Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door samantha!
#1458127
Max houdt eigenlijk helemaal niet zo van snacks/koekjes.
Zelfs runderoren en bullepees laat hij vaak liggen.
Het enige wat hij tot nu toe lekker vond waren varkensoren, maar die schijnen niet zo goed te zijn?
Hij kreeg dan ook maar zelden iets extra's omdat hij gewoon niet wou.
Nu heb ik hem een tijdje geleden voor het eerst gedroogde runderkophuid gegeven.
Hij vind het geweldig en is er ook een tijdje zoet mee.
Doordat hij er zo lang mee doet maakt hij ook zijn tanden er mee schoon.
Nu lees ik altijd dat varkensoren en dergelijke niet goed verteren.
Maar hoe zit dit met gedroogde runderkophuid? verteerd dit wel helemaal? en kan ik dat dus een aantal keer per week geven?
Door Nynke
#1458340
okido en wat voor hond is Max?  groot? klein??  als het een beetje een grote hond is, kun je gerust wel om de dag een stukje geven  :) :) :)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1458956
kiek krijgt t wel een paar keer per dag..
runderkophuid kan wel.. maar bijv. gedroogde kalfsribben gaat dus niet vaker per dag..
want dan krijgt ze harde drollen.. :)
Door ulla
#1459488
Gedroogde runderkophuid, kreeg ik een keer kado,van iemand waar ik gedroogde long, lever etc. had besteld.
Doen ze lekker lang mee, zij die persoon, ja idd,maar ze kauwen het zacht, en stikken er zo wat in.
Voor mijn honden geen gedroogde runderkophuid.
Ik had het van Brozu.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1459512
Bevalt hier juist weg erg goed, er wordt lekker lang op gekauwd en geknabbeld.
Ik zie niets afwijkends aan de ontlasting, dus naar mijn idee verteerd het wel goed.
Door ulla
#1459525
Sanyo schreef: Bevalt hier juist weg erg goed, er wordt lekker lang op gekauwd en geknabbeld.
Ik zie niets afwijkends aan de ontlasting, dus naar mijn idee verteerd het wel goed.
oke je hebt gelijk , het ging om de vertering, en daar was hier ook niets mis mee.
Maar ik wilde wel even op de gevaren wijzen,en de topic opener heeft net als ik SB.
Door Fido
#1459559
samantha! schreef: Nee ik heb het op de Winner gekocht bij de stand van Carnivoer.
Het waren grote staven maar ik heb ze in stukjes van zo'n 10cm gezaagd.
Het verteerd helemaal.

Alleen zou ik de stukken in verhouding met de hond laten. Als je het in te kleine stukken zaag dan kan je hond uit schrokkerigheid zo'n stuk van 10cm heel inslikken en dat kan dan dwars komen te zitten.
Juist die lange stukken zijn super voor grote honden omdat ze die niet heel door kunnen slikken en eerst al een tijd hebben liggen kauwen voordat het een stukje van 10cm is. De grootste gretigheid is er dan al vanaf en door het kauwen zijn er endormorfines vrij gekomen waardoor de hond zich prettiger voelt en wat rustiger is.
Misschien niet in 10 cm stukken maar zo'n staaf in drieën zagen en dan maar niet iedere dag geven?

O ja wat stinken ze hè?  :D Eddie sleept er wel eens één stiekem op de bank en dan heb ik het pas door als er een heerlijke stink walm om mij heen hangt  ;D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1459583
Die runderkophuid is hier echt een topper, ze zijn er dol op en het is het enige wat niet snel in een holle kies verdwijnt.
Hun ontlasting blijft goed, geen problemen met vertering.
Door samantha!
#1460411
Bedankt voor alle antwoorden!
Fido schreef: Het verteerd helemaal.

Alleen zou ik de stukken in verhouding met de hond laten. Als je het in te kleine stukken zaag dan kan je hond uit schrokkerigheid zo'n stuk van 10cm heel inslikken en dat kan dan dwars komen te zitten.
Juist die lange stukken zijn super voor grote honden omdat ze die niet heel door kunnen slikken en eerst al een tijd hebben liggen kauwen voordat het een stukje van 10cm is. De grootste gretigheid is er dan al vanaf en door het kauwen zijn er endormorfines vrij gekomen waardoor de hond zich prettiger voelt en wat rustiger is.
Misschien niet in 10 cm stukken maar zo'n staaf in drieën zagen en dan maar niet iedere dag geven?

O ja wat stinken ze hè?  :D Eddie sleept er wel eens één stiekem op de bank en dan heb ik het pas door als er een heerlijke stink walm om mij heen hangt  ;D
Bedankt voor het advies!
Ik ga ze in het vervolg ook groter laten.
Ik had er nog 1 die ik niet gezaagd had en die heeft hij vandaag een kwartiertje gehad en die krijgt hij over een paar daagjes dus weer even.
De kleinere stukken voer ik wel aan mijn labrador op.
En ze stinken inderdaad vreselijk, en hier liggen ze ook het liefst op de bank met die dingen ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door