Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arlette
#1458300
Tot nu toe rekende ik zalmkop altijd bij vleesbot (voor het berekenen van de percentages)
Nu lees ik op Barfclub dat viskoppen eigenlijk als complete maaltijd kunnen gerekend worden, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Leuk trouwens die foto's op barfclub!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1458385
Zonder het even na te lezen ga ik ervan uit dat ze bedoelen dat een zalmkop door zijn formaat als hele maaltijd kan dienen zonder dat er persé iets bij hoeft om het verdraagzamer te maken.
Door Lizzy
#1458560
Ik weet niet op welke tekst je doelt maar een zalm kop is een maaltijd. Voor de meeste honden hoef je er inderdaad niks bij te geven omdat het voldoende is. Sommige zalmkoppen wegen namelijk zomaar 600 a 700 gram.
Door Hertog
#1458840
Om het een complete maatlijd te maken mbt voedingswaarde zou je er vlees en orgaan bij moeten geven. Dan wordt mogelijk de hoeveelheid weer te groot. Zo puzzelen we wat af.
Door Lizzy
#1458885
Hertog schreef: Om het een complete maatlijd te maken mbt voedingswaarde zou je er vlees en orgaan bij moeten geven. Dan wordt mogelijk de hoeveelheid weer te groot. Zo puzzelen we wat af.
Maar, aangezien we niet streven naar complete maaltijden, is het nog allemaal best goed te doen, dat zelf samenstellen :biggrin2:
Door ulla
#1459415
Er is een forum waar ze koppen, en pens als complete maaltijd rekenen. :-\
Jammer want dat werkt voor sommige mensen verwarrend. :(
Een kop is voor mij,ook vleesbot, met een klein beetje orgaan, en pens is voor mij orgaan.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1459531
ulla schreef: Er is een forum waar ze koppen, en pens als complete maaltijd rekenen. :-\
Jammer want dat werkt voor sommige mensen verwarrend. :(
Een kop is voor mij,ook vleesbot, met een klein beetje orgaan, en pens is voor mij orgaan.
Ja er zijn ook forums waar ze brokjes wel goed hondenvoer vinden....
Door Lizzy
#1459746
ulla schreef: We hebben het hier over rauw voer, en niet over brokjes. :o
Ik ben het met je eens, ik vind het ook verwarrend. Mensen zullen gaan denken dat je de hele week alleen pens en/of zalmkoppen hoeft te voeren :o

Denk dat losse onderdelen gewoon niet en nooit als 'compleet' bestempelt moeten worden maar goed, dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1459891
ulla schreef: We hebben het hier over rauw voer, en niet over brokjes. :o
Wat ik bedoelde te zeggen (maar het komt schijnbaar niet goed over) is dat er natuurlijk ook op het gebied van rauw voeren meerdere meningen zijn. Dat is logisch en is het verwarrend? Ja natuurlijk is het verwarrend voor een beginner. Maar daarom wordt er hier ook altijd zo op gehamerd dat je je goed inleest en weet wat je doet. Pas dan kun je je een eigen mening vormen.
Door arlette
#1460992
Oké,  ik was er even door in verwarring: wel "hele maaltijd" wegens gewicht, maar niet compleet. Zo rekende ik het ook wel tot nu toe. Maar nu begon ik toch te twijfelen.

Bedankt voor jullie reacties en nog een fijne kerst
Door 202Spots
#1461687
Rovanna schreef: Zou het kunnen zijn dat Arlette bedoelt of het compleet is in de zin van "alles zit erin?" Dan is het dus niet compleet. Het is vleesbot want er zit immers geen orgaanvlees in.
Hersenen
Afbeelding
en tong toch?  :biggrin2:
en de ogen kunnen waarschijnlijk ook als orgaan gerekend worden,
en die kiew-achtige dingen
Afbeelding
kunnen missschien als iets van long dienst doen  :-\
Ik geef er geen ander orgaan apart bij hoor, ik reken 't gewoon als complete maaltijd.
Laatst gewijzigd door mahuni op za 26 dec 2009, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door