Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door barbarella
#1459381
Onze Shiloh heeft rare streken. De laatste tijd doet ze dingen die ze eerst niet deed. Ze klimt op planken, in de kapstok (trekt zich dan fijn aan d'r nagels op aan wolle vesten waar dan allemaal lussen aankomen  >:( ), plast af en toe in huis (bak is schoon, standaard 1x per dag met 2 katten). Kan dit komen door krolsheid? (Afspraak voor de 7e januari voor sterilisatie). Is hier iets bij dat over gaat na steriliseren? Zo niet, wat kan ik hier dan aan doen. Plantenspuit helpt niet, want die vindt ze leuk.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1459479
een plantenspuit is voor de planten, anders zou het wel een kattenspuit heten.
binnen wildplassen kan heel goed komen door krolsheid, dat deden ze hier ook. maak voor de zekerheid wel de bakken schoon met niet te sterk geurend spul (of anders juist chloor, maar geen ajax-bloemenfestijn) en de wildplasgebieden met een sopje van groene biotex, dan met alcohol (verkrijgbaar bij kruidvat) er overheen en dan royaal met stalfris inspuiten. het kan zijn dat ze een poes is die het bijzonder vies vindt om te moeten plassen en poepen op dezelfde bak. ik heb ook zo iemand en de andere maakt het niet uit waar er wat gedaan wordt. ik heb daarom 3 kattenbakken voor 2 katten en alleen zo heb ik geen pies op bed.

de andere streken kunnen ook goed komen vanwege puberteit. dat gaat meestal vanzelf over.
als ze een jaar of 20 zijn  :P
Door flin
#1459723
lekker bezighouden, zou 'k zeggen
ga clickeren (of laat familie-leden dat doen) en je hebt helemaal een hondse katzel... ;D

  onze cornish zegt nog net geen 'woef'  :biggrin2:

sterilisatie/castratie kan 't gedrag natuurlijk ook beinvloeden
Door Loeka
#1460140
Sproeien of in huis plassen kan zeker komen door haar hormonen. Veel mensen weten niet dat ook poezen markeren en die, voor ons, vervelende neiging is bij een ongecastreerde poes vele malen groter dan bij "geholpen" dieren.
Door Too
#1460308
Ga leuke dingen met r doen, laat r nadenken  :D dan hoeft ze zelf geen geintjes te verzinnen
Flin heeft een geweldige truken-kat die doet aan behendigheid!

Als de dametjes erg mopperig en mepperig worden komt de clickert tevoorschijn... Hoog. laag, touch, zit, Cera vindt t geweldig, Too vindt t eng [maar dat vindt ze van veel dingen] maar die kijkt de truc af en doet m dan ineens op haar eigen manier  ;)
Cera wordt trouwens ook erg blij van apporteren

Een lekkertje in/onder een doos , in een handdoek gerold....
Door barbarella
#1473950
Ik had altijd gehoord dat alleen mannetjes sproeien, dus ik dacht dat mijn poppetje een beetje gek was geworden, maar ze is dus aan het puberen (dit is voor mij m'n eerste jonge kat. Ik heb altijd oudjes gehad). Vandaag is Shiloh gesteriliseerd. Ze heeft een prikje gehad met een pijnstiller, dus ze weet niet dat ze pijn heeft en ze vindt de hechtingen erg vervelend. Ze is nu in slaap gevallen, maar ik hoop niet dat ze teveel aan d'r hechtingen gaat prutsen. De DA zei dat ze dan een kapje op moet. Dat hoop ik niet, want dat heb ik met onze oude kater gehad en dat vond ik zo zielig. Hij was hartpatient en had medicijnen, waardoor wondjes bijna niet stolden. Op een gegeven moment had hij een wondje aan zijn neus en moest hij dus zo'n onding op. Iemand eventueel een Plan B?
Door Too
#1473981
Neuh, kap lijkt me ook heel naar ,ik heb t nog nooit nodig gehad voor mijn katten maar als ze echt manisch gaan poetsen.. moet je toch iets doen.
Je kunt ook een minibaby romper aantrekken maar of ze daar lekker ontspannen mee rond loopt..??

Dit duo werd tegelijk geopereerd , ik had wat zorg mbt overenweer poetsen maar ... geen vuiltje aan de lucht buik
Als ik me goed herinner had Too 2 knoopjes op d'r buik [ de rest onderhuids gehecht], na een dag of 3 had ze 1 knoop losgepeuterd maar dat leverde geen  probleem op.

Succes met t beessie
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door