Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door GoldenCavaliers
#1457372
Onze kater is er nu 3 weken een eet dus al die tijd kvv,hij woog bij aankomst 5200 gram en volgens mij als ik zijn dikke kont zie nu wel al zwaarder.Hij krijgt 250 gram CB per dag en mekkert de hele dag,als we hem voeren dan is het binnen een halve minuut op.We voeren 2x per dag.Maar hij jat alles wat eetbaar is,zelfs als wij aan tafel zitten te eten komt ie al weer kijken of er niet wat te bikken valt voor hem.Ik kan hem onmogelijk nòg meer gaan voeren,maar wat kan ik doen?Dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt,en ik heb sinds 20 jaar katten en zelfs jaren lang een groep van 8 katten gehad.Maar dit is compleet nieuw voor me en zit er best een beetje mee in mij maag.Wie heeft er tips?(sorry maar wil niet barfen,dus dat is geen optie)
Door Too
#1457523
250gram is echt wel veel hoor!
Heb je m al wel s een barfhapje gegeven, kippenek, stukje rundvlees[bvk een beetje taai  ;)] of een [half] kwarteltje, een compleet visje ; eten waar hij iets voor mag doen dus.
Wellicht dat t m wat meer voldoening geeft, t racet ook niet zo snel door z'n systeem als kvv.

Tja en verder... hij vindt t echt lekker, dat is duidelijk
Door flin
#1458321
'k ga met Too mee!!

en je hoeft niet te BARF-en (ik BARF, jij BARFt  :D ) om katzel af en toe een lekkere kipkluif te geven....
Door GoldenCavaliers
#1458557
Ik wil mijn kat niet laten barfen,dus nogmaals dat is geen optie.Ik had dat juist al in mijn eerste berichtje van dit topic gezet om dit soort antwoorden te voorkomen.Want ik wil dat gewoon niet,geen zin en tijd en geen verstand van,dus liever kvv. ;)
Door Too
#1458670
Maar zie jij een stukje rundvlees ook als een echte barf-hap??

Ik bedoelde t ook echt als extra/ipv een maaltijd
Je hoeft daarvoor niet veel meer te doen dan naar de supermarkt te gaan.. en een stukje vlees aan poes te geven.. geen gereken geen enge dingen gewoon s kijken of poes daardoor minder mekkert en meer voldaan is

Tja als je dat ook niet wilt heb ik even geen andere ideeën voor je  :)
Door Debora
#1458966
Ja 250 gram is inderdaad veel. Overigens geef ik de mijne ook wel soep- of hacheevlees als dat in de aanbieding is. En kuikens, maar dat is in het begin ff wennen.
Is je kater veel buiten? Want met de koude willen ze nog wel eens extra hongerig zijn. En anders ff laten onderzoeken door de DA? Hij is verder niet te mager? Ohnee ik lees net dat ie is aangekomen. Hmmmm....
Door GoldenCavaliers
#1458976
[quote="Too"]
Maar zie jij een stukje rundvlees ook als een echte barf-hap??

Ik bedoelde t ook echt als extra/ipv een maaltijd
Je hoeft daarvoor niet veel meer te doen dan naar de supermarkt te gaan.. en een stukje vlees aan poes te geven.. geen gereken geen enge dingen gewoon s kijken of poes daardoor minder mekkert en meer voldaan is

Tja als je dat ook niet wilt heb ik even geen andere ideeën voor je  :)
[/quote]Vandaag iid stukjes rundvlees geprobeerd9bedankt voor de tip ;) ),maar dat eet hij niet.Hij wilde ook al geen Cb met rund.Bij mijn volgende bestelling kvv kan ik ook wel kwartels enz.bestellen en die malen oid,om te proberen.
Door GoldenCavaliers
#1458980
[quote="Debora"]
Ja 250 gram is inderdaad veel. Overigens geef ik de mijne ook wel soep- of hacheevlees als dat in de aanbieding is. En kuikens, maar dat is in het begin ff wennen.
Is je kater veel buiten? Want met de koude willen ze nog wel eens extra hongerig zijn. En anders ff laten onderzoeken door de DA? Hij is verder niet te mager? Ohnee ik lees net dat ie is aangekomen. Hmmmm....
[/quote]Rundvlees in iniministukjes wilde hij niet.Hij komt niet buiten en eigenlijk hoop ik dat zo te houden,we gaan de hele tuin afzetten.Vroeger hadden we een ren maar die is vorig jaar afgebroken,we waren eigenlijk niet meer van plan een kat te nemen,maar 't ging toch weer kriebelen. :D Ik schreef hierboven al ik zal wel eens wat gevogelte bestellen om te kijken of ie dat graag lust,verder probeer ik het maar een beetje te negeren,maar dat is niet makkelijk want hij springt zo naast mijn bord als we gaan eten. ;D :o En meer dan 250 gram kan echt niet.Mijn Cavaliers eten slechts 150 gram per dag. :P :-X :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door