Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door essie74
#1450211
hallo allemaal,

hier een Rhodesian Teef, gestiriliseerd, te zwaar.... wil maar niet meer afvallen.

Heeft schildklierprobleem, krijgt medicatie, is volgens bloedbeeld goed en per dag 350 gram kvv of barf.

Ligt er een beetje aan wat we uit de vriezer halen ;-)

Soms 1 of 2 keer in de week krijgt ze iets meer....maar niet meer dan 400 gram.

Sperciebonen en andere groentes krijgen ze hier ook al. lopen doen we ook heel veel.

Helaas vanaf volgende week voor een periode van 6 weken wat minder....
(  ivm grote operatie andere hond en kind van 14 met grote emotionele problemen die hier komt wonen...)

Misschien weet een van jullie nog raad? wat te doen? ze moet nog een paar kilo kwijt maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

gr,

Esther
Door Happy Tail
#1450545
geef haar gewoon lekker wat meer barf items; veel KVV's zijn vaak vetter en tja das nu eenmaal niet handig als je Maartje nog even wat kwijt moet.
parelhoentjes, kip en eend lust ze dus dan is de voglende stap toch makkelijk denk ik? wat spiervlees van paard en rund, want dat lust ze ook kan ik je vertellen ;D dan is ze ook voldaner na een maaltje en je kent die grijns op haar bek wel na dat kipkarkasje ;D
Door koffie
#1454392
Dag Esther,
In mijn praktijk komen veel mensen die door omstandigheden hun hond niet genoeg lichaamsbeweging kunnen geven met obesitas (overgewicht) als resultaat. Ook honden met schildklier problemen (die soms eerst een lange lijdensweg hebben moeten afleggen inclusief commentaar dat ze hun hond teveel tussendoortjes geven). Ik weet niet waar je woont maar je zou kunnen zoeken op het Internet naar een hydrotherapie praktijk voor huisdieren. Ze bewegen intensief in het water, genieten van het spelen/zwemmen en het resultaat is dat door een verhoogd katabolisme en de gevolgen van dien het gewicht afneemt. Het is geen goedkope optie maar afhankelijk van waar je heen gaat wordt het vergoed door de verzekering.
Door Veerle-scrappyToo
#1455978
Is er geen mogelijkheid dat ze ook gewoon zo zwaar blijft door de medicatie?  Is maar een denkpiste natuurlijk he want ik heb daar ( gelukkig) nog geen ervaring mee met die medicijnen.
Verder denk ik idd aan gewoon wat minder eten  of minder vette vleessoorten.  En als je ze minder vlees geeft, is er dan niets dat je er toch kan bijvoegen zonder caloriën dat je kan meegeven zodat ze toch een vol gevoel heeft in de maag? 
Door pallas
#1455990
[quote="Happy Tail"]
geef haar gewoon lekker wat meer barf items; veel KVV's zijn vaak vetter en tja das nu eenmaal niet handig als je Maartje nog even wat kwijt moet.
parelhoentjes, kip en eend lust ze dus dan is de voglende stap toch makkelijk denk ik? wat spiervlees van paard en rund, want dat lust ze ook kan ik je vertellen ;D dan is ze ook voldaner na een maaltje en je kent die grijns op haar bek wel na dat kipkarkasje ;D
[/quote]

Parelhoen ,  kip en eend is prima , maar dan zou ik wel het vel en vet eraf halen.
Vooral eend kan nogal vet zijn.
het zou jammer zijn als je dan uiteindelijk nog vetter voert dan de kvv die je geeft.

magere soorten zijn bijv : witvis, konijn, haas en wilde eend (sommige honden lusten dat niet)
Wat extra groetemix geven geeft ook een voldaan gevoel.
Hoelang is het geleden dat je de bloedwaarde hebt laten bepalen? Het kan op termijn nog veranderen, misschien zit ze dan toch nog te laag.
Weet je de waardes nog?

Verder kan je nog kijken hoe haar bespiering is, als je haar nog wat gespierder krijgt gaat haar basis verbranding ook omhoog.
Een fysiotherapeut kan je helpen om verantwoorde krachttoefeningen te leren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, want overgewicht is wel iets wat je wilt vermijden als je hond schildklierpatient is.
Succes!!
Gebruikersavatar
Door essie74
#1458264
he hallo,

Maartje weegt op dit moment nog een 37.5 kg, van de ruim 42 kg is ze dus al een heel eind.

Voor de gezondheid moet er eigenlijk nog een 2 kilo vanaf.

Met het barfen ben ik al een beetje begonnen maar dat heb ik nog niet helemaal op orde :-\ . Gezien de drukte hier op dit moment in huis valt het niet mee om een ieder zijn aandacht te geven en zelf ook niet te verzuipen :biggrin2:

Maar ben tot heel veel bereid om te doen voor Maartje..... Dus fietsen, nu ff niet ivm de sneeuw, gaan we weer oppakken en dan gaan we eens kijken wat dat gat doen met haar....
Door pallas
#1458696
En de bloedwaarden? ga je daar nog extra naar laten kijken? Is er recent nog geprikt of is het al lang geleden?

ik denk dat je al een heel eind opweg bent , de laatste liko's moeten juist rustig aan eraf, Neem je tijd er voor :)
Gebruikersavatar
Door essie74
#1461475
hoi hallo,

Over 3 weken moeten we weer naar de DA voor het prikken van de bloedwaardes... Dus vanuit die uitslag gaan we weer verder kijken...

Ennuh het voorjaar is niet al te ver meer weg, dus met tot aan die tijd fietsen en wellicht het zwemmen moet er snel wat aan gedaan kunnen worden toch?

gr.

Es
Door pallas
#1461555
[quote="essie74"]
hoi hallo,

Over 3 weken moeten we weer naar de DA voor het prikken van de bloedwaardes... Dus vanuit die uitslag gaan we weer verder kijken...

Ennuh het voorjaar is niet al te ver meer weg, dus met tot aan die tijd fietsen en wellicht het zwemmen moet er snel wat aan gedaan kunnen worden toch?

gr.

Es
[/quote]


Niet te snel willen!

Succes :)
Gebruikersavatar
Door essie74
#1462498
absoluut niet snel hoor!  :biggrin2:  ben ook niet gelijk in paniek maar we zijn al een maand of 10 onderweg en dan wil je toch echt wel wat resultaat zien op een gegeven moment 8)

Ennuh niet voor mezelf hoor :-[  ik heb namelijk al jaren een flink overgewicht ennuh heb de moed serieus opgegeven maar voor mijn honden wil ik gewoon het beste...

Ik loop me het apezuur met de beesten en heb geen tijd om te eten ( honden, werken, twee eigen bedrijven, tiener met diverse heftige problemen in huis) dus met het geduld zit het wel goed  ;D :biggrin2:  soms ff zoeken, dat wel :-\

gr,

es
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door