Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#1458203
Volgende week gaan wij een weekje naar Vlieland. Sunday (die bijna 12 is) doet het niet echt lekker na strand- of duinwandelingen. Soms loopt hij dan een paar dagen wat mank.
Ik zal zoveel mogelijk mul zand vermijden, maar omdat het huisje in de duinen staat weet ik nu al wel dat dat niet helemaal gaat lukken.

Daarom gaat er wat carprodyl mee. Nou reageert Sunday altijd vrij slecht op nsaid's, hij heeft gauw last van maagproblemen. Ik neem ook een pot maagcompositum mee, maar is er ook nog iets anders om de maag te beschermen?
Door Lizzy
#1458569
Je kunt bij je DA een maagbeschermer halen. Die heeft overigens ook wel weer bijwerkingen. Ik geef ook groenlipmossel aan Brutus. Maar ik weet niet of dat voldoende helpt in geval je hond echt slecht op NSAID's reageert....
Door Nynke
#1458574
ik herinner me dat Gunnar een paar jaar geleden van een Franse DA een soort bruine smurrie uit een tube kreeg, dat was een maagbeschermer. Ik zou het zeker meenemen als ik jou was, better safe then sorry !!!!

:-*
Door Mevroi Kruim
#1459079
Omeprazol werkt voor mij iig prima. En het heeft niet al te veel bijwerkingen. Liever die dan een maagzweer denk ik dan maar. Volgens mij kun je Pantozol ook in de vrije verkoop kopen trouwens.
Door Femke
#1459243
Ik denk dat ik morgen de DA maar even bel anders, tja het voelt een beetje uit kiezen tussen twee kwaden (kreupel lopen of bijwerkingen) dus ik hoop maar dat het meevalt en dat hij geen pijnstilling nodig heeft.

Ik gebruik zelf ook een maagbeschermer als ik diclofenac neem, maar daar krijg ik weer last van verstopping van  ::)
Door Lil
#1460135
Boris krijgt bij dergelijke medicatie altijd een maagbeschermer van de dierenarts. Maar zijn maag reageert er dan ook extreem op.
Groene lipmossel krijgt hij zonder meer dagelijks ivm de goede werking voor de gewrichtjes  ;)
Door Femke
#1460404
yuki11 schreef: Heb je alle NSAID's geprobeerd?? En is het bij allen een probleem??

Volgens mij heeft hij metacam, carprodyl en rimadyl gehad, de laatste 2 zijn hetzelfde.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door