Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door andrevanes
#1458869
Vandaag lag er nog een loodhagel bij Chantal in haar bak toen ze deze had leeggegeten.
Het kwam uit de Duck.
Ik heb al een mail naar Duck gedaan en nu maar afwachten wat de reactie is.
Ik ben hier niet blij mee. >:( :(
Door Lizzy
#1459083
Is het echt lood? Mag in NL en volgens mij ook BE niet meer gebruikt worden. In Duck zit trouwens toch geen wild? Zou het misschien uit een koeienmaag zijn gekomen? 
Door Happy Tail
#1459235
kan me bijna nietvoorstellen dat het een loodkogeltjes is:
welke smaak duck gaf je dan?

en net als Lizzy zegt: met lood mag niet meer geschoten worden in NL. maar het is natuurlijk niet duidelijk of hun vlees uit Nederland komt
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1459486
Lees op een ander forum dat er ook in Smuldier hagel is gevonden.
Het is inderdaad geen lood meer maar roestvrij staal.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1459795
Huh, dan zou er wild zitten in de Duck?
Bij ons zit er geregeld hagelkorreltjes in de wildmix, maar daar zou je het verwachten.
En het is echt geen lood meer, ook in het buitenland gebruikekn ze vrijwel alleen nog maar ijzer.
Door Lil
#1461430
zijn hagelkorreltjes dan een probleem???
ik weet eigenlijk niet beter dan dat het via de ene of de andere weg weer eruit komt....
een hond leren om kogelhulsjes te apporteren gaat namelijk gepaard met veelvuldig inslikken van die dingen... kun je 's ochtends opruimen en schoonmaken voor de volgende training  ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#1472715
Als ik hagelkorreltjes van lood (niet magnetisch dus niet van ijzer) aantref in wild, dan kunnen die loden kogeltjes toch ook in de kvv zitten? 
Door arjan.zoetermeer
#1472934
ik zie het probleem niet komt er gewoon weer uit en het is geen lood
het is staal of andere milieuvriendelijke legeringen
en magnetish is hagel over het algemeen toch al niet
gewoon even eem mail stuuren naar de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging 
http://www.knjv.nl/ of naar een wildhandel en dan weet je als
Gebruikersavatar
Door pike
#1473226
Wel of geen lood ik zie de kogeltjes ook niet als probleem. Vaak vind ik ze in de bak terug ze vissen ze er op een of andere manier uit.
Maar ik denk dat veel van het jachtwild uit het buitenland komt. Volgens mij hebben wij niet zoveel wild om een constante/voldoende aanvoer naar de versvoerfabrikanten te kunnen waarborgen. En neem bijvoorbeeld patrijs, daar mag in Nederland niet op gejaagd worden. Dus die komt hoe dan ook uit het buitenland. De herkomst is niet herleidbaar. En dan kan je ook als kNJV-er niet weten waar mee geschoten is.
Door arjan.zoetermeer
#1473240
[quote="pike"]
De herkomst is niet herleidbaar. En dan kan je ook als kNJV-er niet weten waar mee geschoten is.
[/quote]

herkomst niet herleidbaar van patrijsen.
waar om niet dan ?
Laatst gewijzigd door arjan.zoetermeer op do 07 jan 2010, 05:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1473268
Laat ik het anders zeggen: Voor mij is de herkomst niet herleidbaar. Als ik patrijsboutjes bestel weet ik niet waar die vandaan komen. Behalve dan dat ze niet uit Nederland komen want daar mogen ze niet bejaagd worden. En als er kogeltjes in zitten zijn ze bejaagd dus komen ze uit het buitenland. En voor mij kan dat dan net zo goed Frankrijk zijn als Polen. Misschien dat de leverancier het weet, maar aangezien ik geen probleem heb met die kogeltjes al dan niet van lood, maakt de herkomst mij eigenlijk niet zoveel uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door