je daar nog bij hebt gegeven, bij de hazenkop?
Door Linda & Kay
#1461995
Hij had, een uur of 3 van te voren, een mixje van lamslever, lamsnier en kalfshart met kippennekken op. De hazenkop had ik hem na de wandeling, voor het slapen gaan, gegeven. Normaal gesproken geef ik altijd maar één keer per dag te eten en één keer per week een vastendag (nu met de kou ben ik daar even mee gestopt). Alleen nu had ik 's avonds de hazenkoppen pas opgehaald en ik was benieuwd of tie het lekker vond.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1462328
Hier is wel eens na 2,5 dag nog delen zalmkop terug gekomen.  :-\  Ik denk dat dat gewoon te hard is geweest en dat na een beplaade periode de maag dan alsnog zegt...hier hebbie het terug.
Door Linda & Kay
#1462386
Angelique schreef: Hier is wel eens na 2,5 dag nog delen zalmkop terug gekomen.  :-\  Ik denk dat dat gewoon te hard is geweest en dat na een beplaade periode de maag dan alsnog zegt...hier hebbie het terug.
En denk je dat dat kwaad kan? Het was een niet heel groot stuk en netjes ingepakt met haar.
Door Lizzy
#1462815
Linda & Kay schreef: En denk je dat dat kwaad kan? Het was een niet heel groot stuk en netjes ingepakt met haar.
Nee, ik denk dat het geen kwaad kan. Fijn is het natuurlijk niet, als het ontlasten heel moeilijk gaat of zelfs pijnlijk is. Ik denk dat ik de koppen de volgende keer geven met wat extra pens of spiervlees. Misschien gaat dat beter.
Door miik
#1462833
Lizzy schreef: Nee, ik denk dat het geen kwaad kan. Fijn is het natuurlijk niet, als het ontlasten heel moeilijk gaat of zelfs pijnlijk is. Ik denk dat ik de koppen de volgende keer geven met wat extra pens of spiervlees. Misschien gaat dat beter.
Of zelfs een halve kop met iets erbij als anders de portie te groot wordt...
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1464166
je het wat vaker gaat geven en dan in combi met orgaan en of spiervlees dan zal zijn maagzuur sterker worden en de vertering sneller gaan. Dus ik denk in dit geval dat of zijn maagzuur nog niet sterk genoeg is of hij heeft de hazenkoppen niet goed geplet met zijn kaken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door