Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marjet
#1458711
Een vriendin van mij heeft een witte herder van bijna 14 jaar. Ze heeft onlangs haar jongere hond overgezet van brok op kvv (hoera!  :D) en zou dat nu eigenlijk ook met de oude dame willen doen.
Maar is dit eigenlijk wel verstandig? Deze hond zit haar hele leven dus al op brok (Eukanuba), wel krijgt ze al langere tijd een beetje smuldier erbij.
Haar spijsvertering is goed, ze is enigszins incontinent en haar lijf is behoorlijk stram, verder geen echte bijzonderheden.
Wie heeft hier verstand van/ervaring mee/ideeën over?
#1459001
een kennis van mij heeft haar 10jarige dalmaat in 1 x overgezet op carnibest..
hij was/is te zwaar en liep al een tijdje kreupel..
na een korte tijd was hij 3 kg afgevallen en liep hij niet meer kreupel :)
ipv dat hij ouder werd, gedroeg hij zich juist jonger!!
#1459039
Ik heb mijn 13,5 jarige labrador destijds ook overgezet op KVV, hij had altijd erg snel last van zijn darmen (diarree, winderig) dus ik gaf hem al 13 jaar lam-en-rijst brokken omdat ik toen dacht dat dat het beste was. Ruim 2,5 jaar geleden kwam Luca erbij als pupke van 3 maandjes, daar ben ik toen gelijk mee begonnen met KVV. Maar mijn ouwe Sam stond kwijlend toe te kijken en kreeg nog zijn brokken  :-[. Na een paar weken heb ik toen de sprong maar gewaagd en heb hem ook overgezet op KVV, gewoon in één keer en geen enkel probleem mee gehad! Geen darmklachten, geen ontgiftingsverschijnselen, gewoon een blije hond!
Helaas heeft hij er nog maar vier maanden van mogen genieten, toen was het echt op voor deze oude baas, maar ik ben nog altijd blij dat hij ook nog even heeft kunnen genieten van vers vlees!
#1461255
[quote="Rovanna"]
Nou Marjet, hoeveel success-stories heeft jouw vriendin nog nodig?
[/quote]

Ja superbedankt voor jullie positieve reacties, de versvleesgemeenschap is weer een blije hond rijker!!!  :D :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door