Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#1458687
Guus heeft weer buikpijn  :-\. Ik weet helaas niet hoe het komt maar hij heeft het vaker. Voor mijn idee is het stressgerelateerd want de 1 of 2 dagen ervoor is er altijd wel iets bijzonders gebeurd of heeft hij een drukke dag gehad. Nu ook.
Vanacht is hij er uit geweest want toen moest meneer poepen en vanmorgenvroeg heeft hij gespuugd  :-\. Zijn maag/darmen rommelen als een oordeel en het doet zeer.
Meestal geef ik hem okugest. Nu ook. Ik geef hem elk uur een pil. Vanmorgen heb ik het eerst met een halve geprobeerd, half uur later nog een halve. Een uur later heb ik hem een hele gegeven. En die laatste is nu een uur geleden.
Kan ik zo doorgaan? Dus nu nog een hele geven?

Het is bijna over zo te horen maar het is nog lang niet weg. Hij wil overigens ook niets eten qua normaal eten dan.. Misschien wel een koekje of brood of zoiets. Yoghurt houdt hij niet van.
Laatst gewijzigd door bloemetje op ma 01 feb 2010, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1458708
Hij ligt nu zielig met een kruikje in zijn mand  :-\ (ik heb er 1 gemaakt van een plastic flesje met een doek eromheen).
Door inni
#1458731
:-\ Over Okugest weet ik 't niet, 'k heb 't Berre éénmaal gegeven, hij was er alleen nog zieker van en kreeg een 45min later heel erg gerommel in z'n darmen, dan verschrikkelijke diarree met een felgele kleur en rare geur (helemaal anders dan wanneer hij normaal ziek is). 'k heb 't dus niet meer durven geven.

Misschien 's een tijdje nauwkeurig opschrijven wat hij eet, ook (zeker!) de eventuele tussendoortjes. Zo kan je misschien een oorzaak vinden.
Hopelijk is Guusje snel van z'n buikpijn verlost.
Door bloemetje
#1458732
Hij eet CB en hij heeft deze week 1x smuldier vlees compleet gegeten (niet anders dan anders). Tussendoor ook de gebruikelijke dingen (wel minder als anders). Eigenlijk weinig spannends..

Hij slaapt nu eindelijk, hij ligt helemaal opgekrult tegen zijn kruikje aan. Ik hoop dat het beter is als hij wakker word.
Gebruikersavatar
Door Binno
#1458763
in het begin kan je er wel telkens eentje geven met een uurtje tussen ofzo, maar daarna zou ik toch proberen te verminderen,
straks nog eentje en vanavond nog eentje ofzo, naargelang hoe het met hem gaat :-\
(ben overigens zelf wel tevreden over Okugest, zowel voor de honden als voor mezelf)

als ze diarree hebben geef ik ze ook nog probiotica bij
en bij een hond die chronisch last heeft van de darmpjes zou ik probiotica regelmatig bijgeven als ondersteuning

beterschap voor Guusje :-*
Door bloemetje
#1458770
Dank je  :-*

Het gaat ietsje beter.. We gaan met een uurtje naar buiten en daarna zal ik nog 1 geven als het nog steeds rommelt. Die probio ga ik vanavond weer mee beginnen dan.
Door Nynke
#1458785
achossie, arme Guus  :-X :-X  ik zou niet te lang naar buiten gaan wijffie en daarna Guus weer lekker warm houden, kruikje, dekentje  :) :) :)
Door bloemetje
#1458808
Hij heeft nog steeds pijn  :-\ Loopt te rillen, te piepen en te draaien op mijn schoot. Ik heb voor vanavond een afspraak met de da.. Ik vind het zielig :-\. Ik ga kijken of hij een nieuw kruikje wil

Buiten ging het wel goed trouwens.
Door Lizzy
#1458932
bloemetje schreef: Guus heeft weer buikpijn  :-\. Ik weet helaas niet hoe het komt maar hij heeft het vaker. Voor mijn idee is het stressgerelateerd want de 1 of 2 dagen ervoor is er altijd wel iets bijzonders gebeurd of heeft hij een drukke dag gehad. Nu ook.
Vanacht is hij er uit geweest want toen moest meneer poepen en vanmorgenvroeg heeft hij gespuugd  :-\. Zijn maag/darmen rommelen als een oordeel en het doet zeer.
Meestal geef ik hem okugest. Nu ook. Ik geef hem elk uur een pil. Vanmorgen heb ik het eerst met een halve geprobeerd, half uur later nog een halve. Een uur later heb ik hem een hele gegeven. En die laatste is nu een uur geleden.
Kan ik zo doorgaan? Dus nu nog een hele geven?

