Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door geer
#145927
Morgenochtend vertrekken wij voor twee weken naar Duitsland. Omdat we in een mini-tentje gaan, geen koelbox hebben en ook niet iedere dag boodschappen gaan doen, moet Ted twee weekjes op brokken.
Gisteravond heb ik haar voor het eerst FarmFood gegeven...en ja hoor... Vanochtend vond ik madame in een totaal ondergescheten bench, toen ik haar eruit liet kreeg ik niet eens de kans om haar riem te pakken, ze had alweer voor de bench een dikke natte hoop neergelegd :( Ik weet dat ik beter eerder had kunnen beginnen met de brokken, maaree... Hoelang duurt zo'n gewenningsfase? Is er iets wat ik haar kan geven om het sneller te laten gaan?
Door Netty
#145933
Geer
ik had Joep en Tof ook over gezet op brokken, de laatste keer dat ik voor langere tijd weg ging.
Tof vertikte het om te eten en Joep die was er na 2 dagen "doorheen"
die kreeg ook eerst diaree, maar na die 2 dagen was het weer van die hele bergen poep :-[ :-X
Door geer
#145934
Ted eet het wel, maar 't was vanochtend net alsof ze een moddergevecht had gehouden in d'r bench :-\
Door Netty
#145935
dat had Joep ook, net spuitpoep.
Tof gaat liever dood van de honger dan dat ze dingen eet die ze niet lekker vind.
ik heb Joep toen wel wat yochurt gegeven, met die bifi nogwat culturen.
Door geer
#145959
Zou het geen beginnersflats kunnen zijn??? We vertrekken morgenochtend, heel vroeg, richting Duitsland... Dus als ik een andere brok zou moeten geven, zou dat een Duitse brok worden... Iemand ideeen?
Door Erna
#145961
[quote="geer"]
Zou het geen beginnersflats kunnen zijn??? We vertrekken morgenochtend, heel vroeg, richting Duitsland... Dus als ik een andere brok zou moeten geven, zou dat een Duitse brok worden... Iemand ideeen?
[/quote]

Geer, bel ff met Ursula voor advies joh.... Die had deze problemen met de Vlaamse Reus ook.
Door Lizzy
#145964
FF is een pittige brok, maar een vershond zou op zich niet teveel moeite moeten hebben met deze brokken. Waarschijnlijk is het vandaag of morgen wel over en anders zou ik in Duitseland gewoon een andere geexpandeerde brok kopen.

Of lekker gaan barfen! Wat dacht je daar van! Piece of cake in DE!
Door ~anna~
#145966
Vergeet Farmfood deze brok stond ook op mijn lijstje voor alternatief.
Maar ze hebben hier toen ik het ging uitproberen dagen lopen baggeren.
En zo ken ik wel meer voorbeelden Biofood heeft ook zo'n type brok zelfde verhaal.
Het zijn geperste brokken daar kan niet iedere hond tegen.
Omdat je niet zoveel tijd meer hebt om uit te proberen zou ik het op zeker spelen en dat kan met Nutro dat hebben ze ook voor kleine rassen.
Met kamille thee krijg je darmen ook weer rustig sterkte en fijne vakantie.
Door geer
#145967
[quote="Lizzy"]
FF is een pittige brok, maar een vershond zou op zich niet teveel moeite moeten hebben met deze brokken. Waarschijnlijk is het vandaag of morgen wel over en anders zou ik in Duitseland gewoon een andere geexpandeerde brok kopen.

Of lekker gaan barfen! Wat dacht je daar van! Piece of cake in DE!
[/quote]

Nou, Barfen gaat een beetje lastig. We zijn veel onderweg, gaan veel bekijken en eten dus lang niet altijd op de camping. We doen ook niet elke dag boodschappen en hebben geen koelbox om iets langer goed te houden... Tuurlijk, als we in de supermarkt komen krijgt Ted natuurlijk lekker vlees!
Ik kijk het nog een paar dagen aan, anders koop ik wel een andere brok ;)
Door Urs
#145969
gezien de reactie van Ted en dat je morgen vroeg weggaan zou ik ook even niet met de farm food verder gaan. Het is denk een te grote snelle overstap voor ted. Of even die paar dagen proberen en steeds kleine beetjes geven niet in 1 keer de hele maaltijd. En eventueel vanavond nog mengen met kvv. Met Jasper heb ik er heel lang over gedaan voordat hij goed reageerde op de Farm Food. Ik weet dus niet wat er in duitsland te koop is aan goede vergelijkbare brokken. Als je versvlees kan kopen zou ik dat ook geven.
Door geer
#145971
Uuuuh...de Carnibest is op :-[ Ik heb voor vanavond nog een kippenek, maar daarna zal ze toch even een dagje op de FF moeten... :-\
Door Urs
#145980
Dan kleine beetjes geven en als het gewoon niet lukt in duitsland op zoek gaan naar een brok gaan die minder zwaar is. De overtsap naar farm food en de reactie van de hond is heel verschillend per hond. D ene hond gaat gelijk goed, de ander poept eerst vlaaien en dan later goed, en het kan ook dat het nooit lukt en alles er tussen in. Maar ja daar heb je nu ook niets aan. In ieder geval een prettige vakantie en geniet ervan!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door