Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1461113
Kitje genas zo goed, en nu gaat het weer slechter vind ik. Ik maak me keiveel zorgen. Het is nu vijfenhalve week geleden dat ze werd geopereerd. Ze heeft helemaal niet in de bench gezeten, heeft toch wel wat gelopen (zoveel als mocht), maar ik vermoed dat ze een paar dagen toen Sarah er net was toch wat te druk is geweest. Maar jeetje, wat is dat moeilijk. In plaats van zes keer tien minuten heb ik haar één dag twee keer twintig minuten laten lopen, omdat ze eindelijk weer eens gemotiveerd was om naar het park te lopen (wilde ze nooit in haar eentje, dan moest ze op de fiets).

Maar nu... lijken haar beide achterpootjes slap, ze staat er soms in zo'n rare hoek op, en soms loopt ze wijdbeens. Gelukkig ga ik toch maandag weer voor controle, maar het idee dat we weer terug bij af zijn, maakt me echt gek. Daarom vraag ik me af of er mensen zijn die hun hond aan patella hebben laten opereren (vast) en of die kunnen vertellen of het misschien toch enigszins normaal is dat het pootje na bijna zes weken niet sterk is. Overigens kan het best zijn dat ik me vergis en dat ze vóór Sarah ook helemaal niet zo stabiel stond, maar ik let er nu heel erg op omdat ik me erg schuldig voel over die paar dagen dat Sarah er net was. Momenteel laat ik haar weer minimaal bewegen, maar het lijkt niet te helpen  :'(
#1461116
Anna Penta schreef: Kitje genas zo goed, en nu gaat het weer slechter vind ik. Ik maak me keiveel zorgen. Het is nu vijfenhalve week geleden dat ze werd geopereerd. Ze heeft helemaal niet in de bench gezeten, heeft toch wel wat gelopen (zoveel als mocht), maar ik vermoed dat ze een paar dagen toen Sarah er net was toch wat te druk is geweest. Maar jeetje, wat is dat moeilijk. In plaats van zes keer tien minuten heb ik haar één dag twee keer twintig minuten laten lopen, omdat ze eindelijk weer eens gemotiveerd was om naar het park te lopen (wilde ze nooit in haar eentje, dan moest ze op de fiets).

Maar nu... lijken haar beide achterpootjes slap, ze staat er soms in zo'n rare hoek op, en soms loopt ze wijdbeens. Gelukkig ga ik toch maandag weer voor controle, maar het idee dat we weer terug bij af zijn, maakt me echt gek. Daarom vraag ik me af of er mensen zijn die hun hond aan patella hebben laten opereren (vast) en of die kunnen vertellen of het misschien toch enigszins normaal is dat het pootje na bijna zes weken niet sterk is. Overigens kan het best zijn dat ik me vergis en dat ze vóór Sarah ook helemaal niet zo stabiel stond, maar ik let er nu heel erg op omdat ik me erg schuldig voel over die paar dagen dat Sarah er net was. Momenteel laat ik haar weer minimaal bewegen, maar het lijkt niet te helpen  :'(
Ik denk dat je zelf het antwoord al wel weet ???, uit ervaring bij 2 hondjes van vrienden weet ik dat je heel lang uiterst voorzichtig moet zijn tijdens de revalidatie hoe moeilijk dit ook is. Gelukkig ga je maandag voor controle .
Door Jojo
#1461358
NIet in de bench lijkt me niet een probleem. Zusje is ook aan haar knie geopereerd geweest (vkb ruptuur) maar heeft ook niet in een bench gezeten. En ook zij heeft vanaf dag 1 er op mogen (moeten) lopen op schema..
Weet je zeker dat het vanuit de pootjes komt en niet vanuit de rug?? ???
Gebruikersavatar
Door kira
#1461674
Kan van alles zijn lijkt mij zo, inclusief overbelasting van de knie. Ga je niet naar fysio? Moet je ook koelen na het lopen? Sterkte maandag bij de controle. Geen bench zal het niet zijn denk ik, Dame had weliswaar geen patella maar wel een heel grote knieoperatie en die heeft ook niet in de bench gelegen, wel de eerste 6 weken apart van de rest, en heel lang in schema's wandelen, langzaam meer spelen. Wij zijn toen na 4 maand op vakantie geweest, toen hebben we haar wel bench rust gegeven, daar was een groot terrein dat erg aantrekkelijk was, maar hier in huis nam ze zelf wel haar rust.
#1461788
kira schreef: Kan van alles zijn lijkt mij zo, inclusief overbelasting van de knie. Ga je niet naar fysio? Moet je ook koelen na het lopen? Sterkte maandag bij de controle. Geen bench zal het niet zijn denk ik, Dame had weliswaar geen patella maar wel een heel grote knieoperatie en die heeft ook niet in de bench gelegen, wel de eerste 6 weken apart van de rest, en heel lang in schema's wandelen, langzaam meer spelen. Wij zijn toen na 4 maand op vakantie geweest, toen hebben we haar wel bench rust gegeven, daar was een groot terrein dat erg aantrekkelijk was, maar hier in huis nam ze zelf wel haar rust.
Fysio is nog niet ter sprake, dat mag eventueel pas na zes weken. Ik dacht aan hydrotherapie maar weet niet of dat nu aan de orde is, nu haar pootje weer zo slecht is. Koelen heb ik tot tien dagen na de operatie gedaan, volgens schema, en toen hoefde dat niet meer.
#1463721
Onze Toscka is aan 2 poten geopereerd aan patella. Honden voelen zelf heel goed aan tot hoever ze kunnen gaan.

Onze hond was met een week al weer volledig op de been waarnaar de andere poot gedaan is.

Het hangt er een beetje vanaf wat ze allemaal gedaan hebben. Alleen uitgediept ? pees ook verplaatst ? pinnen erin en busjes ?? bandjes ?

We zijn vandaag nog even met haar terug geweest om foto's te laten maken in verband met ochtendstijfheid.

Maar alles is nog altijd perfekt.

Ik zou zeker even terug gaan naar de dierenarts die kunnen zoveel alleen al voelen of het goed zit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door