Het is bijna over zo te horen maar het is nog lang niet weg. Hij wil overigens ook niets eten qua normaal eten dan.. Misschien wel een koekje of brood of zoiets. Yoghurt houdt hij niet van.
Je kunt hem de helft van de maximale mensendosering geven. Is dat niet iets van 12 pillen? Volgens mij staat dat op de verpakking.
Vindt hij het goed als je zijn buikje zachtjes masseert? Ik zou hem gewoon maar even niks te eten geven. Wel af en toe een slokje water. Wat gek he, zo'n buikpijnaanval? Je zou eens een pilletje Rust Complex van de Tuinen of Rust Compositum van de Groene Os kunnen proberen, op de dagen dat hij last van stress heeft. Misschien dat het helpt....!
Door bloemetje
#1458939
Lizzy schreef: Je kunt hem de helft van de maximale mensendosering geven. Is dat niet iets van 12 pillen? Volgens mij staat dat op de verpakking.
Vindt hij het goed als je zijn buikje zachtjes masseert? Ik zou hem gewoon maar even niks te eten geven. Wel af en toe een slokje water. Wat gek he, zo'n buikpijnaanval? Je zou eens een pilletje Rust Complex van de Tuinen of Rust Compositum van de Groene Os kunnen proberen, op de dagen dat hij last van stress heeft. Misschien dat het helpt....!
Hij wil dolgraag dat ik zijn buikje masseer. Hij vraagt er zelfs om. Hij kruipt op mijn schoot en draait zich om in mijn armen. Als ik thuis had geweest dan had ik met hem op de bank of in bed gaan liggen, zijn buikje gemasseerd tot meneer slaapt.. Dat helpt. Erg hè 't is net een baby af en toe  :-[
Hij is nu sinds een uur of 1 rustig en piept niet meer. Maar hij wil echt met rust gelaten worden en dat doe ik dan maar.. Hij heeft geen okugest meer gehad verder.

Ja ik vind het ook vreemd. Zeker omdat Guus helemaal geen stresskip is. Hij oogt tenminste niet zo. Maar dan denk ik zelf; als ik het te druk heb gehad krijg ik pijn in mijn hoofd en een ander krijgt last van zijn darmen..
Laatst gewijzigd door bloemetje op wo 23 dec 2009, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1458949
bloemetje schreef: Hij wil dolgraag dat ik zijn buikje masseer. Hij vraagt er zelfs om. Hij kruipt op mijn schoot en draait zich om in mijn armen. Als ik thuis had geweest dan had ik met hem op de bank of in bed gaan liggen, zijn buikje gemasseerd tot meneer slaapt.. Dat helpt. Erg hè 't is net een baby af en toe  :-[
Hij is nu sinds een uur of 1 rustig en piept niet meer. Maar hij wil echt met rust gelaten worden en dat doe ik dan maar.. Hij heeft geen okugest meer gehad verder.

Ja ik vind het ook vreemd. Zeker omdat Guus helemaal geen stresskip is. Hij oogt tenminste niet zo. Maar dan denk ik zelf; als ik het te druk heb gehad krijg ik pijn in mijn hoofd en een ander krijgt last van zijn darmen..
daar weet ik alles van  ::) ::)  zorg jij maar lekker voor het kleine menneke  :-* :-*
Door Femke
#1459248
bloemetje schreef: Guus heeft weer buikpijn  :-\. Ik weet helaas niet hoe het komt maar hij heeft het vaker. Voor mijn idee is het stressgerelateerd want de 1 of 2 dagen ervoor is er altijd wel iets bijzonders gebeurd of heeft hij een drukke dag gehad. Nu ook.
Vanacht is hij er uit geweest want toen moest meneer poepen en vanmorgenvroeg heeft hij gespuugd  :-\. Zijn maag/darmen rommelen als een oordeel en het doet zeer.
Meestal geef ik hem okugest. Nu ook. Ik geef hem elk uur een pil. Vanmorgen heb ik het eerst met een halve geprobeerd, half uur later nog een halve. Een uur later heb ik hem een hele gegeven. En die laatste is nu een uur geleden.
Kan ik zo doorgaan? Dus nu nog een hele geven?

Het is bijna over zo te horen maar het is nog lang niet weg. Hij wil overigens ook niets eten qua normaal eten dan.. Misschien wel een koekje of brood of zoiets. Yoghurt houdt hij niet van.

heb je wel eens langere tijd probiotica gegeven?  Dit voelt een beetje als symptoombestrijding, misschien moet je de oorzaak aanpakken, en ik zou dan denken aan de darmflora verbeteren zodat je hond iets weerbaarder wordt in tijden van stress?

Verder ga ik ook met Lizzy mee over de rustgevende middelen..
Door bloemetje
#1459447
Lizzy schreef: Hij heeft niks geks gegeten, van straat ofzo?
Malamoods schreef: Heeft hij misschien teveel sneeuw "gegeten"? Daar krijgen sommige honden ook erge buikpijn van. ;)
Ik heb hem helemaal niets zien eten  :-\. Ook geen sneeuw. Het zou natuurlijk kunnen maar ik heb dat niet gezien.
Femke schreef:
heb je wel eens langere tijd probiotica gegeven?  Dit voelt een beetje als symptoombestrijding, misschien moet je de oorzaak aanpakken, en ik zou dan denken aan de darmflora verbeteren zodat je hond iets weerbaarder wordt in tijden van stress?

Verder ga ik ook met Lizzy mee over de rustgevende middelen..
Nee, ik heb het nooit langere tijd gegeven alleen zo af en toe. Dan hebben we het over een kuurtje van een maand of iets dergelijks? Ik heb ook eingelijk nooit aan zwakke darmen gedacht omdat Guus nooit anders gegeten heeft als KVV en eigenlijk alleen die buikpijn heeft nu en dan... Diarree ofzo komt zelden voor. Ik heb Probio Forte staan van de Groene Os. Maar het is kennelijk een keer nat geweest ofzo dus ik zal nieuwe moeten bestellen  ::)

Ik zal dat doen met die rustgevende middelen.

Guus voelt zich overigens weer prima de luxe. Ik hoor zijn buik niet meer en hij heeft ook geen pijn meer sinds vanmiddag.
Raar hè.. De laatste keer dat hij het had was in september tijdens onze vakantie.. Het komt dus niet vaak voor. Maar als het voorkomt is het wel heel erg zielig  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door