Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Flip*
#1458948
Hallo allemaal!

Mijn kitten is blij dat hij mag 'BARF-en', maar nu krijgt hij nog al eenzijdig vlees (vnl kip) omdat ik niet weet waar ik diepvries muizen, vissen ed kan krijgen. De dierenwinkel heeft alleen 1-dagskuikens.
Ik woon in Woensdrecht (omgeving Bergen op Zoom). Weet iemand een adres tussen Roosendaal - Antwerpen?

Dank u wel!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1459178
eens in de zoveel tijd wordt er vanuit de zuidwesthoek besteld bij herby/richard versvoeding. kijk in de samenbestel afdeling. chubby en/of natasja bestellen vaak. daar zijn geen muizen, maar wel allerlei ander barfspul.
in vosmeer zit dogshape, daar hebben ze ook barfspul en ook ratten en muizen.
er zit idd ook een afhaalpunt van kiezebrink in lokeren.
je zou eens bij dw gabber in h'heide kunnen kijken wat ze hebben en kunnen bestellen. volgens mij hebben die ook cb en kuikens, dus mss kunnen ze ook knaagdieren bestellen.
in berrege zelf is er weinig tot niets, zelfs kuikens zijn daar moeilijk tot onmogelijk aan te komen.
de colruyt in kalmthout of essen heeft stukken konijn in de vriezer (braadstukken zijn zonder kop en zonder billen). heel goed bevleesd en erg lekker, maar ook erg duur.
in berrege zit bij de gagelboslaan (op een pleintje daar zit een aldi en een friettent) als t goed is een islamitische slager. ik ben er zelf nog nooit geweest, maar je kan altijd kijken wat er is. de groenteturk op de kastanjelaan heeft volgens mij alleen groente en kruidenierswaren en geen vleesafdeling.
bij de sligro kunnen ze ook wel het 1 en ander hebben. ik heb er nog nooit uitvoerig de vlees/wild afdeling bekeken, meneer koekje haalt er zijn kroketten en biefstukken en ik ga er graag los bij de grote zakken groente en chocola-afdeling.

bij de c1000 op de plaat hebben ze soms kippenlevertjes en kunnen deze iig wel bestellen. daar hadden ze ook altijd rodi (ook puur lamshart) en verschillende soorten smuldier. de kvv ligt in de vriezer naast de zakken kippenvoer.
bij de nettorama wilden ze ook nog wel eens andere dingen dan kip hebben. ik heb er wel eens konijn en eend gevonden. wel achterlijk duur en vaak ook gemarineerd. meestal hebben ze het er niet. je zou ook eens kunnen kijken wat er bij de AH's te vinden is. de groteren op het zonneplein en de nieuwe voor t juvenaat (glacis) zouden een groter assortiment moeten hebben. de jumbo heeft ook wat kvv, mss rodi en vast ook smuldier.
bij de poelier zo aan de achterkant van de wouwsestraatweg (naast de printshop, vlak voordat je de snelweg opgaat) hebben ze hele dure kwartels zo rond de kerst. wel erg lekker, zie sien met een halve in mn onderschrift.
dw louisa aan de kastanjelaan heeft mss ook andere soorten kvv.

ik haal mn barf toch meestal in a'dam. goedkoper en meer verschillende dingen en ik bestel zelf geregeld (mee). voor in berrege bestelde mn moeder vaak bij dogshape en soms mee met de andere bestellers uit de zuidwesthoek. verder haalde ze wat makkelijke dingen tussendoor bij de c1000 en nettorama (ot en sien zaten daar alleen voor vakanties, dan kunnen ze best even 2 weken primair kip en incompleet eten). ze is ook een keer bij de poelier en de colruyt geweest. ik vond dat te duur, dus nam dan zelf genoeg eten voor ze mee.
je zou ook de frettenstichting in breda eens kunnen proberen. toen ik nog niet zelf bestelde bij kiezebrink, haalden we daar wel eens zakken muizen en ratten en gerbils en soms kwartels en duiven. mn zus woonde toen in breda, dus was dat makkelijk als we toch die kant uitgingen.

met mij meebestellen is niet handig, want ik kom niet vaak genoeg die kant uit en heb geen opslagruimte voor je.
Door Mevroi Kruim
#1459197
Je mag natuurlijk best hele prooidieren voeren maar het hoeft niet. Ik voer alleen hele kwartels en hele eendagskuikens en stel verder samen met verschillende diersoorten. Konijn is prima te knagen voor katten, parelhoen ook, allerlei soorten karkassen en spiervlees van geit, lam, paard bv, kalkoen valt hier ook in de smaak en zelfs runderkopvlees gaat schoon op.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1459207
ow, vissen kan je op de markt halen, maar ook bij visboer bij de AH op t zonneplein en mss ook bij de visboer bij de netto.
Door *Flip*
#1459986
De levertjes, maagjes en niertjes kan ik ik Belgie idd allemaal krijgen. We hebben 'lunchbonnen' dus dan is het ook niet zo erg dat het daar wat duurder is. Voor de prooidieren, nekken, poten ed. heb ik een oproepje geplaatst om mee te bestellen uit Rotterdam, Richard versvoeding. Die hebben wel errug veel!
Binnenkort ook maar eens lang Breda & Lokeren rijden.

Dank julllie wel!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door