Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1454125
Mss dat iemand dit herkent, de teckels lopen echt moeilijk in de sneeuw, ze gaan zo vanuit de auto het losloopgebied in, dus geen pekel aan de voeten. Vanmorgen uierzalf tussen de voetjes gedaan, ging al beter, maar nog liepen ze af en toe te hinken. Ze hebben weinig haar tussen de voeten. Alleen de oudste teckel moest ik vanmorgen echt terug in de auto doen, ze lag alleen maar op de grond, alle voeten deden zeer. Die gaat dus voorlopig niet meer mee. Ik zag ook nog een andere hond die moeilijk liep, later kwam ik hun weer tegen, ze liep te rennen, kennelijk liep ie er nu doorheen, want hij liep vrolijk mee te rennen. Hoe doen jullie dat? Groetjes Ingrid (die zo graag lekker wil wandelen, zoo mooi buiten)
Door Eef+Stippels
#1454142
Zo erg is het hier gelukkig (nog) niet. Ik smeer de pootjes wel in tegen het strooizoutl.

Maar ik kan me voorstellen dat de pootjes zo koud worden, dat ze niet meer willen lopen.
Als insmeren niet meer helpt, zou ik schoentjes proberen...
Door Wil
#1454254
Hebben ze geen last van bevroren sneeuwklontjes tussen de kussentjes van hun voetjes? Die worden soms best groot De meiden hier verzetten geen poot meer totdat ik die verwijderd heb.
Door Sella
#1454259
Ik smeer de pootjes in met paw wax of vaseline, net wat ik eerder bij de hand heb. Dat zorgt dat er en geen sneeuwklontjes tussen de tenen ontstaan en het strooizout bijt niet in de voetzooltjes.
Ik merk met vaseline dat ik dat dikker kan smeren en dat heeft nu even mijn voorkeur.

Smeer ik niet dan mankt mijn kerel ook in de sneeuw en sowieso met erge koude
Door Esther Q
#1454305
Het kunnen idd sneeuwklompjes zijn tussen de voetjes, maar omdat ze het meteen na de auto uit te zijn al hebben denk ik eerder dat ze het gewoon koud en gek vinden. Ze kunnen eraan wennen als ze er vaker op lopen, vooral moeten ze eerst even rennen om het goed warm te krijgen, misschien door een spelletje ofzo wat ze normaal heel leuk vinden, maar of het in Nederland zinvol is met die paar dagen sneeuw?
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#1454416
Mijn honden hebben er ook last van. Het heeft niets met sneeuw te maken, maar met de kou. Ze beginnen soms direct en soms na een tijdje met hun achterpoten te trekken (lijkt net of dat ze kramp hebben). Vanmorgen hadden het meerdere honden op de cursus (daar was helemaal geen sneeuw; het was alleen heel erg koud, wat blijkbaar optrekt in de poten waardoor ze die niet meer neer willen/kunnen zetten).
Door vagebond
#1454494
Ja, dat denk ik ook dat het de extreme kou is, die andere hond die ik later weer tegenkwam was nl weer helemaal vrolijk. Net of ie warmgelopen was of zo? Morgen ga ik de vaseline meenemen. Eergister hadden ze idd klontjes, steeds eruit gehaald, daarna ging het weer goed. Vanmiddag keek ik hier op de thermometer, was het -6C, dus vanmorgen was het wel wat kouder nog. Gr. Ingrid
Door Deesje
#1454882
hier heb ik ook eentje die af en toe loopt te hinken.. inmiddels zijn we zo ver dat ie met zijn pootje in de lucht bij me komt en ik even tussen zijn teentjes en zooltjes alle sneeuw en nattigheid weg veeg en even zijn voetje 'masseer' dan kunnen we weer verder...

ik heb ooit een spray gehad voor de voetzooltjes ook voor lange afstanden fietsen en het beschermen van de zooltjes als het asfalt warm is.. volgens mij ging die ook goed voor sneeuw en ijs maar ik weet even de naam niet meer...
Door Jojo
#1455676
Hmm..
Joey had het gisteren en vanmiddag na de wandeling dattie zn rechtervoorpootje zielig optilde. Maar dat was dus steeds NA de wandeling. Tijdens het wandelen was het rennen rennen rennen geen mankje. Eenmaal binnen dus auw pootje ??? Nadat ik even goed gevoelt had (maar niets geconstateerd...) was het dan ook weer over. Vaag... Misschien kramp van de kou, die ik er onbewust dan uit masseer??? IK vind hun voetjes trouwens lekker warm aanvoelen na het wandelen.
Zouden zij eigenlijk hetzelfde pijnlijke tintelen aan hun voetjes ervaren als wij aan onze ontdooiende tenen??? :-X
Door tt-tjes
#1456733
Chendo heeft er ook problemen mee, na 2 minuten in de sneeuw geeft hij elke keer een gil, gaat met zijn rechter achterpoot hinken. Als ik dan de sneeuw tussen zijn kussentjes uithaal gaat het weer even. Het is wel heel typisch dat het alleen zijn rechterachterpoot is.
Door Do
#1458483
giesteren lipe zelda ineens heel erg mank en mientje was helemaal zillig
ze hadden allebei enorme sneeuw ballen tussen de voetzooltjes
omdat het niet eruit te trekken waren heb ik het met mijn tanden kapot gebeten(zie je dat al voor je?)
vandaag heb ik ze allemaal ingesmeerd met vasellien, en geen problemen
Door kojak
#1460534
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#1460939
Sella schreef: Ik smeer de pootjes in met paw wax of vaseline, net wat ik eerder bij de hand heb. Dat zorgt dat er en geen sneeuwklontjes tussen de tenen ontstaan en het strooizout bijt niet in de voetzooltjes.
Ik merk met vaseline dat ik dat dikker kan smeren en dat heeft nu even mijn voorkeur.

Smeer ik niet dan mankt mijn kerel ook in de sneeuw en sowieso met erge koude
Vaseline bevat petroleum dus niet zo gezond,of je moet biologische vaseline kopen zonder petroleum.
Zelf gebruik ik uierzalf,werkt uitstekend!
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1460946
tieneke schreef: Vaseline bevat petroleum dus niet zo gezond,of je moet biologische vaseline kopen zonder petroleum.
Zelf gebruik ik uierzalf,werkt uitstekend!
fijn om te weten!! Ik dacht juist dat vaseline geen kwaad kon :-\
Maar eens een pot uiercreme kopen dan :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door